• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

ARN-EWR i morgen

Originally posted by DY
Blir spennende å se om SAS klarer å få tak i B767 og hvilke ruter de satser på. Kan virke som en satser på B767 vestover, og Airbus østover....

eller kanskje A330-200??
 
Ikke sikker...men den kan da ikke være så forskjellig? Av de 82 767 i "storage" så er vel de fleste -200 varianten...
 
Ja ja... Men det har jo også 767/757 i forhold til A330/340 - selv om det sikkert finnes piloter som raskere kan gå inn i en 767 "slinge" - enn hva som finnes m.h.t A310. Størrelsen på A310 hadde vel nesten vært perfekt?
 
Ønske om 767 vs 757 var jo grunnet litt kjennskap til 757 i organisasjonen...


EDIT, de vanlige leifene
 
Originally posted by CK
Originally posted by DY
Blir spennende å se om SAS klarer å få tak i B767 og hvilke ruter de satser på. Kan virke som en satser på B767 vestover, og Airbus østover....

eller kanskje A330-200??


...here 3 x A330-200

D-AXEL c/n 305 CGN-DUS 3/3/5 - STORED
D-AIMB c/n 308 HAM-CGN 3/3/5 - STORED
D-AIMC c/n 312 noted CGN 3/3/5 - STORED

http://www.planepictures.net/netshow.php?id=315099

.
 
Originally posted by DY
Originally posted by P.A. VIKING
Ønske om 767 vs 757 var jo grunnet litt kjennskap til 767 i organisasjonen...
Trodde det var motsatt jeg.....

øøø, ja altså 757 ble droppet , og det blir søkt etter 767 ...
 
vill nog tro att fleetplanning avdelningen hos SAS har ganska bra kontroll över vad som finns tillgängligt. Men jag tar och ringer dom i morgon. :p
 
Originally posted by Savipix
vill nog tro att fleetplanning avdelningen hos SAS har ganska bra kontroll över vad som finns tillgängligt. Men jag tar och ringer dom i morgon. :p
Ja vi kan jo håpe de har kontroll......;)
 
Originally posted by EKGH
Originally posted by CK
Originally posted by DY
Blir spennende å se om SAS klarer å få tak i B767 og hvilke ruter de satser på. Kan virke som en satser på B767 vestover, og Airbus østover....

eller kanskje A330-200??


...here 3 x A330-200

D-AXEL c/n 305 CGN-DUS 3/3/5 - STORED
D-AIMB c/n 308 HAM-CGN 3/3/5 - STORED
D-AIMC c/n 312 noted CGN 3/3/5 - STORED

http://www.planepictures.net/netshow.php?id=315099

.

Er ikke dette de maskinene som egentlig skulle til Swissair, som Lufthansa leide og opererte inntill LH fikk sine egne A330-300 ??? I saafall er de vel allerede utleid og venter paa oppdrag (med mindre ikke operatoeren Blue et eller annet ikke gaar konkurs)
 
Originally posted by dc-8-63

Er ikke dette de maskinene som egentlig skulle til Swissair, som Lufthansa leide og opererte inntill LH fikk sine egne A330-300 ??? I saafall er de vel allerede utleid og venter paa oppdrag (med mindre ikke operatoeren Blue et eller annet ikke gaar konkurs)

Omvendt, maskinene er ex-Swissair/SWISS og Sabena. To-tre av dem skulle opprinnelig til Blue Wings, en ble også lakkert i fulle farger, men maskinene ble aldri satt i drift med sistnevnte og står derfor lagret nå.
 
Originally posted by Blubird
Originally posted by dc-8-63

Er ikke dette de maskinene som egentlig skulle til Swissair, som Lufthansa leide og opererte inntill LH fikk sine egne A330-300 ??? I saafall er de vel allerede utleid og venter paa oppdrag (med mindre ikke operatoeren Blue et eller annet ikke gaar konkurs)

Omvendt, maskinene er ex-Swissair/SWISS og Sabena. To-tre av dem skulle opprinnelig til Blue Wings, en ble også lakkert i fulle farger, men maskinene ble aldri satt i drift med sistnevnte og står derfor lagret nå.
Bortvent, det dreier seg Produksjonummer 305 ex. HB-IQM hos SR/LX operert av Lufthansa som D-AIMA, 308 ex. HB-IQL hos SR/LX operert av Lufthansa som D-AIMB og 312 ex. HB-IQN operert av Lufthansa som D-AIMC - finner ikke noe Sabena eller OO reg paa disse...
 
De A332 som er ledige har enten PW4100 eller GE CF6, og SAS kan RR Trent 700 - så derfor vil de være uaktuelle.
 
Back
Top