American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Status
Not open for further replies.
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Har dette tilbakevirkende kraft tro? Har nettopp brukt min CT for '13 på en EU-tur med SK.

Har dette tilbakevirkende kraft tro? Har nettopp brukt min CT for '13 på en EU-tur med SK.

Da burde jo dette ha stått i betingelsene. Jeg ser ingenting som sier at 2013 CTs ikke kan brukes.

/Thor

Nei nei, jeg har lest det som at dagens kort (SAS EuroBonus Platinum American Express Card også videre) opprettholdes som i dag, men at det I TILLEGG kommer et American Express Platinum (altså uten tilknyting til SAS/EuroBonus og med "AmEx-design") ala. dette som er fra UK.

(Og ikke ta det jeg gjetter for god fisk, jeg bare tipper på oppfordring fra "The Viking" ;-))

Amex Norge har hatt og vil nok i større grad fokusere på to "produktlinjer".
1. Centurion Line; De tradisjonelle kortene inkl. green, Gold, ulike Corporate og nå Platinum ila 2014.
2. "Affinity Line" (Min tolkning av produktlinjen): SAS Amex, men i utlandet også typisk BA-Amex, MB-Amex, SPG Amex, Citibank-Amex osv. Muligens kan vi se større produktbredde på dette området i fremtiden..

De tyngste "fordelene" (Og årsavgiftene) vil nok fremdeles knyttes til Centurion lines topprodukt.

Forsøkte å booke nå, men callcenteret hadde ikke hørt om disse regelendringene.
Ser ingenting i betingelsene om når dette skal gjelde fra og for hvilken opptjeningsperiode det skal gjelde for.

Skal du prøve å booke om turen til Bali som SAS rotet det til på, og bruke CT her i stedet?

Skal du prøve å booke om turen til Bali som SAS rotet det til på, og bruke CT her i stedet?

Som alternativ no 1.
Samtidig leter jeg etter en F reise på samme tur som jeg hadde tenkt å bruke CT på, og kansellere den SAS dreit seg ut på.

/Thor

Nei nei, jeg har lest det som at dagens kort (SAS EuroBonus Platinum American Express Card også videre) opprettholdes som i dag, men at det I TILLEGG kommer et American Express Platinum (altså uten tilknyting til SAS/EuroBonus og med "AmEx-design") ala. dette som er fra UK.

(Og ikke ta det jeg gjetter for god fisk, jeg bare tipper på oppfordring fra "The Viking" ;-))

Ok, jeg skjønner. Takk for oppklaring :)

Hei,
1) Noen som kan bekrefte om det gjelder med tilbakevirkende kraft (min CT utløper i september),

2) Det er O-klasse som er LH F ?

3) Er det 190.000 poeng til Far East ? - Ser det er godt med O-klasse til KUL nå i mars

Lurer også på dette med tilbakevirkende kraft...har en ubrukt CT fra november...

Hmm OK..

Da har de tydeligvis startet å sende ut. Noen endring i vilkårene som er listet på den kontra tidligere utgaver?

Nei, står akkurat det samme. Inkl av den kun er gyldig for reiser med SAS.

/Thor

Stusset også da jeg leste igjennom kundefordelene mine hos DNB her om dagen. Da stod det noe om AmEx rewards og at jeg skulle kunne få noe der. Har ikke sjekket det nøye, men mistenker at noe kanskje er på vei. Det hadde funka det.

Stusset også da jeg leste igjennom kundefordelene mine hos DNB her om dagen. Da stod det noe om AmEx rewards og at jeg skulle kunne få noe der. Har ikke sjekket det nøye, men mistenker at noe kanskje er på vei. Det hadde funka det.
Har du SAGA Platinum?

Har sendt en epost for å høre om:

- Når kundeservice blir oppdatert og dette trår i kraft.
- Om CT'er opptjent i 2014 vil omfattes av endringene, selv om gamle vilkår står listet.

Amex rewards som kan overføres til BA hadde vært fint, men jeg tror det ikke før jeg får se det..

Mulig det er OT, men har DNB kundeprogram noe med AmEx å gjøre? Både Saga Gull og Platinum har MasterCard i avtalen meg bekjent?

Mulig det er OT, men har DNB kundeprogram noe med AmEx å gjøre? Både Saga Gull og Platinum har MasterCard i avtalen meg bekjent?

Nææh, tenkte det samme. Men et sted stod det at man som Saga Plat hadde tilgang til AmEx som opptjente membership rewards. Husker ikke nøyaktig hvor. Kan hende det var i brukeravtalen.

Jeg blir vel heller ikke overrasket om noen har oversatt eurobonuspoeng til membership rewards.. Men håper inderlig jeg tar feil!

Status
Not open for further replies.
Back