Angrep piloter med øks

• Thread starter Thread starter SH
  • Start date Start date
Replying to Topic 'Angrep piloter med øks'

Originally posted by Martin

Originally posted by LCH78

Originally posted by LN-BRK

Hvem har ansvaret for sjekk av passasjerer og håndbagasje før ombordstigning?

frem til 1/1-05 så er det ingen sjekk på kortbanenettet.

Nei vel? Jeg måtte gjennom sikkerhetskontroll en gang jeg fløy Bodø-Svolvær med Widerøe.

Og der kom jeg forøvrig på en artig historie. Litt OT, men...
Hun som stod foran meg i køen i sikkerhetskontrollen på denne flighten, hadde bukser, type skinn med nagler på. Det begynte selvfølgelig å pipe. På jobb i kontrollen akkurat da, var det en dame som stod og "ekspederte" ved detektoren, mens det stod to menn litt unna. Han ene som stod der sa til sin kollega: "Hu må nok kle av seg, ja.."

Ellers skal jo Kato-Air pilotene ha all ære for dåden.

Det er sikkerhetskontroll i Bodø ja. Men ikke på småflyplassene som svolvær/leknes/stokmarknes/røst/narvik osv..osv

Var på jobb og det var jeg som skulle møte flyet da det skulle ankomme Bodø som rute 6S605 fra narvik-framnes. Oppdaget først at det var noe galt da de parkerte 60 meter bortenfor der de skulle parkere. Sto klar til å vinke det inn. Brannbiler stormet mot flyet, som kom kjørende fra andre siden av banen. Og ut kom 2 blødende piloter med store kutt i hodet. Lite trivelig episode...

Originally posted by Jan H

Originally posted by Martin

Originally posted by LCH78

Originally posted by LN-BRK

Hvem har ansvaret for sjekk av passasjerer og håndbagasje før ombordstigning?

frem til 1/1-05 så er det ingen sjekk på kortbanenettet.

Nei vel? Jeg måtte gjennom sikkerhetskontroll en gang jeg fløy Bodø-Svolvær med Widerøe.

Og der kom jeg forøvrig på en artig historie. Litt OT, men...
Hun som stod foran meg i køen i sikkerhetskontrollen på denne flighten, hadde bukser, type skinn med nagler på. Det begynte selvfølgelig å pipe. På jobb i kontrollen akkurat da, var det en dame som stod og "ekspederte" ved detektoren, mens det stod to menn litt unna. Han ene som stod der sa til sin kollega: "Hu må nok kle av seg, ja.."

Ellers skal jo Kato-Air pilotene ha all ære for dåden.

Det er sikkerhetskontroll i Bodø ja. Men ikke på småflyplassene som svolvær/leknes/stokmarknes/røst/narvik osv..osv

Har fått med meg det, på utallige turer mellom Bodø og Stokmarknes. Personlig synes jeg det burde vært overalt. Vi ser jo her at det skjer "terror" på kortbanenettet også...

100 fot....., 30 meter over bakken....
Utrolig at dette gikk godt !
All ære til de to pilotene ! -Tenk på hvilken opplevelse de som satt i cabin hadde.

-Nei,- bur mannen inne noen år,- og send ham direkte hjem der han kom fra etterpå !
Men det skulle ikke forundre meg om nå får mannen bli,- han er jo ikke tilregnelig.....

Og nå har nyheten nådd det store utland.

http://edition.cnn.com/2004/WORLD/europe/09/29/norway.plane.ax.reut/index.html

Skal vi tippe et år eller to i psykiatrisk pleie for stakkaren, og så friskmelding til livsvarig opphold i Norge (Med tilhørende familiegjenforening), med livsopphold betalt av offentlige kasser?

Rett hjem! Skal personlig ta med med han, en ape fra Bislett-tragedien og ikke mist styggen fra Valdresekspressen!

Originally posted by FBU

Finnes det brannøkser og lignende på større fly som MD og b737, som passasjerne kan få tak i?

Er ikke sikker på hvordan det er på MD'ene, men på 737 er det brannøks i flightdeck. Som kjent, så er jo den skuddsikre døren inn til pilotene låst.

I SAS har brannøksen alltid vært plassert på flight-deck.

Etter Kato's uheldige lynnedslag i høyderoret tidligere, kan man vel si at å jobbe i det selskapet borger for mye "spenning og action". All honnør til begge crew.

Synes at den naive snillismen i Norge nå begynner å gå over alle støvleskafter. Såkalte "asylsøkere" vet at de bare kan ankomme uten papirer og være garantert langtids "bed&breakfast" mens myndighetene forgjeves prøver å finne deres identitet. Ved avslag er det jo bare å stikke av fra mottaket og gå under jorden, for å slippe å bli sendt tilbake. Politikerne prater på tomgang, mens vi må leve med konsekvensene. Det koster skjorta å ha disse ubedte "gjestene" her, for ikke å nevne hva det koster når de får opphold. Men sånt er jo ikke lov å si høyt.

