American Express EuroBonus-vennlige butikker (del 1)

Status
Not open for further replies.
American Express EuroBonus-vennlige butikker!

Ryktet skal ha det til at Elkjøp har begynt å akseptere AmEx i alle butikker. Altså ikke bare de som er egeneide og som har akseptert det før. Er ikke i Norge og har ikke fått testet, men vet mange har hatt ønske om det.

Re: American Express EuroBonus-vennlige butikker!

Ryktet skal ha det til at Elkjøp har begynt å akseptere AmEx i alle butikker. Altså ikke bare de som er egeneide og som har akseptert det før. Er ikke i Norge og har ikke fått testet, men vet mange har hatt ønske om det.
Meg bekjent kom dette i høst.
Tror også alle Lefdal tar amex.

Snakket med en som fortalte at Jernia og en rekke andre kjeder skal slutte å ta AmEx og Diners. Fikk bekreftet det i dag da ingen av kortene ble akseptert på en butikk hvor jeg har benyttet begge deler tidligere.

Snakket med en som fortalte at Jernia og en rekke andre kjeder skal slutte å ta AmEx og Diners. Fikk bekreftet det i dag da ingen av kortene ble akseptert på en butikk hvor jeg har benyttet begge deler tidligere.

Vet du hvilke andre kjeder det er snakk om?

Vet du hvilke andre kjeder det er snakk om?

Nei dessverre. Det er, ut i fra hva jeg vet, et samarbeid med et nordisk selskap som analyserer bl.a. slike kostnader som gjør at kjeden(e) sier opp avtalene med AmEx. Kanskje ikke uventet da de har et påslag som er en del større enn f.eks. MasterCard og VISA.

Last edited:

Visa/MC tar 1,80 % provisjon, mens AmEx tar 3,85 %. Sier seg vel nesten selv at butikker ikke ønsker/kan gi bort så mye når 99% av kundene uansett har Visa eller MC.

Visa/MC tar 1,80 % provisjon, mens AmEx tar 3,85 %. Sier seg vel nesten selv at butikker ikke ønsker/kan gi bort så mye når 99% av kundene uansett har Visa eller MC.

Eller som tilfelle i Norge er 99,98% har Bankaccept som koster enda mindre ;)

Expert og Felleskjøpet tar begge Amex.
Begge er gode plasser med dyre kapitalvarer som gjerne bidrar stort til ""ekstrapoengkontoen"

Expert og Felleskjøpet tar begge Amex.
Begge er gode plasser med dyre kapitalvarer som gjerne bidrar stort til ""ekstrapoengkontoen"

Ikke alle Expert godtar Amex. Expert Råholt feks tar ikke kortet så lønner seg å sjekke på forhånd

Viktig å ikke stole blindt på informasjon man får:
Fikk brukt kort på både Elkjøp Lørenskog og Expert Alnabru, tross at hhv kundesenter og butikkmedarbeider sa at det ikke var mulig...

Her er en liten oversikt over hvilke butikker som tar Amex.
www.amexvenn.no
Databasen er bygget opp på hva som er postet i denne tråden + litt egen erfaring.

Om det er noen feil eller noen har noe å tilføye er det bare å sende meg en PM

Hei, har tenkt å bestille Mastercard platinium, ene og alene på grunn av at da får man 12 000 poeng.
Men, er dette 12k poeng som kan brukes til å bygge på neste level for Eurobonus kort? Som fra sølv til gull.

Men, er dette 12k poeng som kan brukes til å bygge på neste level for Eurobonus kort? Som fra sølv til gull.

Nei. Med forbehold at du mener SAS Amex Platinum, Mastercard Platinum har jeg ikke hørt om.

Her er en liten oversikt over hvilke butikker som tar Amex.
www.amexvenn.no
Databasen er bygget opp på hva som er postet i denne tråden + litt egen erfaring.

Om det er noen feil eller noen har noe å tilføye er det bare å sende meg en PM

Kult :) Jernia aksepterer forresten ikke lenger AmEx (og Diners) i noen av sine butikker.

Diners blir berre meir og meir ubrukeleg. Ikkje flybuss lenger, ikkje kioskar. Stygt blikk frå taxisjåfør. /OT-rant slutt

Diners blir berre meir og meir ubrukeleg. Ikkje flybuss lenger, ikkje kioskar. Stygt blikk frå taxisjåfør. /OT-rant slutt

Enig, Dinerskortet mitt har ligget ubrukt i skuffen etter jeg fikk AmEx. Bruker MasterCard som kort nr 2.

Jeg har sagt opp EB Mastercard, mens EB Diners ligger på vent til å bli sagt opp. AmEx er førstevalg og Trumf Visa er andrevalg. Da får jeg poeng på 99 % av steder hvor de tar kort (med unntak av de få kronene jeg bruker på dagligvarer utenfor Norgesgruppen).

Skeidar tok ikke AMEX. Fant heldigvis frem Diners kortet og blåste støv av dette. Trodde jeg skulle gi opp Diners, men et og annet bruksområde har det fortsatt.

Status
Not open for further replies.
Back