• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Another one bites the dust... Skyway Airlines

Begynner å bli bra mye Do328 som er satt på bakken nå. Først to fra Citystar. Nå disse. I tillegg står vel rundt 15 maskiner fra US Airways Express og United Express lagret i Arizona.
 
Her bør Katoair slå til :)

Tror ennå de sitter i skammekroken etter regnetabben i forbindelse med FOT i 2006 ;)

Spøk til side. Har fulgt litt med de ettersom jeg bor i nærheten. Virker ikke som de har de helt store ambisjonene lengre. De deltok bl.a. ikke på siste anbud på TOS-ANX-BOO da denne kom ut på nytt. De tapte også store deler av egenkapitalen i 2006, så hvordan ståa er der for å anskaffe flere maskiner er jeg heller usikker på.
 
Trist uke dette for amerikansk luftfart:(...

Både og. Det er selvsagt trist for de det gjelder, men noe må gjøres med overkapasiteten i amerikansk luftfart, og i det store bildet så er dette bra for luftfarten

(itillegg viser det at økonomen over aller økonomer: Adam Smith, fortsatt "styrer" med sin usynlige hånd slik det står beskrevet i lærebøkene)
 
Fortsetter frafallet i dette tempoet så kan det jo bli romslig i de øvre luftlag på sikt...
 
Selskapene må øke prisene på reiser! Med den globale økonomien som er nu så vil det bli oftere svigninger på børsene. Det er tøft å satse nu. Viktig at myndighetene har langsiktige planer og at de blir fulgt opp. Svignigene på børsene vil øke i årene fremover. Det vil falle en del selskaper fra markedet. Tror det er viktig å ha nye og fuel vennlige maskiner og en enhetsflåte nu. Fantastisk at det satses så my i denne bransjen. Romfart i Norge har en omsetning på ca 6 milliarder. Det er mer omsetning en skogdriften.
 
Last edited:
Back
Top