AmericanExpress SAS/EB-kort (nytt kort fra 2019)

Re: SAS EuroBonus MasterCard

Jeg ordnet meg SAS Amex Classic card før jul og skulle få en voucher på 2000 kr nå i mai som en del av avtalen. Vel, jeg fikk en epost fra SAS med en link jeg skulle trykke på for å få tilgang til voucheren. Jeg trykket på linken og fikk bare "Can not find any vouchers". Prøvde å kontakte kortleverandøren, de henviste til SAS. Har fylt ut et skjema på SAS sine sider, men ingen respons. Noen som har vært borti det samme?

Prøvd ulike nettlesere?
 
Ser ut som vi også kutter fom høsten, iallfall et av kortene i husstanden. Med mindre de øker tilgangen på biz med StarA partnere. Det tilbudet som er nå i disse dager er jo begredelig.

Finnes det noen muligheter for å skaffe seg utenlandsk Amex? Ser at det er en del bedre overføringsrater og partnere ved å ha andre enn norske amex kort.
 
I høst glemte jeg igjen kortet mitt på restaurant og fikk nytt kort. Alt fint.

Men siden det har jeg ikke fått EB poeng fir bruk. Har ringt Amex 3 ganger og SAS en gang. Til ingen nytte. Amex sier poengene er overført. SAS har ikke fått melding. Begynner å bli kjipt.

Noen som har noen erfaringer? Begynner å bli litt lost her
 
Hei! Jeg er midlertidig bosatt i utlandet og er klar over at Amex krever bostedsadresse i Norge ved behandling av søknader. De har virket ganske firkantet på dette nylig i forbindelse med at jeg har søkt Amex Elite. Er det ingen muligheter for meg uten fast bostedsadresse i Norge?

Jeg har norsk arbeidsgiver med lønn fra Norge, skatter til Norge, eier bolig i Norge, er medlem av folketrygden, har til og med en postadresse i Norge - men "fast bosted" er på altinn registrert i utlandet. Og det er her Amex setter ned foten. Tar gjerne imot tips til snarveier.
 
Hei! Jeg er midlertidig bosatt i utlandet og er klar over at Amex krever bostedsadresse i Norge ved behandling av søknader. De har virket ganske firkantet på dette nylig i forbindelse med at jeg har søkt Amex Elite. Er det ingen muligheter for meg uten fast bostedsadresse i Norge?

Jeg har norsk arbeidsgiver med lønn fra Norge, skatter til Norge, eier bolig i Norge, er medlem av folketrygden, har til og med en postadresse i Norge - men "fast bosted" er på altinn registrert i utlandet. Og det er her Amex setter ned foten. Tar gjerne imot tips til snarveier.

Er det ikke sånn at Amex faktisk er veldig firkantent rundt dette, men du kan kanskje heller ikke endre "fast" bosted?
 
Er det ikke sånn at Amex faktisk er veldig firkantent rundt dette, men du kan kanskje heller ikke endre "fast" bosted?

Ser ut til at jeg må melde flytting og er litt bekymret for hvilken dominoeffekt det ev. medfører. Jeg har prøvd en siste gang nå så får vi se.

Bakgrunnen er at jeg har vært litt uheldig med reisene dette året. Til tross for flere interkontinentale reiser på Business har de gitt lite uttelling: SN ga kun poeng én vei og de andre har vært utenfor SA. Reisene innad i Europa på Economy gir knapt poeng. Dermed ryker gullkortet halvveis til Liftime Gold, så det gjorde meg litt desperat!
 
Btw, verdt å ta en ekstra titt på selvangivelsen.

AmericanExpress har ikke rapportert inn renter/gjeld slik de skal

De prøvde seg også på en spansk en og fakturerte renter fordi jeg hadde forfall 24. desember i fjor, som heller ikke er lovlig i Norge
 
AmericanExpress har ikke rapportert inn renter/gjeld slik de skal. De prøvde seg også på en spansk en ...
De har aldri rapportert inn det så vidt jeg kan huske, men de er vel et Spansk selskap så vidt jeg kan se så det kan ha noe med saken å gjøre.
 
