American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Status
Not open for further replies.
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

I dag kom nytt Amex i posten med chip, men med Eurobonus Gold status på. Diamond-kortene er kanskje ikke klare enda?
Nei, de er ikke klare enda fikk jeg beskjed om når jeg spurte.

Har ikke turt ta mitt chip kort i bruk enda jeg. Virket som det var mye krøll i starten etter denne tråden og dømme.

Funker det nå? Og er det noen som f.eks har testet i USA?
Har brukt det på reise igjennom California siste 14 dager og det var aldri noe problem. De fleste plasser har dog kun terminal med magnetstripe eller god gammeldags "planke".

Noen som betaler SAS Amex regningen sin fra utlandet og har betalingsdetaljer?

Ettersom jeg ikke lenger bor i Norge og det fremdeles er noen måneder til jeg er noe som kan minne om kredittverdig her i UK (Hvorfor er ikke DNB med i Amex transferservice?) bruker jeg mitt SAS Amex stort sett til alt, med tilhørende 1.5% transaksjonsavgift på alle kjøp. Er 20 poeng pr. 100,- verdt de 1.5% eller burde jeg rett og slett begynne å betale "sikre" ting som matvarer o.l. med mitt debit kort? Bruker poengene til longhaul first, og ikke muffins... :)

None som vet når nye AmEx plat Diamond kort er klare?

Jeg har CT liggende i skuffen, fått hvert år siden kortet ble innført men aldri benyttet disse. Kan jeg gi bort en Eurobonus reise og samtidig benytte CT for en person til såfremt de reiser sammen og reise starter og slutter i Norge? I dette tilfelle reiser jeg ikke selv. Fint hvis noen kan bekrefte eller avkrefte dette. Videre lurer jeg på om jeg trenger selve CT brevet for hånden når jeg ringer for å booke, litt usikker på hvor det har blitt av....takker.

None som vet når nye AmEx plat Diamond kort er klare?

Jeg har CT liggende i skuffen, fått hvert år siden kortet ble innført men aldri benyttet disse. Kan jeg gi bort en Eurobonus reise og samtidig benytte CT for en person til såfremt de reiser sammen og reise starter og slutter i Norge? I dette tilfelle reiser jeg ikke selv. Fint hvis noen kan bekrefte eller avkrefte dette. Videre lurer jeg på om jeg trenger selve CT brevet for hånden når jeg ringer for å booke, litt usikker på hvor det har blitt av....takker.

Brevet er ikke nødvendig, faktisk kan man da booke CT en dag eller to før brevet kommer.

Har brukt det på reise igjennom California siste 14 dager og det var aldri noe problem. De fleste plasser har dog kun terminal med magnetstripe eller god gammeldags "planke".

Takkschkarruha!

Da får jeg hoppe i det.

Jeg er EBD, men ble belastet årsgebyr for mitt Platinum-kort. Kontaktet AmEx/DNB og de hadde ikke i sine systemer at jeg var EBD til tross for at jeg ble det ved innføringen av det nye nivået i mars/april. Jeg fikk godskrevet årsgebyret igjen etter at de hadde fått bekreftet at jeg faktisk var EBD.

Jeg er EBD, men ble belastet årsgebyr for mitt Platinum-kort. Kontaktet AmEx/DNB og de hadde ikke i sine systemer at jeg var EBD til tross for at jeg ble det ved innføringen av det nye nivået i mars/april. Jeg fikk godskrevet årsgebyret igjen etter at de hadde fått bekreftet at jeg faktisk var EBD.

Hmm, er det en opplest og vedtatt gode dette nå?
Fikk du noe info om dette da du snakket med dem?
Jeg er også Diamond, men betalte vel for nytt år i Februar. Og SAS brukte jo månedsvis på å oppdater statusen min..... Tror du det er noe vits i å ringe dem?

