Re: And the winner is KC-45A
Blir ikke dette bare å gå fra eldre middelalder, til sen middelalder? KC 135 er jo 707 og den hadde sin første kommersielle flytur i 58, men baserer seg på 367-80 som hadde F.F i 54 og er dermed en snart 60 år gammel konstruksjon. De eldste KC 135 er ca 50 år gamle. Skal de kommende KC 45 bli like gamle, vil det være en konstruksjon som er ca 80 år når de taes ut av bruk. 767 ble lansert i 78 og hadde F.F og E.I.S. i 1982 det er altså en minst 30 år gammel konstruksjon når USAF får den første levert. En annen interesant sak er, med den bruken USAF har av disse tankflyene (ca 350t/år) så vil skrogene på KC135 holde til ca 2040 og flyene vil da være ca 80 år, vil det samme skje med KC 46 så vil de fly med en 110 år gammel konstruksjon.
Har de brukt KC 135 i 50 år, så bør de klare 5-6 år til, og så heller få en modell basert på 787. I dag er det jo problemer med deler til KC135, hvordan blir det med deler til 767 i 2075?? eller 2090??
Tenk når en nyutdannet pilot på KC45 i 2085 kan fortelle at dette flyet var tipp-tipp oldefar med å konstruere.
Vel, man kan si hva man vil om prosessen og avgjørelsen, men dette er uansett en tanker som vil gjøre jobben. Gratulerer til Boeing, det blir godt for forsvaret å komme seg ut av middelalderen.
Blir ikke dette bare å gå fra eldre middelalder, til sen middelalder? KC 135 er jo 707 og den hadde sin første kommersielle flytur i 58, men baserer seg på 367-80 som hadde F.F i 54 og er dermed en snart 60 år gammel konstruksjon. De eldste KC 135 er ca 50 år gamle. Skal de kommende KC 45 bli like gamle, vil det være en konstruksjon som er ca 80 år når de taes ut av bruk. 767 ble lansert i 78 og hadde F.F og E.I.S. i 1982 det er altså en minst 30 år gammel konstruksjon når USAF får den første levert. En annen interesant sak er, med den bruken USAF har av disse tankflyene (ca 350t/år) så vil skrogene på KC135 holde til ca 2040 og flyene vil da være ca 80 år, vil det samme skje med KC 46 så vil de fly med en 110 år gammel konstruksjon.
Har de brukt KC 135 i 50 år, så bør de klare 5-6 år til, og så heller få en modell basert på 787. I dag er det jo problemer med deler til KC135, hvordan blir det med deler til 767 i 2075?? eller 2090??
Tenk når en nyutdannet pilot på KC45 i 2085 kan fortelle at dette flyet var tipp-tipp oldefar med å konstruere.