Last edited:
De prøvde seg også på en spansk en og fakturerte renter fordi jeg hadde forfall 24. desember i fjor, som heller ikke er lovlig i Norge

For en som i alle år har hatt gleden av å jobbe med sjøfolk så flirer jeg litt av den lette bruken av dette litt drøye ordtaket "Spansk en" ^_^
 
De prøvde seg også på en spansk en og fakturerte renter fordi jeg hadde forfall 24. desember i fjor, som heller ikke er lovlig i Norge

Jeg er i samme situasjon nå - forfall 27. mai (lørdag, pinseaften) - beløpet ble betalt første virkedag tirsdag 30. mai
Fakturert rente (flere hundre kroner)
Hvordan gå fram for å klage på dette - hva er greiest kontaktmåte?
 
Jeg tok det via chat i appen

Måtte insistere på at dette var tullete, og ikke praksis hos andre. Nevnte og at alternativet var å ta det til Finansklagenemda: https://www.americanexpress.com/con...kundeklager/?intlink=no-no-contact-complaints

Det dumme her er vel at de kommer til å fortsette denne praksisen og svindle kundene sine inntil noen tar det videre...

Ganske pen avgift de må betale for saker som behandles der :)
Saksavgift: Finansforetaket betaler en avgift som tilsvarer antall klagesaker som blir behandlet av FinKN. For 2023 er saksavgiften kr 12.150,-.
 
Last edited:
I høst glemte jeg igjen kortet mitt på restaurant og fikk nytt kort. Alt fint.

Men siden det har jeg ikke fått EB poeng fir bruk. Har ringt Amex 3 ganger og SAS en gang. Til ingen nytte. Amex sier poengene er overført. SAS har ikke fått melding. Begynner å bli kjipt.

Noen som har noen erfaringer? Begynner å bli litt lost her

Fikk du ordna opp i dette?
Jeg har ikke fått overført opptjente poeng fra AmEx siden i starten av juli. Poengene står i AmEx-appen, men ikke i poengoversikten i SAS-appen

Flere som opplever dette?
 
Fikk du ordna opp i dette?
Jeg har ikke fått overført opptjente poeng fra AmEx siden i starten av juli. Poengene står i AmEx-appen, men ikke i poengoversikten i SAS-appen

Flere som opplever dette?

Jepp, jeg fikk fikset det. Først ringte jeg AmEx som skylte på SAS. Så ringte jeg SAS som skylte på AmEx

Da ringte jeg AmEx igjen som sa at "jammen vi sender en blablalba-fil til SAS hver ???? så dette har de".

Så ringte jeg SAS igjen som sjekket og sa at "ja de fikk disse filene men dine data står ikke der".

Så ringte jeg AmEx igjen som syntes det var veldig merkelig men så trykket noen på en knapp og i løpet av et par dager hadde jeg alt.

Alt i alt en svært elegant og flowy prosess synes jeg.
 
Jepp, jeg fikk fikset det. Først ringte jeg AmEx som skylte på SAS. Så ringte jeg SAS som skylte på AmEx

Da ringte jeg AmEx igjen som sa at "jammen vi sender en blablalba-fil til SAS hver ???? så dette har de".

Så ringte jeg SAS igjen som sjekket og sa at "ja de fikk disse filene men dine data står ikke der".

Så ringte jeg AmEx igjen som syntes det var veldig merkelig men så trykket noen på en knapp og i løpet av et par dager hadde jeg alt.

Alt i alt en svært elegant og flowy prosess synes jeg.

Når dette er definisjonen på en «svært elegant og flowy(?!) prosess» skjønner man jo at det butter litt for Bongos tryllereiser og restoran Makan av og til..!
 
Når dette er definisjonen på en «svært elegant og flowy(?!) prosess» skjønner man jo at det butter litt for Bongos tryllereiser og restoran Makan av og til..!

Vi føler at det er en del kunder som er veldig kravstore og vanskelige og du skrev deg nettopp inn i den kategorien. :(
 
Vi føler at det er en del kunder som er veldig kravstore og vanskelige og du skrev deg nettopp inn i den kategorien. :(

Makan..!

PS: Jeg har aldri hatt, har ikke, og har heller ingen planer om å få et kundeforhold til noen av de nevnte etablissement.
 
Last edited:
Makan..!

PS: Jeg har aldri hatt, har ikke, og har heller ingen planer om å få et kundeforhold til noen av de nevnte etablissement.

Hva??? Hva med de utmerkede bestillingene med et utall separate bookinger? Den supre kundeservicen mellom kl 10.30 og halv elleve?
 
Back
Top