• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

AMS 15-17 mai

LN-ASM

Newcomer
Da kommer mine bilder fra AMS også :smile:
Kan ikke akkurat si jeg ble helt fornøyd med bildene, men..jaja, morro var det! :tommel opp:

OBS: vanskelig å bestemme seg for hvilke bilder som skal ut, så det ble en del :muted:
og de ligger ikke i noen som helst rekkefølge ;)

*liten* flyplass.. (selv om dette er ingenting i forhold til resten av flyplassen)
18_18.jpg

Da var det bare å følge skiltene:
19_19.jpg

Vel ankommet taket på Schiphol. Fint sted å ta bilder, trengte ikke store linsene for å ta bilder av fly ved gate :whistling:
12_12.jpg

2_2.jpg

1_1.jpg

20_20.jpg

21_21.jpg

Liker disse fargene :smile:
22_22.jpg

Utrolig fint fly
23_23.jpg

24_24.jpg

25_25.jpg

26_26.jpg

27_27.jpg

28_28.jpg

29_29.jpg

47_47.jpg

4_4.jpg

6_6.jpg

7_7.jpg

8_8.jpg

Her satt vi ved gate og ventet.. plutselig kom flyet vårt. Det var LN-RCW (736) vi skulle fly.
30_30.jpg

Jammen fikk vi ikke en tur i cockpiten også. Hos NAX så fikk vi omtrent ikke lov til å løfte kameraene på tur ut så :P
31_31.jpg

På tur ut ble vi omringet av 747'er. Korean Air Cargo som tok av før oss:
32_32.jpg

og en 747 fra China Southern Cargo som kom bak oss
34_34.jpg

Airborne hdg nordover mot Osl igjen...
36_36.jpg

(rwy 36L/18R vi ser her)

et bilde fra cruise her også:
37_37.jpg

Og så svinger vi inn mot 19R, her kan man se Minnesund og litt nordover:
38_38.jpg

Når vi var parkert, fikk vi jammen lov til å ta enda en tur i cockpiten:
40_40.jpg

42_42.jpg

--
og så er vi tilbake på flyplassen i AMS
3_3.jpg

Utenfor flyplassen satt vi nå og spiste pølser (de var utrolig gode forresten), og mata noen fugler. De hoppet faktisk opp for å få maten :P
(vanskelig å se her, men han/hun her hoppet faktisk rett opp, uten å bruke vingene)
16_16.jpg

13_13.jpg

Jaja, har sikkert glemt masse bilder, men ble sikkert mer enn nok dette hehe.

Jaja, håper det falt i smak!

og ikke minst; takk for en kjempefin tur Kim, Even og Werner. Gjentakelse er jeg gjerne med på :tommel opp:

Tror da det er mange du kan være fornøyd med her Anders! :) Nå hadde vi jo ikke så nydelig vær heller, men du mestra da det bra synes jeg ;)

Veldig flotte bilder her! Akkurat slik som du, kjære navnebror, hadde. En evt. neste tur kan dere jo ta til Frankfurt? *mulighet for å smiske seg med? :lol: *

DC-9 som sto innpå terminalen?

Jo takker for kommentarer :)

LN-A330; stemmer, en DC9-kropp som sto der. Sto litt av et understell + en motor like ved også, så regner med at det var fra samme fly ;)

Frankfurt ja, hadde vært artig det og.. Men tror nok det blir Heathrow først for min del iallfall ;)

Hvor ligger denne panorama terassen i hvilken terminal og er det den samme som klm har fra stavanger ???

Takker for kommentarer :)

DA blir det faktisk 9 bilder til fra turen.. ;)

LN-NOL 6000th 737 i sterkt motlys gjennom vinduet på flyet:
1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

dette bildet er faktisk tatt fra hotellrommet:
8.jpg

9.jpg

Back