LN-TOS krasjet i taubane 7. april 2010

Re: LN-TOS Krasjet i høyspentkabel i dag!

ca 1 m av vingen var visst kuttet. Først trodde jeg det bare var den ytterste "avrundingen".. deler som ble funnet ved spennet på bildet, ser ut som en halv aileron, resten var vel ubrukelig skulle man tro? Når man dessuten har en ødelagt rudder blir det enda meg utrolig at flyet var flybart..

http://www.framtidinord.no/nyheter/article348379.ece
flysak2_383920c.jpg

Re: LN-TOS Krasjet i høyspentkabel i dag!

HELT UTROLIG, JA!!! Fantastisk bragd å komme seg tilbake til Tromsø med disse skadene - særlig hvis et helt balanseror var borte... :wow:

Skulle gjerne ha hørt pilotens fortelling om hvordan han klarte å komme seg helskinnet hjem! Hans forklaring på hvordan han havnet i taubanen, for være en sak som overlates til havarikommisjonen.

LN-TOS er nå friskmeldt etter denne hendelsen. Den ankom TOS i går søndag og har allerede vært flittig brukt i det nydelige vinterværet vi har nå.
Flyet forlot Tromsø på en henger i slutten av mai og fløy på egne vinger opp hit i går. Her på hengeren 28/5-2010.
032-1.jpg

Her tar den av på nok en tur i dag 14/2-2011.
184.jpg

Last edited:
Hah. Så den på radaren i osloområdet på fredag, og tenkte i mitt stille sinn at den var på helt feil side av landet i forhold til regnr. Og eieren tenker visst på samme måte (=

Back