• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Arlanda, Bromma och Landvetter stängda 19/5

Re: Arlanda, Bromma och Landvetter stängda

Sitter i gullstua på OSL og skal med SK til ARN 14:00, ikke hørt noe fra SAS enda så holder meg optimistisk

Re: Arlanda, Bromma och Landvetter stängda 19/5

Det var trolig derfor at både SAS og Norwegian på sin KKN-OSL rute i dag gikk nordvestover fra KKN rundt Finland over Lakselv og langs Svenskegrensa ned til OSL.

Arlanda, Bromma och Landvetter stängda 19/5

Ampert på Arlanda. Er booket om 4 ganger nå og håper at siste flighten for kvelden går 19.50. Servicesenteret airside stengte de. Gikk ut av loungen for å kjøpe mobillader og slapp ikke inn igjen (vektere har stengt oppgangen). Og det verste er at SAS krevde betaling for ombooking da det kun var ledig i plus... ikke mye et gullkort er verdt om dagen[emoji107]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Last edited:

Lite bra. OT, men begynner å frykte at aldrimer.no går inn i ein svært relevant periode i samtida...

Eg synst vel også at "Utad hevdet det svenske Luftfartsverket at det var en solstorm som var grunnen til at datasystemet for ledelsen av lufttrafikk i Sverige gikk ned for telling." er på linje med "It was a weather balloon"!... Det å komme med slike falske meldingar om årsak synst eg er ganske graverande og skremmande også.

Ut fra OSL kansellerte de meste til ARN mens jeg satt og ventet. Ned til CPH litt omvei for å unngå svensk luftrom

No begynner dette å bli skikkeleg farse
Telenor har jo hatt sine blemmer her hjemme også. Om jeg ikke husker helt feil så mistet Avinor i Røyken all kontakt med en del ting for mange år siden fordi Telenors "diversitet" gikk i samme kabel eller noe sånn

(I tillegg har jo Telenor og Netcom hatt utfall i mobilnettet som har vist seg å skyldes oppgraderinger)

Har blanda to saker. Beklager

Klart slikt kan skje.

Eg synst det berre er langt over kanten at årsakene som er presentert først var solstorm, så massivt hackeangrep frå russisk side, og så endar med at det var feil i kommunikasjonsnett.

Sent fra min MotoG3 via Tapatalk

Last edited:

Klart slikt kan skje. Eg synst det berre er langt over kanten at årsakene som er presentert først var solstorm, så massivt hackeangrep frå russisk side, og så endar med at det var feil i kommunikasjonsnett.

Men nu blandar du ihop två olika händelser. Solstorm/hackerattack var i november förra året och det som hände i går var Telias fel.

Men nu blandar du ihop två olika händelser. Solstorm/hackerattack var i november förra året och det som hände i går var Telias fel.
Beklager. Fekk ikkje med meg at datoen på den andre saka var frå tidlegare.

Tusen takk for oppklaring. Då virka informasjon meir fornuftig.

Nå er det radarproblemer på Arlanda igjen. Samme problemer som forrige uke sies det her i flyet. SK495 er foreløpig 1 time og 15 minutter forsinket. Fly tar av, men med fire minutter+ mellom hvert fly tar det litt tid.

Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk

Telia, Russere, Solstorm, eller hva er det denne gangen ?

Hvis årsaken er intern, er det i hvert fall tydelig at en jobb må gjøres.

Back