American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge (DNB-versjon ut 2018)

Status
Not open for further replies.
Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Tips til raskere opptjening; både PayPal (og dermed eBay), og iTunes (Apple) aksepterer Amex.

Amex kortet skal inn som default kort der.

Fikk mitt også, cudos til SAS tlf senter, de utsatte ticketing av billetter for 20' til i dag. Neste stopp i forhandlingene kan kanskje være en companion ticket pr 130' i året? Dvs 260' gir deg to?

Venter fremdeles utålmodig på mitt...Forresten, er det ennå ingen som har fått avklart om det er 100k for Platinum - og ikke 130k?

Slik så det ut. Ingen forsikringsvilkår fulgte med.

Attachments

• IMAG6757.jpg
    IMAG6757.jpg
    53.8 KB · Views: 1,385

Fikk også mitt kort i dag. Litt skuffet over at det er i en slags matt finish i forhold til de vanlige og blanke AmEx- og Diners-kortene. Heller ingen øvrige effekter fulgte med (er Amex-kunde fra tidligere).

Det har da vel ingen AmEx?

Mitt svarte Centurion og det "vanlige" Platinum Card har chip. Det var visstnok en rimelig stor utfordring å få chip'en til å feste i titaniumkortet, men det fungerer stort sett greitt

Mitt svarte Centurion og det "vanlige" Platinum Card har chip. Det var visstnok en rimelig stor utfordring å få chip'en til å feste i titaniumkortet, men det fungerer stort sett greitt

Jøss, det må være Europa-spesifikt da?

Mitt amerikanske kort har ikke chip ihvertfall...

Var litt spent på de såkalte eksklusive tilbudene via "Travel Priviliges".

Ikke imponerende. Alle hotellrom jeg søker på er "not available". Kan jo selvsagt være tilfeldig, men jeg har prøvd et variert utvalg, fra nå til oktober.

Leiebiltilbudene var heller labre de også, og 2 av 3 var kun tilgjengelig i USA og Canada.

I tillegg til en dårlig nettløsning. Det var litt som forventet, selv om jeg håpte på bedre. Slike "eksklusive" medlemstilbud er som regel svært lite eksklusive.

Da er expedia.no med 9% kickback - tilgjengelig for alle - mye mer interessant.

Jeg fikk også mitt i dag (går). Monstro når Priority Pass kommer?

Kan du forklare? Link?

Ved å registrere seg på kickback.no og bruke denne siden som inngangsport til Expedia, får man 9% av kjøpesummen tilbake. Kickback-pengene kan cashes ut i diverse gavekort.

Ved å registrere seg på kickback.no og bruke denne siden som inngangsport til Expedia, får man 9% av kjøpesummen tilbake. Kickback-pengene kan cashes ut i diverse gavekort.
Gjaldt ikke det bare hotell, da?

Fikk mitt i går jeg også og er allerede i god gang mot de 100K som gir vennetur etter en restaurantregning i går på 8K.

BårdK: Tror også han bare snakket om hotel, jf. henvisningen til de dårlige tilbudene i Travel Privileges.

Ellers støtter jeg tidligere innlegg om heller labert kunnskapsnivå hos kundeservice. Han ene jeg snakket med visste ikke engang at de tilbød to forskjellige kort - og langt mindre hvor lang tid det ville ta å få kortet ved manuell bestilling (ikke bank-id). La oss håpe det kan skrives på kontoen for innkjøringsproblemer - skulle ikke det liksom ikke være litt mer service i dette kortet enn andre kort hos DnB Nor??

Last edited:

Kan du forklare? Link?

BårdK: Tror også han bare snakket om hotel, jf. henvisningen til de dårlige tilbudene i Travel Privileges.

Det gjaldt kun hoteltilbud, ja. Det jeg mente var at (for eksempel) Expedia har allment tilgjengelige tilbud, ikke eksklusive tilbud.

Ved å registrere seg på kickback.no, får man prosenter i retur ved handel hos expedia.no, men også andre aktørerer. Disse kan man ta ut i feks VISA gavekort.

Verdt å merke seg at expedia.no ikke tar servicegebyr for rene flybestillinger.

Status
Not open for further replies.
Back