Fikk mitt kort for snart tre uker siden, men har ikke mottatt noen velkomstpakke. Hva skal den inneholde? Når det gjelder Priority Pass trodde jeg man brukte selve kortet. Må man ha et eget kort?
Sist men ikke minst – er det noen bensinstasjoner som tar AmEx?
Slik jeg tolker vilkårene, må du ha 100.000 kr i omsetning i løpet av et kalenderår for å kunne opptjene retten til en "companion ticket" påfølgende år. Dvs. at dersom du har 100K i omsetning ila. 2011, kan du ikke ta ut denne billetten før i 2012.
Videre tolker jeg det dithen at det kun er EuroBonus-billetter til SAS sine destinasjoner, altså ikke *A — men dette blir vel et definisjonsspørsmål som er åpen for diskusjon. Hva med codeshare? Hva med OSL-FRA hvis det er på LH metall vs. SK? Jeg tipper de kommer til å tillate alle EuroBonus-reiser, uansett destinasjon.
Skulle vi laget en liste over butikker der en kan gjøre litt større kjøp (ikke reisebyrå etc) med Amex?
Expert er nevnt
Esso-bensinstasjoner
Ica/Rimi-butikker
Noen møbelbutikker som tar det? Vet at IKEA har sluttet å akseptere AMex. Dersom Elkjøp ikke tar det, tar neppe LEfdal det siden det er samme shappa.
Er ikke Lefdal eiet av Expert?
Mener svenskene har kranglet om dette tidligere, ref Flyertalk. Det er vel ikke mulig å ta ut bonusbilletter på SK-flightnummer som er annet metall enn SK?
Jeg fikk mine ca. 20.000 poeng i dag, de 12000 pluss 8000 andre velfortjente poeng! Husker jeg ikke helt feil søkte jeg 16. mai og fikk kortet etter ca. 10 dager.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.