And the winner is KC-45A -> KC-46A

Re: And the winner is KC-45A

Og soga går videre ,......

61809bridefrankentankersmall.JPG
 
Tviler på at siste ord er sagt i denne saken, nok en gang... Men gratulerer til Boeing, som klarer å vinne en kontrakt med en "gammel" jernklump som utgangspunkt ;)
 
Re: And the winner is KC-45A

Det var vel neppe noen som ble overrasket over dette utfallet...

Men det er jo bra for Boeing da. Mere penger til å utvikle en ny "737" :p
 
Re: And the winner is KC-45A

Vel, man kan si hva man vil om prosessen og avgjørelsen, men dette er uansett en tanker som vil gjøre jobben. Gratulerer til Boeing, det blir godt for forsvaret å komme seg ut av middelalderen.
 
Re: And the winner is KC-45A

Jag hoppas Boeing klarar av att levera nu.
De ska jobba med vidareutvecklande av 787 familjen, 737NEO/nytt flygplan, 777NG/nytt flygplan SAMTIDIGT som de ska leverera en 767 baserad tanker till USAF.
Vilket projekt tror ni kommer drabbas av störst förseningar?
 
Re: And the winner is KC-45A

Tror ikke at tankeren vil ta mye resurser rent utviklings messig, mesteparten er allerede ferdig utviklet og produksjonslinjen er holdt åpen. Boeing starter nok ikke 737NEO/7N7 og 777NG/8x8 samtidig. Selvom 787 har katastrofale forsinkelser skal en ikke undervurdere hva Boeing har både lært av egne feil og ikke minst hva de har lært av den nye teknologien....
 
Re: And the winner is KC-45A

Må heller ikke se bort fra at det er forskjell på 5 års erfaring og en dags erfaring 1825 ganger da dc-8-63. På østkysten traff jeg på mye av den siste typen, og jeg får håpe det står bedre til på vestkysten.
 
Re: And the winner is KC-45A

'Frankentanker' vil dessuten bli innredet i Wichita av Boeing Defense, så for Boeing Commercial Airplanes er dette en slam dunk. De skal bare levere et flyvende skrog.
 
Re: And the winner is KC-45A

Må heller ikke se bort fra at det er forskjell på 5 års erfaring og en dags erfaring 1825 ganger da dc-8-63. På østkysten traff jeg på mye av den siste typen, og jeg får håpe det står bedre til på vestkysten.

Hos Boeing er det 5 års varianten som ligger til grunn, spesiellt nå som en har blitt kvitt x1825 elementene i ledelsen.....
 
Re: And the winner is KC-45A

Varför tror ni USAF valde Pratt & Whitneys PW4000 motor till 762 tankern?
På övriga widebody(747-200, 747-400 & DC-10-30) har USAF valt General Elecric CF6 motor. Jag tror även GE CF6 är det vanligaste motoralternativet på Boeing 767.
 
Re: And the winner is KC-45A

Dette var nok en umulig sak for EADS fra dag 1. Tragisk at så mye ressurser har blitt brukt på noe som aldri var en konkurranse. Her har patriotisme blitt brukt gang på gang i diskusjonen og det har vært klart at enklelt politikere aldri ville godta at europere skulle få en forsvarskontrakt av betyding.
 
Re: And the winner is KC-45A

I og med at maskinen skulle bygges i Alabama, var ikke dette noen nevneverdig faktor. Imidlertid har det vært gjort tildels grove tabber i saksbehandlingen som gjorde at dette ble en unødvendig lang prosess. Argumentet om 'patriotisme' er stort sett brukt for å prøve og spille på følelser.
 
Re: And the winner is KC-45A

Varför tror ni USAF valde Pratt & Whitneys PW4000 motor till 762 tankern?
På övriga widebody(747-200, 747-400 & DC-10-30) har USAF valt General Elecric CF6 motor. Jag tror även GE CF6 är det vanligaste motoralternativet på Boeing 767.

Fordi Pratt selger elendig med motorer for tiden, man maa jo holde liv i dem ogsaa :P
 
Back
Top