Her er forsikringsvilkårene:
http://www.americanexpress.no/files...lkår/0015_AMSA_Forsikringsb_Platinum_0511.pdf
Litt dårligere betingelser enn på Visa og MC platinum, der har vi f.eks 10.000 NOK ved forsinket bagasje.
Skal sies at det gjelder utlegg for klær o.l. mens du venter på bagasjen, og kvitteringer må innsendes.. er man i en situasjon der man trenger klær for mer enn 6k regner jeg med at man allerede har en helt annen reiseforsikring med ekstremsport-tillegg o.l. Under normale forhold har jeg vanskelig for å se at 6k blir for lite. Blir bagasjen borte for godt går vel dette på tap av reisegods og opp til 25 000 kr..
Mtp. opptjening av EB-poeng o.l. er vel diners et mer direkte alternativ enn Visa og MC; Diners dekker opp til 2 000 kr for forsinket bagasje, så i forhold synes jeg ikke Amex-forsikringen ser ille ut.
Enig, 6000 er bra og sjeldent for lite. 10.000 er dog mere og det har konkurrentene Avis og MC på sine platinum kort.
Vi har benyttet dette to ganger med stor glede (i all fall for kona)
Er på årlige konferanser i USA og for tre års siden startet reisen fra Gardermoen med at min bizflight med LH var kansellert. Jeg og to kollegaer (som fløy på økonomi) ble ombooket til AF, og nå de ble heldige jævlene oppgrader til biz. Framme i LAX fikk de selvfølglige sin baggasje, men min ikke dukket opp. Dagen etter bar det avgårde til Mens Wearhouse og de 2000 kronene jeg hadde å handle for med Eurocard Gold holdt ikke lenge. For 6000 skal jeg derimot klare meg godt.
Men det er fortsatt sånn at man må vente 24 timer på bagasjen først?
(Deretter stri-shoppe før den kommer)
Sjekket forsikringsvilkårene her: http://www.americanexpress.no/files...kringsvilkår/0015_AMSA_Avtalevilkaar_0411.pdf
I pkt 9.3 står det helt klart at dekningen er 2.500,- og ikke 6.000,- ved forsinkelse. Samtidig står det at det skal være 4 timer. Altså en ganske betydelig dårligere forsikring enn MC Plat.
Så lenge de samme utgiftene kun refunderes fra ett selskap ihvertfall - vet ikke helt om double-dip er den beste formuleringen...Det er full anledning til "double-dip".
Så lenge de samme utgiftene kun refunderes fra ett selskap ihvertfall - vet ikke helt om double-dip er den beste formuleringen...
Noen som vet hva kriteriene er for å få dette kortet? Platinum altså. Kreves det lønn i millionklassen?
Da kan jeg selv svare at minimumsinntekt for å få platinumkort er 600 000 kr i året, det halve for premium.
Da kan jeg selv svare at minimumsinntekt for å få platinumkort er 600 000 kr i året, det halve for premium.
Jeg fikk mitt svar to-tre minutter etter at jeg søkte vha. BankID. Mulig det har noe å si at jeg er kunde hos DnB og at de har all nødvendig informasjon om min økonomi. De har uansett ikke hatt tid til å sjekke alt manuelt.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.