Meg bekjent kom dette i høst.Ryktet skal ha det til at Elkjøp har begynt å akseptere AmEx i alle butikker. Altså ikke bare de som er egeneide og som har akseptert det før. Er ikke i Norge og har ikke fått testet, men vet mange har hatt ønske om det.
Snakket med en som fortalte at Jernia og en rekke andre kjeder skal slutte å ta AmEx og Diners. Fikk bekreftet det i dag da ingen av kortene ble akseptert på en butikk hvor jeg har benyttet begge deler tidligere.
Vet du hvilke andre kjeder det er snakk om?
Visa/MC tar 1,80 % provisjon, mens AmEx tar 3,85 %. Sier seg vel nesten selv at butikker ikke ønsker/kan gi bort så mye når 99% av kundene uansett har Visa eller MC.
Expert og Felleskjøpet tar begge Amex.
Begge er gode plasser med dyre kapitalvarer som gjerne bidrar stort til ""ekstrapoengkontoen"
Men, er dette 12k poeng som kan brukes til å bygge på neste level for Eurobonus kort? Som fra sølv til gull.
Nei. Med forbehold at du mener SAS Amex Platinum, Mastercard Platinum har jeg ikke hørt om.
Her er en liten oversikt over hvilke butikker som tar Amex.
www.amexvenn.no
Databasen er bygget opp på hva som er postet i denne tråden + litt egen erfaring.
Om det er noen feil eller noen har noe å tilføye er det bare å sende meg en PM
Diners blir berre meir og meir ubrukeleg. Ikkje flybuss lenger, ikkje kioskar. Stygt blikk frå taxisjåfør. /OT-rant slutt
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.