American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Status
Not open for further replies.
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Da mistenker jeg at det har skjedd noe galt med oss som har forfall den 20.? Men de kommer vel...

30% på cash and points, gratis Amex og EBG til konen. Her lukter det MR for meg.

Her er svar fra ansvarlig for Amex i Norge. Epost sendt til meg i dag:

"Når det gjelder nye SAS kort med Chip så har vi ikke startet masse migreringen fra magnet stripe kort til Chip ennå, med unntak av de som er oppgradert fra Basic til Silver. Den oppgraderingen kom i måned skifte mars / april og kortene er allerede ute hos kort medlemmene. Hvis noen som er kvalifisert til Diamond har re - bestilt kort hos oss nå, så vil de få Gold selv om de er kvalifisert for Diamond da vi ikke har mottatt oppgraderingsfilen fra SAS. Derimot er det en endring i IT systemene som må gjøres da kortet er Diamond i SAS og Gold i Star Alliance. Denne løsningen er ikke på plass ennå, da denne hybrid løsningen gjør at IT systemene måtte endres. Denne endringen er i slutt test nå og vil bli produksjons satt så raskt vår IT avdeling kommer gjennom sine prosesser og kvalitetssjekker etter påske. Kortene er på lager og vi vil svært gjerne sende disse ut så raskt som mulig. En liten nyhet er jo at vi har besluttet at Diamond medlemmer får valgfritt American Express kort uten årsavgift så lenge de er Diamond medlemmer.

Når det gjelder oppfølgingen av CT opplegget skal det meste være på plass og vi har laget de nye vilkårene på norsk og på Engelsk slik at Tallinn ikke skal ha problemer. Men dette er et SAS ansvar og vi følger dette opp med SAS, som igjen må ta dette med kundesenteret som betjener dette. Brevene som vi sendt ut var feil men skal nå være rettet.

Når det gjelder Membership Rewards så kommer det til å bli lansert i løpet av året. Her er det også noe utvikling som gjenstår, men vil bli tilbudt alle medlemmer med et Centurion Line produkt i løpet av 2014."

Da mistenker jeg at det har skjedd noe galt med oss som har forfall den 20.? Men de kommer vel...

Et tips er å gjøre som meg, sjekk EB kontoen en gang i måneden. Da slipper man Bekymre seg over sene poeng postinger

Har heller ikke fått mine poeng denne måneden, pleier å få dem den 6 hver måned

Bruker også å få mine poeng ca 6. hver måned men ingenting i april. Snakket med kundeservice og det "var en kjent feil og de jobbet med det, så poengene kommer så snart vi har fått overføringen i orden". På meg virket svaret som om poengene kommer først neste kjøring, dvs 6. mai.

Har også for ca ti dager siden fått brev om at nytt kort er på vei, men det nye kortet er ennå ikke trykket, kunne mannen på kundeservice opplyse om. Angivelig trykker de nye kort etter tema (Classic, Premium, Platinum), og AmEx-plat er den siste typen de trykker, og de er ikke klar før i starten av mai.

Bruker også å få mine poeng ca 6. hver måned men ingenting i april. Snakket med kundeservice og det "var en kjent feil og de jobbet med det, så poengene kommer så snart vi har fått overføringen i orden". På meg virket svaret som om poengene kommer først neste kjøring, dvs 6. mai.

Har også for ca ti dager siden fått brev om at nytt kort er på vei, men det nye kortet er ennå ikke trykket, kunne mannen på kundeservice opplyse om. Angivelig trykker de nye kort etter tema (Classic, Premium, Platinum), og AmEx-plat er den siste typen de trykker, og de er ikke klar før i starten av mai.

Jeg fikk Platinum med chip på fredag, men jeg er EBG. Diamond må vente til mai slik jeg har forstått det.

Jeg fikk Platinum med chip på fredag, men jeg er EBG. Diamond må vente til mai slik jeg har forstått det.

Jeg er EBG og har Amex Platinum, og har ikke fått nytt kort. Går nok i batcher i et system ikke kundeservice kjenner i detalj.

Hei, når får man de ekstra poengene for å signere opp? Venter fortsatt på mine 6000 poeng.

Og er det normalt at kortet er kun gyldig i 8 mnd fra man får det?

Hei, når får man de ekstra poengene for å signere opp? Venter fortsatt på mine 6000 poeng.

