Ansatte stjeler mat på Gardermoen

Re: Ansatte stjeler mat på Gardermoen

Utrolig hva folk gjør seg til kjeltring for. Er det derfor Gammel Oppland har steget med 30 spenn siste året?

Kanskje de kunne brukt han smågale butikkdetektiven fra serien OSL 24-7 til å etterforske litt :D

Men hovedproblemet her er ikke at noen stjeler mat, det er et OSL har for mange ansatte som ikke er til å stole på. Og akkurat det burde bekymre de som driver sjappa.

Kanskje de kunne brukt han smågale butikkdetektiven fra serien OSL 24-7 til å etterforske litt :D
.

Gi han en slik så snakker vi TV!
44009A1.jpg

Er det på grunn av dette at utgangsslusen fra sikkerhetskontrollen er midlertidig stengt? Altså den ved inngangen til kantinen og den nye innlandlandsloungen?

Er det på grunn av dette at utgangsslusen fra sikkerhetskontrollen er midlertidig stengt? Altså den ved inngangen til kantinen og den nye innlandlandsloungen?

Nei! hvordan i all verden skulle de ha noen nytte av det. Det er stikkprøver i kantina hvor de spør etter kvittering for at du har betalt.

Hovedproblemet er at vilkårene for ansatte i luftfartsbransjen har blitt så dårlige at de er nødt til å tuske til seg mat for å overleve. Dette gjelder selvsagt ikke taxfree-baronene og pølsesjappe-millionærene.

Se der fikk jeg en tittel til å ta med i cv'en min gitt:angry:;)

Nei! hvordan i all verden skulle de ha noen nytte av det. Det er stikkprøver i kantina hvor de spør etter kvittering for at du har betalt.

Det sto i media at en dør til kantinen var stengt. Trolig for å gjøre stikkprøvekontrollen mer effektiv.

Kjipt. Maten på kantina er både billigere og bedre enn alt annet på flyplassen, selv med ansatt-rabatt. Og frokosten er jo faktisk frokost! Håper man får slått ned på de som ikke betaler for seg....

Men hovedproblemet her er ikke at noen stjeler mat, det er et OSL har for mange ansatte som ikke er til å stole på. Og akkurat det burde bekymre de som driver sjappa.
Kan det virkelig være 17.000 som jobber på Gardermoen slik det står i artikkelen? Om så mange av dem er villige til å gjøre seg til skurk for noen tiere så er jeg enig i at man burde være skremt for hva mange kan være villige til å gjøre for litt mere penger.

Kan det virkelig være 17.000 som jobber på Gardermoen slik det står i artikkelen? Om så mange av dem er villige til å gjøre seg til skurk for noen tiere så er jeg enig i at man burde være skremt for hva mange kan være villige til å gjøre for litt mere penger.

De 17 000 er vel alle som har adgangskort??

Veldig godt poeng! Det er tydeligvis en del som ikke burde fått "sikkerhetsklarering" i første omgang. Som en kollega sier: Politiattest er jo ikke noen garanti for at du aldri har gjort noe galt, men det er en garanti for at du aldri har blitt tatt..!

Har alle med ID kort tilgang til kantinen? Kan f.eks jeg med ID-kort som er gyldig på SVG stikke innom kantinen hvis jeg har døtid på OSL?

Har alle med ID kort tilgang til kantinen? Kan f.eks jeg med ID-kort som er gyldig på SVG stikke innom kantinen hvis jeg har døtid på OSL?

Det er visst kun de med adgang til rød sone på OSL som kan bruke 'hovedkantinen'. Men det er en automatkantine på utsiden du muligens har adgang til.

Nå er jo ditt SVG kort godkjent som besøkskort på OSL så om du er i følge med noen som har gyldig OSL kort så ja. Uten så kommer du ikke inn bla fordi det er elektronisk kortleser på døra inn til trappehuset som leder opp til kantina.

Her om dagen tok dem en gruppe på 20 pers hvor bare halvparten hadde betalt for seg.

Her om dagen tok dem en gruppe på 20 pers hvor bare halvparten hadde betalt for seg.
Litt brutalt å bli fratatt ID for en slik forseelse, men på den andre siden, om man synes det er greit å stjele mat, hva mer synes man er greit...

Det som er litt morsomt. Her omdagen satt jeg i Sas loungen på innenriks. Plutselig dukker det opp 2-3yngre herremenn ( gutter) som tydeligvis jobber på OsL. Adgangskortene dems gjorde at de kom inn i loungen. Etter å ha flørtet litt med Damene som jobber i lougen tok dem seg et par glass brus og chips.

At folk stjeler fra kantinen overrasker meg faktisk ikke. Dog er det skremmende.

Back