American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Status
Not open for further replies.
American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Elkjøp tar ikke Amex såvidt meg bekjent? Hvertfall gjør ikke Skøyen eller Drammen det, som jeg frekventerer. De tar dog Diners.

Virker som det varierer fra butikk til butikk hos Elkjøp. Har selv brukt AmEx hos Elkjøp Carl Berner senest for et par uker siden.

EDIT: Kom på at AmEx ikke ble akseptert hos Elkjøp (Megastore) Ullevål, så de tar det ikke, men her ble jeg fortalt at de skulle begynne når AmEx hadde chip. Merk at det var personen bak kassen som sa det..

Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Virker som det varierer fra butikk til butikk hos Elkjøp. Har selv brukt AmEx hos Elkjøp Carl Berner senest for et par uker siden.

EDIT: Kom på at AmEx ikke ble akseptert hos Elkjøp (Megastore) Ullevål, så de tar det ikke, men her ble jeg fortalt at de skulle begynne når AmEx hadde chip. Merk at det var personen bak kassen som sa det..

Slependen tar heller ikke AmEx

flere som har problemer med å bruke kortet hos Norwegian ?
får bare feil melding, sjekk dine opplysninger
valgt amex i rulllemenyen når jeg skulle betale

Last edited:

Her er svar fra ansvarlig for Amex i Norge. Epost sendt til meg i dag:

"Når det gjelder nye SAS kort med Chip så har vi ikke startet masse migreringen fra magnet stripe kort til Chip ennå, med unntak av de som er oppgradert fra Basic til Silver. Den oppgraderingen kom i måned skifte mars / april og kortene er allerede ute hos kort medlemmene. Hvis noen som er kvalifisert til Diamond har re - bestilt kort hos oss nå, så vil de få Gold selv om de er kvalifisert for Diamond da vi ikke har mottatt oppgraderingsfilen fra SAS. Derimot er det en endring i IT systemene som må gjøres da kortet er Diamond i SAS og Gold i Star Alliance. Denne løsningen er ikke på plass ennå, da denne hybrid løsningen gjør at IT systemene måtte endres. Denne endringen er i slutt test nå og vil bli produksjons satt så raskt vår IT avdeling kommer gjennom sine prosesser og kvalitetssjekker etter påske. Kortene er på lager og vi vil svært gjerne sende disse ut så raskt som mulig.

Dette klarte de å kløne til. Jeg har ikke rebestilt kort, men mottok likevel et kort med chip det sto "EuroBonus Gold" på i går.

Fikk ny PIN fra Amex i går.... Litt spent på om jeg får Gold eller Diamond kort. Også spent på om det er noen chip på det. Men det finner jeg vel ut til uka.

Fikk ny PIN fra Amex i går.... Litt spent på om jeg får Gold eller Diamond kort. Også spent på om det er noen chip på det. Men det finner jeg vel ut til uka.
Jeg fikk med Gold, til tross for at jeg har vært Diamond siden nivået ble innført. DNB skylder på SAS:
Hei,
Vi har sendt en henvendelse på dine vegne til SAS. Det er de som har ansvaret for oppdateringer av medlemsnummer. Vi må avente svar fra dem før vi kan se på din sak.

Med vennlig hilsen
DNB Bank ASA
American Express Card Services Unit

Jeg fikk med Gold, til tross for at jeg har vært Diamond siden nivået ble innført. DNB skylder på SAS:

Hehe, typisk..... Jaja, er jo ikke så fryktelig viktig.....
Problemet er at jeg stort sett booker alt av reiser på Amex, og hvis de driver å sender ut nye kort hele tiden må jeg ta vare på de gamle for å vise frem ved innsjekk o.l.

Hehe, typisk..... Jaja, er jo ikke så fryktelig viktig.....
Problemet er at jeg stort sett booker alt av reiser på Amex, og hvis de driver å sender ut nye kort hele tiden må jeg ta vare på de gamle for å vise frem ved innsjekk o.l.
Kortnummer er vel det samme?

"Oppdatering av medlemsnummer" eksisterer jo ikke pr. nå. EBD er ikke innført, så her får Amex fikse. MasterCard og Diners klarer det jo..

Hoppas inte på för mycket. Jag fick PIN 24 mars, men har fortfarande inte fått mitt kort.

"Oppdatering av medlemsnummer" eksisterer jo ikke pr. nå. EBD er ikke innført, så her får Amex fikse. MasterCard og Diners klarer det jo..

Jeg tolker det dit hen, at de i motsetning til MasterCard og Diners ikke har fått beskjed om hvem som bare er EBG og hvem som er Diamond. Så det bør jo løses seg, men det er fortsatt SAS sitt problem og ikke AMEX sitt.

Interessant, den beksjeden fikk ikke jeg da jeg bestilte tur på mitt CT for tre uker siden. Jeg måtte tom begynne reisen dagen før datoen på CT var utløpt.

Om Ph34r har en direkte-kanal til Dnb her (jf. brevet som ble skrevet en tid tilbake) kunne det kanskje vært mulig å få oppklart dette? Sikkert ikke bare meg som gjerne ville ha dette bekreftet.

Om Ph34r har en direkte-kanal til Dnb her (jf. brevet som ble skrevet en tid tilbake) kunne det kanskje vært mulig å få oppklart dette? Sikkert ikke bare meg som gjerne ville ha dette bekreftet.

On it..

Men viktig å huske at det er forskjellige vilkår på CT opptjent i 2013 og 2014. For de opptjent i 2014 skal nye regler gjelde, mens om man bestiller på gammel CT er det gamle vilkår og således kun gyldighet på 12 mnd fra opptjeningsdato!

Jeg fikk nytt kort med PIN i dag. Funket ikke på min lokale ICA butikk, måtte dra stripe. Merkelig.

Noen som har hatt suksess med å booke first class som companion ticket? Når jeg ringer dem i dag får jeg beskjed om at dette ikke er mulig...

Prøvde å forklare at det står in any class, men det ville de ikke høre på.

EDIT: Etter en ny samtale inn der jeg fikk snakke med en lagt hyggeligere ansatt løste det seg, men også hær måtte jeg sitere reglene for companion ticket. Ble ganske mye i skatter og avgifter (når man er vant til SK og LH sine), men uansett lagt billigere enn de 140000 det hadde kostet å booke reisen med penger :D

Last edited:

Noen som har hatt suksess med å booke first class som companion ticket? Når jeg ringer dem i dag får jeg beskjed om at dette ikke er mulig...

Prøvde å forklare at det står in any class, men det ville de ikke høre på.

EDIT: Etter en ny samtale inn der jeg fikk snakke med en lagt hyggeligere ansatt løste det seg, men også hær måtte jeg sitere reglene for companion ticket. Ble ganske mye i skatter og avgifter (når man er vant til SK og LH sine), men uansett lagt billigere enn de 140000 det hadde kostet å booke reisen med penger :D

Og hvor går turen? Og med hvilket selskap?

Ble ganske mye i skatter og avgifter (når man er vant til SK og LH sine), men uansett lagt billigere enn de 140000 det hadde kostet å booke reisen med penger :D

Hvis det ble så mye at man synes skattene til LH er billig...da tør jeg ikke tenke på hvor mye det kom på!!! Hvor mye ble det egentlig?

Status
Not open for further replies.
Back