Årets Østen-tur! I bizz all the way

Re: Årets Østen-tur! I bizz all the way

Høres ut som oppfatningen er lik over hele linja her, det er skuffende å lese. Jeg har fundert litt på Thai 1.klasse, pga noen attraktive priser fra LHR (23k norske) men lurer litt på om de relativt sett har dårlig service der også.

Høres ut som oppfatningen er lik over hele linja her, det er skuffende å lese. Jeg har fundert litt på Thai 1.klasse, pga noen attraktive priser fra LHR (23k norske) men lurer litt på om de relativt sett har dårlig service der også.

Det hadde iallefall ikke jeg brukt pengene på! Sjekk om du fortsatt kan få First Class med Emirates for den prisen ut av London! Da får du A380 i suites fra Dubai til BKK. Måtte da være sterkt å foretrekke!!

BF:cool2

Da er Østen turen over for denne gang, og vi reiste hjem på Premium Economy.

De nye "fine" setene på PE i A345 kan diskuteres. Jeg, som er kort i bena, ble sittende og dingle med føttene når jeg lente seteryggen bakover og felte opp legghvileren. Fikk samtidig litt for mye press under låret. Men dette kan jo skyldes min vannskapte kropp.

Mitt reisefølge skulle teste crewet litt, og lot leselyset stå på etter at hovedlyset var slukket. Det tok ikke ti minutter før en kar kom og slukket leselyset, da alle skulle sove.

Det er med andre ord ikke lov å lese om natta??? Eller har crewene til TG fått ulevert sovetabletter hele gjengen?

Med den behandling vi fikk på Silk på turen ned, har jeg ikke lyst til å fly med dem mer. Hadde jeg sittet på turistklasse, hadde jeg ikke hatt noen forventninger, men det bør stilles krav til dyrere klasser. Særlig når jeg tenker tilbake på mine tidligere turer på både PE via CPH, og på Silk via FRA, MUC og LHR.

TG, dere kan bedre!!!!!!!

Jeg har vel samme inntrykk av turen som Janarne101.

Thai flyet tar av klokken 1415 fra Oslo og da er det alt for tidlig å tvinge folk til å sove kl. 1800. Dette ser jeg at JonF har nevnt i sin Tripreport også. http://forum.scanair.no/showthread.php?t=52214

Etter å ha brukt Thai mellom Oslo og Bangkok/Manila 3 ganger i sommer er det helt slutt på å benytte thai for fremtiden.

Kona hadde billett til jul med Thai til Manila, men denne har jeg kansellert og blødd 1500 kroner i avbestillingsgebyr. Ny billett er kjøpt med KLM, da dette er det beste alternativet til Thai når man skal til Manila og vil ha færrest mellomlandinger

Selv har jeg booket SAS business til jul og til påske. SAS har hyggelig pris på busniess, betalte i overkant av kr. 16.000,- i tillegg får man bra med bonuspoeng. Hvis man kjøper 2 business med SAS og deretter kjøper økonomi, så har man nok bonuspoeng til å oppgradere fra økonomi til busniess. Dette gir faktisk er snittpris på business på ca. kr. 13.000,-

Det som er synd med SAS til Bangkok er at SAS lander forsent på dagen, slik at de i realiteten kun får passasjerer som skal til Bangkok. Hadde SAS kunne landet et par timer tidligere kunne de fått mange flere passasjerer, for da kunne de som kun skal via Bangkok som transfer benyttet SAS også. Men siden SAS lander så sent er man nødt til å velge andre selskaper, med mindre man skal få ett veldig langt opphold på flyplassen.

Jeg har vel samme inntrykk av turen som Janarne101.

Thai flyet tar av klokken 1415 fra Oslo og da er det alt for tidlig å tvinge folk til å sove kl. 1800. Dette ser jeg at JonF har nevnt i sin Tripreport også. http://forum.scanair.no/showthread.php?t=52214

Etter å ha brukt Thai mellom Oslo og Bangkok/Manila 3 ganger i sommer er det helt slutt på å benytte thai for fremtiden.

Jammen, dette var jo ikke så værst! Da jeg fløy med TG fra ZRH til BKK i juni, var avgangen 1330, og kl 1530 ble lyset slukket og vinduene lukket. Værsegod sov!!

Helt enig med Tommyoslo! Ikke noe Thai på meg heller fremover så sandt det kan unngås. Skal man til MNL er det jo desverre ikke så mange alternativer fra BKK.

BF:cool2

Back