American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Status
Not open for further replies.
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Hei.
Jeg har planer om å bestille tur til mine foreldre til India med www.albatros-travel.no.

I anledningen så ønsker jeg å bruke mitt Amex-eurobonus kort. Uheldigvis for meg så aksepterer dette selskapet ikke Amex.
Er det noen som vet hvordan jeg kan omgå dette? Jeg har veldig lyst på de poengene jeg kan få for 30000kr....

Bruke et annet selskap. Om de aksepterer Diners saa gir de 15 poeng pr. 100,- evt. gir Trumf Visa ogsa tett oppunder 15 poeng pr. 100,- (mener jeg a huske).

Hei.
Jeg har planer om å bestille tur til mine foreldre til India med www.albatros-travel.no.

I anledningen så ønsker jeg å bruke mitt Amex-eurobonus kort. Uheldigvis for meg så aksepterer dette selskapet ikke Amex.
Er det noen som vet hvordan jeg kan omgå dette? Jeg har veldig lyst på de poengene jeg kan få for 30000kr....
Nei. Bruke en annen reisebyrå? Eller ikke bruke reisebyrå i det hele tatt? ;)

Det eneste jeg kan tenke på ellers er om de skulle kunne akseptere PayPal, men det er vel lite sannsynlig...

Problemet er at dette er det eneste selskapet jeg har funnet som selger denne typen guidede turer til India. Jeg hadde håpet å unngå enda et kredittkort.

Skal høre om det er mulig å betale med paypal, men jeg tviler.

Hei.

På tynn is, men bankoverføring fra PayPal til danske banken deres?

Jeg skal med tid og stunder avslutte mitt norske Amex, siden jeg ikke bor i Norge pt.. Men nå som CT kan bookes på Star Alliance ville det vært kjekt å få valuta for denne. Jeg vet CT må være aktiv på bestillingstidspunkt, men må jeg også ha kortet på reisetidspunkt?

Jeg skal med tid og stunder avslutte mitt norske Amex, siden jeg ikke bor i Norge pt.. Men nå som CT kan bookes på Star Alliance ville det vært kjekt å få valuta for denne. Jeg vet CT må være aktiv på bestillingstidspunkt, men må jeg også ha kortet på reisetidspunkt?

Fra vilkårene:

"Kortholder må ha et eksisterende/gyldig SAS EuroBonus American Express Card på det bestillingstidspunktet Companion Ticket blir benyttet".

Hei, ser ut som det kommer amex plat i posten nå. Finnes det en oppdatert list over steder å handle nå. Starta å gå i gjennom tråden, men den er ekstremt lang blitt.
Fungerer det å betale regninger vi nettbanken til amex for få dette til å telle som penger brukt i forhold til CT?

Fungerer det å betale regninger vi nettbanken til amex for få dette til å telle som penger brukt i forhold til CT?

Nei, CT opptjening teller kun på varekjøp (ei heller gebyrer, kontantuttak, etc.)

Går stort sett greit med chip rundt omkring, men litt interessant i at på hotellet i Gøteborg hvor de ikke ville bruke chip på amex da de påstod de hadde deaktivert funksjonen, da de hadde mye kunder fra utlandet som ikke hadde chip

Jeg etterlyste pin kode brevet i en mail til Dnb da jeg har hatt kortet med chip noen uker. Fikk mail tilbake at de skulle sende meg nytt pinkode brev. På slutten av mailen sier de at pin koden stort sett kun skal brukes til kontantuttak i minibank. Jeg håper de kødder, hvis ikke er det jo minimal oppgradering. Hvis man ikke kan bruke pin koden på de butikker som aksepterer Amex (eks Kiwi) må de jo absolutt revurdere hele opplegget sitt

Jeg etterlyste pin kode brevet i en mail til Dnb da jeg har hatt kortet med chip noen uker. Fikk mail tilbake at de skulle sende meg nytt pinkode brev. På slutten av mailen sier de at pin koden stort sett kun skal brukes til kontantuttak i minibank. Jeg håper de kødder, hvis ikke er det jo minimal oppgradering. Hvis man ikke kan bruke pin koden på de butikker som aksepterer Amex (eks Kiwi) må de jo absolutt revurdere hele opplegget sitt

Pinkoden brukes overalt.

Har du andre kort fra DNB? F.eks. Trumf VISA eller debetkort fra DNB? I så fall er koden den samme ;-)

Har du andre kort fra DNB? F.eks. Trumf VISA eller debetkort fra DNB? I så fall er koden den samme ;-)

Det er den ikke hos meg... Har hatt kortet siden det kom på markedet og fikk ikke samme kode som mine eksisterende DNB kort.

Det er den ikke hos meg... Har hatt kortet siden det kom på markedet og fikk ikke samme kode som mine eksisterende DNB kort.

Når kortet kom med chip fikk jeg samme kode som mine andre DNB kort, før det hadde chip helt annen kode.

Jeg brukte mitt Amex med chip og kode på OSL i går.

Status
Not open for further replies.
Back