American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Status
Not open for further replies.
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Jeg fikk CT i posten igår, og de har endret på teksten.

- Gjelder for reise med SAS, Widerøe eller Star alliance medlemmer fra Skandinavia til SAS, Widerøe eller Star Alliance-destinasjoner i hele verden.

Men det som jeg merket meg var følgende:

-Companion ticket er gyldig i 12 måneder etter at rettigheten er opptjent. Utreisen må foretas før fristen utløper.

Ble det ikke sagt tidligere at CT skulle være gyldig inneværende år pluss 12 måneder??

Sikkert bare noe gammel tekst som henger igjen. Fra vilkårene:

"Når omsetningskravet er nådd, vil et elektronisk verdikort (Companion Ticket) registreres
på Kortholders SAS EuroBonus-konto. Registreringen skjer senest ved utgangen av måneden etter oppnådd omsetning. Companion Ticket vil være gyldig fra og med den dato det kontoføres på Kortholders SAS EuroBonus-konto og være gyldig i inneværende år pluss 12 måneder."

Nei. 12 måneder.

Ifølge vilkårene som også Staroe referer til, så står det klart og tydelig inneværende år pluss 12 måneder.

Passer meg litt dårlig hvis det kun er 12 måneder da jeg alerde har ferieplaner for i sommer og ikke så mye ferie igjen etterpå, så det hadde vært greit å ha denne til sommerturen 2015.

https://www.cresco.no/fileshare/filarkivroot/AmEx/Tekstdokumet/1403_CompanionTicket_vilkaar.pdf

Gikk i ei lita snublefelle i går , eller er det fw i wf terminalene som lurte meg ?

Har Amex SAS/Plat kort med utløpst stempel through May/2014 , men det var ikke wf villig til å akseptere ombord , Står som utløpt på maskinen sa CA' , så jeg måtte ta neste kort i bunken.
Ringte AMEX aka DNB for å purre kortet, men de sa at det skulle være gyldig ut May, og at nytt kort nå var i produksjon. Sendes vanligvis ut 2 uker før utløp (som jeg er vant med )
Men at WF ikke akseptert det ... hm,.. nytt forsøk i morgen.

Anyone ?

Var det ikke noe snakk om at WFs terminaler ikke aksepterer Amex tidligere i tråden?

Var det ikke noe snakk om at WFs terminaler ikke aksepterer Amex tidligere i tråden?

Takk, da skal vi i alle fall sjekke igjen i morgen.
Neste kort har vel CHIP , mulig de er mer vennligstilt da ?

Jepp, jeg mener det var det de sa - det vil fungere igjen med de nye kortene.

Ifølge vilkårene som også Staroe referer til, så står det klart og tydelig inneværende år pluss 12 måneder.

Passer meg litt dårlig hvis det kun er 12 måneder da jeg alerde har ferieplaner for i sommer og ikke så mye ferie igjen etterpå, så det hadde vært greit å ha denne til sommerturen 2015.

https://www.cresco.no/fileshare/filarkivroot/AmEx/Tekstdokumet/1403_CompanionTicket_vilkaar.pdf

Enig, her må Amex klargjøre. Har også gått ut fra disse vilkårene.

Enig, her må Amex klargjøre. Har også gått ut fra disse vilkårene.

Ringte til medlemsservice i dag tidlig for å sjekke ut nettopp dette. Fikk bekreftet at informasjonen vedrørende gyldigheten for CT er feilaktig i forhold til det som er oppgitt i brevet som er sendt ut. De hadde visstnok ikke rukket å oppdatere dette standardskrivet (les: Noen har ikke gjort jobben sin skikkelig).

Det er gyldigheten som står i vilkårene, innværende kalenderår + 12 måneder, som er korrekt.

For bare skape bittelitt forvirring, sa hun jeg snakket med at gyldigheten var utstedelsesdato + 11 måneder + 12 måneder. Jeg refererte til vilkårene på AmEx sine sider (https://www.americanexpress.no/saseurobonus/companion-ticket/) og da sa hun at dette var korrekt...

Uansett: CT opptjent i 2014 kan brukes på utreise så sent som 31. desember 2015. :)

Bra jobbet, Rune. (Men hvor vanskelig er det egentlig å prioritere korrektur på dette viktige brevet på 1 - en - side?)

Interessant, den beksjeden fikk ikke jeg da jeg bestilte tur på mitt CT for tre uker siden. Jeg måtte tom begynne reisen dagen før datoen på CT var utløpt.

Hvilken nettbutikk(er) kan jeg handle data deler å betale med Amex? Komplett.no funker dem for eks?

Hvilken nettbutikk(er) kan jeg handle data deler å betale med Amex? Komplett.no funker dem for eks?

For noen år siden handlet jeg på MPX, da kunne jeg velge oppkrav og henting/betaling på min lokale Rimi butikk som aksepterer Amex. Men dette kan vel variere endel utfra hvor du bor.

På min lokale Ica butikk kan man betale MyPack sendinger med Amex, da det er butikken som tar i mot betalingen for dette.

Du kan vel også bestille mypack til den butikken du ønsker?
Paypal tar amex så alle butikker som bruker Paypal kan brukes, Elkjøp tar også amex selv om de har begrenset med pc komponenter.

Du kan vel også bestille mypack til den butikken du ønsker?
Paypal tar amex så alle butikker som bruker Paypal kan brukes, Elkjøp tar også amex selv om de har begrenset med pc komponenter.

Elkjøp tar ikke Amex såvidt meg bekjent? Hvertfall gjør ikke Skøyen eller Drammen det, som jeg frekventerer. De tar dog Diners.

Hva med å kjøpe SpendOn VISA, og betale med det? Tar SpendOn Amex?

Status
Not open for further replies.
Back