American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Status
Not open for further replies.
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Membership (!) Rewards var det så klart... :)

Om den Britiske katalogen gjelder for veksling til airline miles, så er det jo fabelaktig. 3MR = 2 Eurobonus poeng, for eksempel. 1 krone = 1MR, om jeg har forstått rett. Og du kan veksle inn i en bråte andre airline miles. Det som passer til reisen.

Nå har jeg drukket litt vin, så det er mulig matematikken min er litt på en snurr, men det virker da ok.

Vekslingsgraden kalibreres til hver valuta så at 100 norske MR = 10 EB poeng er sannsynlig. Altså halvparten av EB Platinum.

Vekslingsgraden kalibreres til hver valuta så at 100 norske MR = 10 EB poeng er sannsynlig. Altså halvparten av EB Platinum.

Må vel være lov å håpe på iallfall 15 poeng/100 kr. Med dollar er det jo ett poeng pr dollar. Stemmer det med ett poeng pr kr skal keg gladelig betale 5000 kr for det. Generøst med to gjester pr besøk på Priority Pass.

Kunne vel spyttet i spg gold og Accor Plat.

Må vel være lov å håpe på iallfall 15 poeng/100 kr. Med dollar er det jo ett poeng pr dollar. Stemmer det med ett poeng pr kr skal keg gladelig betale 5000 kr for det. Generøst med to gjester pr besøk på Priority Pass.

Kunne vel spyttet i spg gold og Accor Plat.

Har hatt Amex UK Plat i en periode før jeg fikk Centurion, og likner mye på UK Plat fordelene, kanskje kommer også HH Gold etter hvert?
UK kortet har MR conversion til SAS på 1:1, men her snakker vi tross alt GBP, noe som igjen tilsvarer 10:1 her på berget.
Neste mål blir å få et Norgesbasert kort uten å måtte betale årsavgift? ;)

Om man kan velge fra den britiske MR-katalogen, tror dere ikke de ville skrevet noe annet enn gavekort fra Eger og Steen & Strøm?

Ventet dere lenge på kortet? Jeg fikk godkjent på nettet 12. Mars, men har fortsatt ikke fått det.

Ringte i dag, ingen av søknadene i mars hadde gått igjennom. Så gikk igjennom i dag.

Fikk post fra Amex/DNB i dag med informasjon om at kort m/ chip + ny pinkode kommer snart.

w

Og der var kort med chip på plass for min del! Endelig. :)

Det nye kortet har også oppdatert EB status.

Fikk også kort med chip i dag, men jubler ikke akkurat...nå skal dette kortet benyttes i 2 uker før det kommer enda et nytt kort med Diamond status. Hva er vitsen med å sende ut dette nå og ikke samkjøre med ny status etter påske...

Jeg fikk også nytt kort idag...

Tror ikke jeg gidder å ta det i bruk, da jeg allerede er Diamond, og et nytt kort er vel rundt hjørnet... :)

For min del betydde dette 3 nye kort. 1 nytt med ny utløpsdato og gull, 1 nytt med chip og gull. Så enda ett med diamond og chip..

Kortene koster nok ikke allverden, men det må da være bedre måter å gjøre dette på.

Noen som har fått poeng denne måneden? Jeg har tidligere fått mine den 6., men ikke kommet noe i April.

Har heller ikke fått mine poeng denne måneden, pleier å få dem den 6 hver måned

Jeg har forfall 15/** og bruker å få poeng rundt den første hver måned, men nå i april kom de den 5, så tydelig at det er noe forsinkelse :-)

Her er svar fra ansvarlig for Amex i Norge. Epost sendt til meg i dag:

"Når det gjelder nye SAS kort med Chip så har vi ikke startet masse migreringen fra magnet stripe kort til Chip ennå, med unntak av de som er oppgradert fra Basic til Silver. Den oppgraderingen kom i måned skifte mars / april og kortene er allerede ute hos kort medlemmene. Hvis noen som er kvalifisert til Diamond har re - bestilt kort hos oss nå, så vil de få Gold selv om de er kvalifisert for Diamond da vi ikke har mottatt oppgraderingsfilen fra SAS. Derimot er det en endring i IT systemene som må gjøres da kortet er Diamond i SAS og Gold i Star Alliance. Denne løsningen er ikke på plass ennå, da denne hybrid løsningen gjør at IT systemene måtte endres. Denne endringen er i slutt test nå og vil bli produksjons satt så raskt vår IT avdeling kommer gjennom sine prosesser og kvalitetssjekker etter påske. Kortene er på lager og vi vil svært gjerne sende disse ut så raskt som mulig. En liten nyhet er jo at vi har besluttet at Diamond medlemmer får valgfritt American Express kort uten årsavgift så lenge de er Diamond medlemmer.

Når det gjelder oppfølgingen av CT opplegget skal det meste være på plass og vi har laget de nye vilkårene på norsk og på Engelsk slik at Tallinn ikke skal ha problemer. Men dette er et SAS ansvar og vi følger dette opp med SAS, som igjen må ta dette med kundesenteret som betjener dette. Brevene som vi sendt ut var feil men skal nå være rettet.

Når det gjelder Membership Rewards så kommer det til å bli lansert i løpet av året. Her er det også noe utvikling som gjenstår, men vil bli tilbudt alle medlemmer med et Centurion Line produkt i løpet av 2014."

Det blir nog som i Sverige, där Amex skickar ut de nya korten i september.

Status
Not open for further replies.
Back