Har jeg forstått riktig i forhold til et "ekte" Amex Platinum (f.eks ICC-kortet Robiedeluxe viser til) at jeg ikke vil få FHR-hoteller, ikke tilgang til AA-lounger og ikke SPG-gold?
Og denne Companion ticket; noen som vet om den gjelder uansett destinasjon og klasse hvis man skulle klare å handle for 100 000 kr på et år (eller var det 130 000 når man har Platinum)?
Mottar de 12,000 poengene med takk, og kommer garantert til å charge >130,000.- det første året, så får vi se hva betingelsene for companion ticket går ut på. I UK er denne avhengig av at du booker main ticket til tilnærmet fullpris.![]()
Ta med en venn gratis på en bonusreise hvis du omsetter for mer enn 100 000 kr på kortet i løpet av ett år.
Tja - vanskelig å vite hva de legger i det - klønete skrevet, men slik jeg tolker det er det en 2-for-1 på bonusreise:
Kan jo tolkes som:
* du og en venn får en gratis bonsureise
* tar du ut bonsureise kan du ta med en person ekstra
* kjøper du billett får du en bonusreise for en venn på samme turen
Er "gratis" her det samme som null eller det samme som å betale taxes?
Da tror jeg du misforstår. Reelle kjøp betyr at du skal gjennomføre faktiske kjøp for å oppnå summen og ikke bare kjøpe ting for så å bytte de igjen, evt. kjøpe mynter som de gjør i USA for så å sette de inn i banken igjen for å få miles.
Jeg tolker det som at do booker deg en reise til feks LHR med poengkostnadene for en, men man reiser to.
Kortholder kan i løpet av kalenderåret kvalifisere til en ”Companion ticket” hos SAS. Dette er en billett som gir Kortholder rett for en 2 for prisen av 1 bonusreise med SAS i etterfølgende år.
Etterfølgende år ja. Da blir man vel nødt å betale nye 1700 kr i årsavgift for år nr to? Skal det være noe vits i (for min del i hvert fall) å beholde kortet inn i år to må altså denne companion ticket være til en destinasjon og med en klasse som koster betraktelig mer enn 1700 kr i vanlig innkjøp. Da blir det litt nedtur hvis SAS plutselig sier at companion ticket kun gjelder på økonomi og innenfor Europa...
Det er halv pris på årsavgift første året, dvs 850kr.
Står det noe sted at det kun gjelder i M innen Europa, eller er det worst case?
Håper det gjelder i hele verden i F, ellers har ikke denne fordelen noe for seg.
Halv pris første året ja. Men ettersom companion ticket først kan brukes det etterfølgende året, så regner jeg nesten med at man fortsatt må være innehaver av kortet og må betale nye 1700 kr i årsavgift.
Det var en worst case tanke av meg ja. Men ettersom det står "Companion ticket hos SAS", så er vel det beste man kan håpe på C-klasse til USA eller Asia.
Det ser forresten ut som det skal være 100k for platinum og 130k for premium, når man leser folderene. Det er nok bare klønete skrevet i oversikten.
Står det noe sted at det kun gjelder i M innen Europa, eller er det worst case?
Håper det gjelder i hele verden i F, ellers har ikke denne fordelen noe for seg.
Er det halv pris på premium første året også?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.