Hmm, er det en opplest og vedtatt gode dette nå?
Fikk du noe info om dette da du snakket med dem?
Jeg er også Diamond, men betalte vel for nytt år i Februar. Og SAS brukte jo månedsvis på å oppdater statusen min..... Tror du det er noe vits i å ringe dem?

Produktsjef i DNB har uttalt seg om dette tidligere, gjør et søk i denne tråden så finner du det. Jeg fikk i hvert fall gratis årsgebyr etter å ha sendt de et par mailer.

Produktsjef i DNB har uttalt seg om dette tidligere, gjør et søk i denne tråden så finner du det. Jeg fikk i hvert fall gratis årsgebyr etter å ha sendt de et par mailer.

Ja, har sett det her tidligere, men ikke noe på sidene deres eller SAS sine.... Får prøve å slenge avgårde en mail :)

Noen med Platinum som har booket tur med Star på CT 2014? Erfaringer?

Noen som vet om vi må betale YQ på UA nå?

AmEx med chip fungerer overhodet ikke i Singapore...

Jeg kunne disse CT reglene inn og ut, og har brukt alle løpende så langt på IC reiser.

Jeg sitter med en CT i skuffen nå og jeg er faretruende nærme grensen for å kvalifisere til en ny. Vet at man ikke kan ha to samtidig. Men hva skjer egentlig da; når man har en i skuffen og kvalifiserer på nytt?

Får man 2014 CTen umiddelbart etter 2013 CTen er brukt opp?
Eller erstatter 2014 CTen da 2013 CTen? (hadde vært fint da 2013 CTen har dårligere vilkår?
Eller går 2014 CTen rett og slett i søpla siden man har en 2013 CT som ikke er brukt, og neste mulighet blir 2015?

Noen som har oversikt over ca leveringstid på vanlige kort ved nybestilling(ikke diamond)? Bestilte Platinum på mandag og har et naivt håp om å få det senest lørdag.

Jeg kunne disse CT reglene inn og ut, og har brukt alle løpende så langt på IC reiser.

Jeg sitter med en CT i skuffen nå og jeg er faretruende nærme grensen for å kvalifisere til en ny. Vet at man ikke kan ha to samtidig. Men hva skjer egentlig da; når man har en i skuffen og kvalifiserer på nytt?

Eller erstatter 2014 CTen da 2013 CTen? (hadde vært fint da 2013 CTen har dårligere vilkår?
Eller går 2014 CTen rett og slett i søpla siden man har en 2013 CT som ikke er brukt, og neste mulighet blir 2015?

Kan man ikke ha to? Jeg hadde en ubrukt fra i fjor, og fikk nettopp årets, siden jeg passerte 100 000 i spend forrige måned. Har ikke fått beskjed om at jeg mister den første!

Last edited:

Du får en uavhengig av den forrige. Jeg har en fra i fjor, og fikk nettopp årets, siden jeg passerte 100 000 i spend. Så nå har jeg to.

Hm - jøss, jeg trodde man bare kunne sitte med en om gangen.

Nå rakk jeg ikke å redigere svaret mitt før du svarte meg...sorry...men jeg har ikke fått beskjed om at jeg mistet den forrige ihvertfall? Gikk bare ut i fra at jeg fremdeles har begge? Må ringe og høre!

LNv22 said:

Kan man ikke ha to? Jeg hadde en ubrukt fra i fjor, og fikk nettopp årets, siden jeg passerte 100 000 i spend forrige måned. Har ikke fått beskjed om at jeg mister den første!

LNv22 said:
Hm - jøss, jeg trodde man bare kunne sitte med en om gangen.

TommyL said:
Nå rakk jeg ikke å redigere svaret mitt før du svarte meg...sorry...men jeg har ikke fått beskjed om at jeg mistet den forrige ihvertfall? Gikk bare ut i fra at jeg fremdeles har begge? Må ringe og høre!

Knall om du gir tilbakemelding når du har avklart dette hos SAS/EB!

Ja, skal gjøre det. Rekker det ikke i dag da...skal gjøre det i morgen.

Status
Not open for further replies.
Back