Apple Store med trippel EuroBonus opptjening på black friday

Re: Apple Store med trippel EuroBonus opptjening på black friday

Har samme problemet med Firefox...

Noen som har erfaring med MacBook Air 11"?

Har aldri hatt MacBook før, men funderte på å kjøpe en som en ren reise "PC". iPad dekker liksom ikke behovene helt. Og PC'en min er både tung og det er litt for mye data på den til at den er kul å miste.

Jeg har en MacBook Air 11" som reisemaskin. Tidligere brukte jeg en tung 15" noe som etterhvert førte til smerter i skuldre/rygg av heftig pendling (les=sikkerhetskontroller og løpe til forskjellige flyplass-gates i skandinavia), nå er 15" blitt min stasjonære maskin på kontoret.

Jeg har brukt Mac siden 2003 så er særdeles ikke objektiv, men Mac er så mye bedre enn Windows på alle mulige måter. Jeg jobber i finansbransjen der Windows er standard og Mac (nesten) aldri støttet, så det har vært en og annen utfordring å få alt til å funke med tanke på fellesområder og VPN. Mail og kalendersynk funker ut-av-boksen mot Exchange, så aldri hatt problemer med dette. De gangene jeg absolutt må bruke Windows (pga interne programmer e.l.) bruker jeg bare Citrix.

Nå litt om maskinen. Den er veldig lett og kompakt. I tillegg ser den utrolig sexy ut. Den er også veldig solid, og pga SSD så er den så å si helt lydløs. Den er også veldig rask, og kan til tider virke raskere enn den (på papiret) kraftigere og raskere 15" jeg har på kontoret.

Batteritiden er helt ok, ikke fantastisk - men ikke helt crap likevel. Skjermen er liten, men du har høy nok oppløsning (1366 x 768) til at du aldri må skrolle horisontalt på vanlige nettsier.

Alt i alt er dette en maskin som jeg mer og mer bruker som min daglige maksin. Kobler du den opp til en større skjerm, har du alt du trenger...

Hjertelig takk Robbiedeluxe! Da blir de stri-shopping når når jeg kommer meg heim.

Støtter Robbiedeluxe. Har samme erfaringene. Min er over ett år gammel, så jeg har dårligere innmat enn dagens billigste. 60 gb er litt i minstelaget pga store programmer, men den billigste versjonen har vel større HD nå.

Samma feil kommer igjen og igjen......kommer til innloggingssiden, og deretter kommer feilmld opp. Siden kan ikke vises pga midlertidig teknisk feil....

F***........:headbang

Da var det shoppet. Apple store var komplett umulig med IE. Jeg kom til check-out, men det var umulig å gjennomføre. Med mindre jeg nå har bestilt ca 28 laptop'er da.

Med Firefox gikk det imidlertid som en drøm. AmEx gikk også fint.

Da var det shoppet.

Gratulerer - jeg kjenner veldig mange som har byttet fra Windows til Mac (og fra Windows til Linux for den delen), men ingen som har byttet fra Mac til Windows.

kommer ikke inn jeg heller. Prøvd IE, FF og chrome. Oppdatert java og prøvd svenskeflagget men nei

Synd Apple store ikke tar diners...

Funker nå, men hvilken Ipad skal man velge - med eller uten 3G......?

Edit ; whatever - ble 32Gb MED 3G og gravering ;) Antar poeng blir registrert etter 45-60 dager :rolleyes:

Last edited:

Stemmer det at varene jeg har bestillt må tollklareres.... Jeg trodde dette ble sendt fra Norge....? Hvis ikke er dette en særdeles dårlig deal, da samme Ipad kommer laaaangt rimeligere ut på andre butikker...... :(

Stemmer det at varene jeg har bestillt må tollklareres.... Jeg trodde dette ble sendt fra Norge....? Hvis ikke er dette en særdeles dårlig deal, da samme Ipad kommer laaaangt rimeligere ut på andre butikker...... :(

Er vel bare det at det sendes fra utlandet og derfor må gjennom tollen?!

Priser inkluderer mva. (25%) og miljøavgifter, men inkluderer ikke leveringskostnader (hvis ikke annet er angitt). Bestillingsskjemaet viser mva. og eventuelle miljøavgifter for produktene du har valgt.

...gitt at du har kjøpt på den norske AppStore, da.

De sendes fra utlandet, men du har allerede betalt norsk moms. Momsregningen når den kommer inn i landet, er det Apple som får (tror jeg. Med FedEx kan man hvertfall belaste moms/toll/etc. til avsender)

Min erfaring med Apple Store på nett, var at TNT kom og leverte, og jeg hørte aldri noe mer fra de. Moms hadde jeg betalt da jeg handlet.

Kjøpte to ganger i fjor høst, levert på døra av UPS... Det du har betalt er sluttprisen.. Så alt er fortollet...

Puh....da kan jeg altså puste lettet ut. Det er UPS som leverer, og iflg sporingen befinner den seg i Nederland pr. 29/11 kl. 11.07 :)

De ringer for å avtale levering, og de har ordre om kun levere til deg, ikke naboen ;)

De sendes fra utlandet, men du har allerede betalt norsk moms. Momsregningen når den kommer inn i landet, er det Apple som får (tror jeg. Med FedEx kan man hvertfall belaste moms/toll/etc. til avsender)

Det er samme sak med UPS. Men man kan også be om mva og ekspedisjonsavgifter til en tredje UPS account. Det er sannsynligvis det de gjør for da kan mva regningen sendes til et Norsk datterselskap og de får MVA'en tilbake. Ellers måtte Apple betalt MVA to ganger. Rimelig OT, imidlertid.

Men ser det tar rimelig lang tid. Jeg fikk mail om at varene ble sendt 28/11, og har ETA 15/12. Det er vesentlig lenger enn hva UPS pleier å bruke fra Kina, USA eller hvor det skulle være. Har ikke fått noe tracking nummer.

Back