ANA må bytte motordel på alle sine Dreamlinere

storg

ScanFlyer Gold
Medlem
ANA må bytte motordel på alle sine Dreamlinere

ANA har oppdaget en feil med sine RR motorer og setter alle flyene på bakken. Problemet blir løst med å bytte en del.

Kilde: e24.no
 
Re: ANA setter alle sine Dreamlinere på bakken

Norwegian bryr seg ikke om dette, og fortsetter å fly.

Sikkerhet kommer alltid først sier Sandaker-Nielsen i saken fra E24, men den kommer tydeligvis enda leger før for ANA...
 
Re: ANA setter alle sine Dreamlinere på bakken

Norwegian bryr seg ikke om dette, og fortsetter å fly.

Sikkerhet kommer alltid først sier Sandaker-Nielsen i saken fra E24, men den kommer tydeligvis enda leger før for ANA...

Norwegian bryr seg ikke... for en fantastisk analyse. Tror nok Norwegian følger svært nøye med, men enn så lenge de ikke har opplevd samme problem. ANA har også et helt annet bruksmønster en Norwegian:

Unlike most 787 operators, ANA uses the jet for short flights on Japanese domestic routes.
Flying shorter flights would produce more wear and tear on an engine designed to spend 10 or more hours cruising between continents, said Robert Mann, an aviation consultant.
Corrosion caused by sulfides could be caused by the “combination of higher temperature stresses in the climb portion” of flight, followed by shorter than typical periods at cruising altitude, he said.
http://www.seattletimes.com/busines...e-trouble-prompts-ana-to-cancel-some-flights/
 
Last edited:
Re: ANA setter alle sine Dreamlinere på bakken

Enten så har jeg lest feil, eller så er overskriften feil... Jeg leste nemlig at ANA satter flyene på bakken stykkvis for utbedringer, så de setter ikke alle på bakken samtidig ....
 
Re: ANA setter alle sine Dreamlinere på bakken

Enten så har jeg lest feil, eller så er overskriften feil... Jeg leste nemlig at ANA satter flyene på bakken stykkvis for utbedringer, så de setter ikke alle på bakken samtidig ....

13 ANA 787 på Flightradar24 nå, så det stemmer nok bedre at de tas ut i puljer.
 
Re: ANA setter alle sine Dreamlinere på bakken

Denne gir litt mer innsikt:
TOKYO - Japanese airline All Nippon Airways has started grounding Boeing 787 "Dreamliner" flights after detecting problems with their Rolls-Royce engines.

Nine domestic flights were cancelled Friday, and others will be cancelled through September. ANA says there will be no cancellations on international routes.

The airline operates a fleet of 50 Dreamliner jets. It has been repairing some of the 37 used on international routes since a problem with the engine was detected in Kuala Lumpur, Malaysia, in February.

ANA spokesman Tetsuya Yokoi said the airline has decided to repair the 13 aircraft used for domestic flights too.

Yokoi said turbine blades are being replaced due to possible corrosion. Improved parts being developed by Rolls-Royce won't be ready until next year, so the planes will be rotated out of service again then.
http://www.timescolonist.com/ana-cancels-flights-to-fix-rolls-royce-engines-on-boeing-787-1.2331402
 
Re: ANA setter alle sine Dreamlinere på bakken

Dette var rimelig tabloid ... burde forvente mer av en 'seriøs næringslivsavis' ...
 
Re: ANA setter alle sine Dreamlinere på bakken

Norwegian bryr seg ikke om dette, og fortsetter å fly.

Sikkerhet kommer alltid først sier Sandaker-Nielsen i saken fra E24, men den kommer tydeligvis enda leger før for ANA...
Det kunne vært interessant å høre deg utdype denne kommentaren litt mer - det blir liksom hengende litt i løse lufta hva du mener!
 
Re: ANA setter alle sine Dreamlinere på bakken

Som vanlig har Seattle Times det meste av fakta.

http://www.seattletimes.com/busines...e-trouble-prompts-ana-to-cancel-some-flights/

The airline may have to scrap more than 300 Dreamliner flights through the end of September as it moves to replace parts inside the engines on a portion of its 787 fleet, Takeo Kikuchi, a deputy senior vice president of engineering and maintenance at ANA, told reporters Thursday in Tokyo.

Det er dermed snakk om kun den delen av deres 787'er som opererer korte innenlandsruter, og kanselleringene er fordelt over mer enn en måned.
 
Re: ANA må bytte motordel på alle sine Dreamlinere

Hvorfor gjelder dette kun "kortdistanse" maskinene? Har de samme blader som de andre og at det oppstår mer friksjon noen plass?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Re: ANA må bytte motordel på alle sine Dreamlinere

Hvorfor gjelder dette kun "kortdistanse" maskinene? Har de samme blader som de andre og at det oppstår mer friksjon noen plass?

Historien har jo vist at en del ting på fly enten liker longhaul eller shorthaul pga. antall sykler og hvor hardt det blir påvirket. Eks. så var det jo en del saker rundt dette med dc-8 og 747 hvis jeg huske rett. Japan fikk jo sågar en egen 747-modell for horthaul med forsterket understell(?).
 
Back
Top