American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Status
Not open for further replies.
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Noen som har telefonnummeret du skal ringe for å bruke CT? Har mistet brevet jeg fikk fra AmEx, og tenkte å ringe og booke meg en tur i dag. Skal da også forsøke å få *A-flighter, men om det ikke går klarer jeg meg med SK.

Noen som har telefonnummeret du skal ringe for å bruke CT? Har mistet brevet jeg fikk fra AmEx, og tenkte å ringe og booke meg en tur i dag. Skal da også forsøke å få *A-flighter, men om det ikke går klarer jeg meg med SK.

64816099 .

Jeg ser at bla. Kiwi tilbyr å betale regninger i butikk, ved en "bank i butikk løsning" levert av DNB.

Kiwi i Oslo aksepterer for det meste AmEx. Er det noen som har forsøkt å betale en regning i kassen med AmEx? Kunne blitt en del poeng ut av dette om det gikk...

Hadde jo vært stillig å betale en Amex regning med Amex :-)

Tja, men neppe lønnsomt.. Teller som kontantuttak og ca. 3% i gebyr i tillegg til 0 EB poeng? :(

Det var vel litt av dette som var spørsmålet mitt; om bank i butikk blir registrert som varekjøp eller kontantuttak.....

Det var vel litt av dette som var spørsmålet mitt; om bank i butikk blir registrert som varekjøp eller kontantuttak.....

Bank i butikk er vel en finansiell transaksjon og ikke varekjøp

Prøvd 2 ganger nå å booke CT-reise med *A-partnere, men ingen lykke så langt. De holder seg harde på at det må være SK.

Prøvd 2 ganger nå å booke CT-reise med *A-partnere, men ingen lykke så langt. De holder seg harde på at det må være SK.

Dette er helt i henhold til gjeldende regelverk og retningslinjer. I svaret vi fikk fra Amex/DNB sto det at det ville komme endringer på dette etter nyttår, tar med en quote fra svaret for de som allerede har glemt dette.

CT fordelen vil bli forbedret etter årsskiftet, og vi vil tilby flere muligheter og bedre vilkår. Dette innebærer endringer på alle våre SAS Eurobonus produkter, et eksempel for SAS Eurobonus American Express Platinum Card vil være at Companion Ticket også kan bookes hos Star Alliance partnere, og ikke være begrenset til reiser med SAS slik det er nå.

Dette er helt i henhold til gjeldende regelverk og retningslinjer. I svaret vi fikk fra Amex/DNB sto det at det ville komme endringer på dette etter nyttår, tar med en quote fra svaret for de som allerede har glemt dette.

Det var da voldsomt så nesevise vi skulle være her da. Fikk booket med *A i fjor, og da var det heller ingen automatikk i at det gikk an. Spørsmålet nå er om "over nyttår" betyr fra 1.1.14 eller om det "til våren en gang".

Jeg ser at bla. Kiwi tilbyr å betale regninger i butikk, ved en "bank i butikk løsning" levert av DNB.

Kiwi i Oslo aksepterer for det meste AmEx. Er det noen som har forsøkt å betale en regning i kassen med AmEx? Kunne blitt en del poeng ut av dette om det gikk...

BiB-transaksjoner kan ikke avsluttes med kredittkort i det hele tatt, det er lagt inn sperrer for slikt...

Det var da voldsomt så nesevise vi skulle være her da. Fikk booket med *A i fjor, og da var det heller ingen automatikk i at det gikk an. Spørsmålet nå er om "over nyttår" betyr fra 1.1.14 eller om det "til våren en gang".

Virket som flere bygget opp forventninger til at *A uttak skulle gjelde før du ringte, derfor ville jeg understreke hva vi faktisk fikk til svar. Uttak med *A forsvant forøvrig i juli da bookingen av CT ble flyttet over til Tallinn.

Virket som flere bygget opp forventninger til at *A uttak skulle gjelde før du ringte, derfor ville jeg understreke hva vi faktisk fikk til svar. Uttak med *A forsvant forøvrig i juli da bookingen av CT ble flyttet over til Tallinn.

Lov å prøve seg vett :)

Forøvrig stort tap at vi har blitt tvunget til Østblokken.

Gjelder opptjening til CT for kalenderår, eller etter når kortet ble utstedt?

Fikk denne under i går. 90kr hos Menzies på Arlanda, kan ikke huske å ha sett den før. Fin pris.

" Access till Menzies lounger på Arlanda och Landvetter
På Arlanda (Terminal 2, Terminal 5, A-piren och F-piren) och Landvetter har du rabatterat inträde till loungerna. Vi kan särskilt rekommendera loungen på Terminal 2 på Arlanda som hade nyinvigning den
23 april och som efter sin renovering kan erbjuda en ännu större komfort.

Som SAS EuroBonus American Express® Card-medlem betalar du endast 90 kronor per besök.

I loungen får du förutom en lugn och avkopplande miljö även fri tillgång till vin och andra drycker, frukost, snacks och inte minst fri tillgång till internet. Det sedvanliga utbudet av dagstidningar och tidskrifter ingår naturligtvis.

Om du har med dig en gäst betalar han eller hon 137 kronor och barn under 12 år har fritt inträde."

Er det noen plass i "nettbanken" til Amex jeg kan se forbruket mitt dette året?

Status
Not open for further replies.
Back