:(

Originally posted by ANX

Etter Kato's uheldige lynnedslag i høyderoret tidligere, kan man vel si at å jobbe i det selskapet borger for mye "spenning og action". All honnør til begge crew.

:(

Hørt at styrmann ombord i denne økse-episoden også var styrmann på flighten som fikk lyn-nedslag.

Originally posted by WF841
Det er vel heller ingen tvil om at man må gjøre om på rutiner vedrørende asylsøkere som har fått avslag. FrP har kommet med et godt forslag for lenge siden på akkurat det. Men vi er vel for snille og naive her på berget til at det blir gjennomført.

Blir litt OT kanskje, men Erna Solberg redegjorde ganske bra for hvorfor de slet med å få ham ut - det var ikke innsatsviljen det stod på, men lovverket som hindret det.
Det skal legges til for egen regning at dagens regjering har den beste asylpolitikken Norge har hatt så lenge jeg kan huske - får ut de som ikke har noe her å gjøre og det litt kvikt.

Tilbake til KATO-maskinen. Har jeg observert rett at det var LN-BER som er invlolvert? I så fall må jeg prøve å få pusset litt på et bilde jeg tok i Bodø i kveld...

Originally posted by DY

Algerie next!
Når er dette blitt et forum for alle dere som "kan" flyktninge- og asylpolitikk?
Det er en tragisk hendelse, utført av et sykt menneske.

Som dere snakker om "lov og orden". Skal Norge ikke følge lover og regler som finnes internasjonalt? Kan du sende ut et menneske til et land som nekter å ta i mot? Det går ikke. Mener det er overhengende fare for at dere uttaler dere om ting dere ikke har det minste peiling på, eller setter dere ordentlig inn i.

Jeg vil sende en hilsen til de fantastiske pilotene til Kato Air og de ansvarsbeviste passasjerene. De utførte det vi alle forventer at vi selv skal klare i slike situasjoner.

Hørt at styrmann ombord i denne økse-episoden også var styrmann på flighten som fikk lyn-nedslag.

Og det stemmer i følge VG http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=247558

Originally posted by WF841

Og det stemmer i følge VG http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=247558

Gi den mannen en Boeing...! :)

Originally posted by Baktusbror

Når er dette blitt et forum for alle dere som "kan" flyktninge- og asylpolitikk?
Det er en tragisk hendelse, utført av et sykt menneske.

Som dere snakker om "lov og orden". Skal Norge ikke følge lover og regler som finnes internasjonalt? Kan du sende ut et menneske til et land som nekter å ta i mot? Det går ikke. Mener det er overhengende fare for at dere uttaler dere om ting dere ikke har det minste peiling på, eller setter dere ordentlig inn i....

HELLO?!?! Any home?

En ting burde du ha klart for deg "Baktus'en".
Her inne på forumet vet VI alltid best. Her det kun saklige utrop, med tilhørende spissfaglige påstander.

Her inne er vi eksperter på fly og flyrelaterte saker, men vi tar ikke fem øre for å sveive innom asylpolitikk eller partnerskapsloven, bare for å krydre opp forum-dagen litt. Uansett emne: tross det faktum om vi er enige eller uenige; VI er ALLE eksperter!

Uansett Baktus;
Ha en god dag, og lykke til i munnen til Jens (Stoltenberg?)

Ordet "helt" blir av og til brukt litt for ofte, men jeg synes det ordet passer bra her. Jeg utnevner hermed, by the power vested in me osv, flight crew og de pax som kjempet med gærningen til helter!

Originally posted by Cedlind

Hmmm.. kanskje på tide å avslutte denne tråden før det norske fremmedhatet når danske nivåer (no offence til danskene).

no offence taken.

Vores regering og dens støtteparti på den fundamentalistiske højrefløj er bestemt ikke noget at stræbe efter.

Men du har ret - måske det ville være smart at lukke denne tråd

ikke for aa oedelegge for de som vil legge ned traaden men:

Personen var syk i hodet og flippa.. Noe ala det som tullingene i Røyken gjorde på mandag når de også fikk en sjokkmelding?

Vel stakkars syke mannen fikk beskjeden i MAI! Burde vaert hjemme i Solrike Algerie naa (Eller i Frankrike, har ikke de noe ansvar her?):sarc

Jeg er ikke fremmedhater, men jeg synes at vi skulle ha samme innvandringspolitikk som USA. Hvis du har penger og utdanning, eller vil betale for en dyr utdanning, velkommen, hvis ikke FOKK OFF!

Back