Og er det normalt at kortet er kun gyldig i 8 mnd fra man får det?

Kortet er gyldig ut opptjeningsperioden pluss 3 måneder

Flere en meg som enda ikke har fått april poengene?

På MC/Diners går det vel fort par måneder før de kommer, så er nok samme greia her.

Ser ut til at chipen skaper problemer for meg i Singapore... Forsøkte å betale taxi, tastet inn kode - declined. Forsøkte å betale hotell, tastet kode declined. Resepsjonisten tastet inn kortet manuelt og det ble godkjent uten problem, men han sa at det ikke var mulig å bruke magnetstripen så lenge chipen var der (?)

Håpløst... Medlemsservice har selvsagt tatt seg fri i påsken.

Håpløst... Medlemsservice har selvsagt tatt seg fri i påsken.

Ja, ganske hårreisende å gjøre seg utilgjengelige midt i utrullingen av et nytt produkt. Jeg ringte i går (onsdag) kl 1605 og da hadde de stengt for påsken :angry:

Looking to use a 2014 earned CT. I thought I read something in the earlier CT conditions that travel with child attracted a discount in the number of EB points required. There appears to be nothing in the current T&Cs that mentions this. Have I missed something?

Velkomstpoengene kommer etter at første fakturering.

Utløpsdatoen på kortet styres av medlemsskapet i SAS Eurobonus, dvs at for sølv-, Gull- og Diamond medlemmer fornyes kortene en gang i året. Utløpsdatoen på disse kortene er 3 måneder etter at Eurobonus året er fornyet.

For de av dere som har problemer med Chip kortene, ber jeg dere ta kontakt med medlemsservice. Et av problemene vi har hatt i Norge er at enkelte terminal leverandører(2) ikke har sertifisert terminalene for American Express Chip. For Norge begynner dette å falle på plass, men vi vil gjerne vite om konkrete eksempler hvor EMV Chip prosesseringen ikke fungerer. Vi melder alltid slike eksempler videre slik at American Express kan ta tak i den enkelte terminal leverandør for utbedring.
Hvis forretningen har avtale om American Express akseptanse, og terminalen ikke tar Chip, skal megnetstripen fortsatt fungere.

Vidar Bergseth
DNB
Leder American Express

Last edited:

Snakket akkurat med medlemsservice ang. mine problemer i Singapore, og de meldte problemet videre.. Andre som har hatt problemer i utlandet etter de fikk kort med chip?

Snakket akkurat med medlemsservice ang. mine problemer i Singapore, og de meldte problemet videre.. Andre som har hatt problemer i utlandet etter de fikk kort med chip?

Har fått 3 velkomst brev for premium og 2 velkomstbrev for platinum, men enda ikke fått kort med chip ( iløpet av de siste 2 månedene, skiftet fra premium til platinum, noe som ikke var en smertefri opplevelse).

Hadde problemer med å kjøpe metrobillett i København. Skal melde det inn, må bare finne igjen kvitteringen jeg fikk med melding om at kjøpet var avvist.

Gjorde et forsøk på tanke på selvbetjeningspumpe på Hawaii for noen timer siden. Automaten ville at jeg skulle oppgi zip code. Noen som vet hva vi med norske kort skal taste inn her?

00000. Tror alt går gjennom på utenlandske kort. Har både brukt 0 foran postnummer og mitt lokale zip i USA. Aldri vært noe problem.

Gjorde et forsøk på tanke på selvbetjeningspumpe på Hawaii for noen timer siden. Automaten ville at jeg skulle oppgi zip code. Noen som vet hva vi med norske kort skal taste inn her?

Det har jeg lurt på og, må alltid gå inn og betale på forhånd, dette er sykt irriterende da jeg ikke vet hvor mye det koster for full tank.

De stoler jo tydeligvis ikke på folk da de ikke åpner pumpene før du har betalt.

Jeg fant en liten workaround forrige jeg var i USA, men det funket ikke for alle kort (og ikke på alle stasjoner heller. Var noen kjeder det funket på).

Tast inn 0 foran det norske postnummeret ditt. Det funket på Exxon og Philips 66 (og Pilot tror jeg det var). Funket ikke hos BP.

Funker det ikke med det "trikset" så må du bite i det sure eplet og gå inn for å forhåndsbetale.

Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back