Replying to Topic 'Another bizflyer's tales .....'
Da var jeg paa tur igjen .... Denne gangen sitter jeg i Alexandria, Lousiana. AEX er saavisst ingen metropol, saa det er kun commutere som flyr hit. Selv var jeg satt opp med en Atlantic Southeast (DL Connection) CRJ.
Sjekket inn online paa ete 8c (noedutgang) paa morrakvisten, og etter aa ha forlatt min smaasyke kone hjemme, satte jeg kursen mot flyplassen.
Tittet i postkassen foer jeg satte avgaarde, og der - o lykke!! - laa det en pakke cd'er fra Zailor. Saa da ble det Dum Dum Boys paa full guffe der jeg seilte nedover GA 400. Toeff musikk for toeff motorvei!
Det var sol og fint paa Hartsfield, og godt var det fordi jeg bare hadde to timer fra jeg ankom AEX til min foerste (av fire) milchartere skulle ankomme. Planla det ikke saa tett med vilje, men noen endret schedule etter at billetten var bestilt og jeg oppdaget det ikke foer soendag... I tillegg kom maskinen en time tidlig, saa jeg var veldig glad kjerra mi var paa rute ....
Ikke saa mye aa si fra turen egentlig .. stinn brakke, som synes aa vaere normen naar jeg flyr smaajet. Det er litt ekstra benplass ved noedutgangen paa CRJ, men fordelen ble mer enn oppveiet av sidemannens stoerrelse. Han var meget stor, meget svart og hadde stor oerering...... Ville ikke likt aa stoett paa ham i en moerk sidegate.....
Men rett skal vaere rett - han var en hyggelig fyr. Men han hadde det ikke godt der han satt.
1.13 flytid .. kabindamen tok seg en runde med drikketrallen og jeg fikk meg en cola. Soet og hyggelig voksen dame som til og med lot meg faa beholde boksen.
Vi landet ti minutter foer tiden og tuslet ut ved en liten terminal uten slike nymotens greier som nesebroer og slikt. AVIS-skranken laa rett innenfor doeren og jeg startet opp min Nissan leiebil mindre enn ti minutter etter at vi var paa blokk.
Vi bruker sivil bakkehandler (MillionAir) til aa handle militaerflightene vaare her, og terminalen deres viste seg aa ligge 200m fra den regulaere terminalen, saa leiebilen er mest for aa slippe aa vaere avhengig av hotellshuttle. Hotellet ligger rundt 15km fra flyplassen ..
MillionAir-sjefen ga meg en $10 rabattkupong til en cajun-restaurant som ligger rett ved hotellet, saa aftenen ble avrundet med en straalende catfish-rett og en utrolig god skalldyrsuppe med lokale raavarer.
Og gaarsdagens flight ble operert med 757-200 N519AT, men de neste tre er 753'er.
Det staar endel 'langtidsparkerte' fly rundt paa omraadet, noen av dem mer eller mindre eierloese som lufthavna vil ha parkeringsavgifter fra .. skal proeve aa faa ID'et de mest interessante ..
Da var jeg paa tur igjen .... Denne gangen sitter jeg i Alexandria, Lousiana. AEX er saavisst ingen metropol, saa det er kun commutere som flyr hit. Selv var jeg satt opp med en Atlantic Southeast (DL Connection) CRJ.
Sjekket inn online paa ete 8c (noedutgang) paa morrakvisten, og etter aa ha forlatt min smaasyke kone hjemme, satte jeg kursen mot flyplassen.
Tittet i postkassen foer jeg satte avgaarde, og der - o lykke!! - laa det en pakke cd'er fra Zailor. Saa da ble det Dum Dum Boys paa full guffe der jeg seilte nedover GA 400. Toeff musikk for toeff motorvei!
Det var sol og fint paa Hartsfield, og godt var det fordi jeg bare hadde to timer fra jeg ankom AEX til min foerste (av fire) milchartere skulle ankomme. Planla det ikke saa tett med vilje, men noen endret schedule etter at billetten var bestilt og jeg oppdaget det ikke foer soendag... I tillegg kom maskinen en time tidlig, saa jeg var veldig glad kjerra mi var paa rute ....

Ikke saa mye aa si fra turen egentlig .. stinn brakke, som synes aa vaere normen naar jeg flyr smaajet. Det er litt ekstra benplass ved noedutgangen paa CRJ, men fordelen ble mer enn oppveiet av sidemannens stoerrelse. Han var meget stor, meget svart og hadde stor oerering...... Ville ikke likt aa stoett paa ham i en moerk sidegate.....
Men rett skal vaere rett - han var en hyggelig fyr. Men han hadde det ikke godt der han satt.
1.13 flytid .. kabindamen tok seg en runde med drikketrallen og jeg fikk meg en cola. Soet og hyggelig voksen dame som til og med lot meg faa beholde boksen.
Vi landet ti minutter foer tiden og tuslet ut ved en liten terminal uten slike nymotens greier som nesebroer og slikt. AVIS-skranken laa rett innenfor doeren og jeg startet opp min Nissan leiebil mindre enn ti minutter etter at vi var paa blokk.
Vi bruker sivil bakkehandler (MillionAir) til aa handle militaerflightene vaare her, og terminalen deres viste seg aa ligge 200m fra den regulaere terminalen, saa leiebilen er mest for aa slippe aa vaere avhengig av hotellshuttle. Hotellet ligger rundt 15km fra flyplassen ..
MillionAir-sjefen ga meg en $10 rabattkupong til en cajun-restaurant som ligger rett ved hotellet, saa aftenen ble avrundet med en straalende catfish-rett og en utrolig god skalldyrsuppe med lokale raavarer.
Og gaarsdagens flight ble operert med 757-200 N519AT, men de neste tre er 753'er.
Det staar endel 'langtidsparkerte' fly rundt paa omraadet, noen av dem mer eller mindre eierloese som lufthavna vil ha parkeringsavgifter fra .. skal proeve aa faa ID'et de mest interessante ..