American Express EuroBonus-vennlige butikker (del 1)

Status
Not open for further replies.
Re: American Express EuroBonus-vennlige butikker!

Funderer på tanken og opprette paypal konto der jeg kan motta betaling,

la oss si du registrerer frivillig organisasjon, da vil paypal ta 1,9% av beløpet som blir innbetalt til din konto.

Dersom jeg da handler/donerer 50t i måneden får jeg en årskostnad på 11400 i gebyr fra paypal, noe som gir 132000p og companion ticket gjennom amex.

Noen som har prøvd eller synspunger på om det er mulig og gjennomføre?

Regner med at det brudd på TOS hos paypal, du utgir deg for å bære noe du ikke er. Mens AMEX vil se på det som ren svindel, så dette ville jeg holdt meg langt unna.

Funderer på tanken og opprette paypal konto der jeg kan motta betaling,

la oss si du registrerer frivillig organisasjon, da vil paypal ta 1,9% av beløpet som blir innbetalt til din konto.
Dersom jeg da handler/donerer 50t i måneden får jeg en årskostnad på 11400 i gebyr fra paypal, noe som gir 132000p og companion ticket gjennom amex.

Noen som har prøvd eller synspunger på om det er mulig og gjennomføre?

Høres ut som en dyr måte å få companion ticket på. Bruker du Amex effektivt så klarer du lett 100k grensen. Fyller du bensin og vasker bilen på amex så går det noen titals tusen bare der i året.

Vinmonopolet sier: "Takk for henvendelsen. Vinmonopolets butikker har pr dags dato ingen avtale med AmEx og det foreligger heller ingen planer om å innføre AmEx som betalingsmåte".

Trøsten er at jeg handler mer hos BilXtra enn hos Vinmonopolet, og hos BilXtra svelges AmEx glatt unna med chip/kode.

Man kan i hvert fall bruke AmEx på taxfree på OSL, så om man reiser mye er det bare å sikre seg et godt lager av rødvin og whiskey der ;)

Big Hornsteak House Trondhem , ingen problemer :)

Forsøke på Coop Obs! Løren igår (etter at flere her hadde skrevet det funket).

Det funket ikke. "Kort ukjent" på chip-leseren, mag-stripe ga også null resultat. :(

Forsøke på Coop Obs! Løren igår (etter at flere her hadde skrevet det funket).

Det funket ikke. "Kort ukjent" på chip-leseren, mag-stripe ga også null resultat. :(

Du burde stolt på min info i post 237 ;)

w

byttdekk.com kan man betale med PayPal om igjen tar amex.
Handlet nye dekk og felger til to biler der å vips ble det brukt 30k på kortet å fikk 6000 poeng

Trenger både periodisk kontroll ("EU-kontroll") og en service på Outlanderen. Noen som vet om Mitsubishi merkeverksted på Østlandet - som tar AmEx?

Den nye Expert butikken i Drammen tar Amex med chip.

Testet for første gang chipen i dag på Thon Hotel Halden, å det fungerte smerttefritt

Sentrum bygg på alnabru tok kortet mitt uten issues... Bare å begynne å pusse opp! [emoji3]

Bestilte juleøl fra vinmonopolet idag, og da det kom til betalingsinfo sa jeg at jeg gjerne ville de skulle begynne å ta AmEx, men "det gjør vi da!" fikk jeg til svar, men bare over telefon visstnok. Jeg brukte VISA denne gangen, men det skal altså være mulig...

Bestilte juleøl fra vinmonopolet idag, og da det kom til betalingsinfo sa jeg at jeg gjerne ville de skulle begynne å ta AmEx, men "det gjør vi da!" fikk jeg til svar, men bare over telefon visstnok. Jeg brukte VISA denne gangen, men det skal altså være mulig...

De tar det ikke som standard i butikk i dag, om de eventuelt kan gjøre det "manuelt" ved større ordre er jeg ikke sikker på men det er vel tvilsomt med mindre de har en egen terminal.

Vinmonopolet tok AmEx på Internett tidligere - men i dag er det kun Visa eller MasterCard, det forsvant vel i bytte til PayEx som leverandør om jeg ikke tar helt feil.

Jeg skal kjøpe vaskemaskin, og ser at whiteaway.no tar PayPal. Burde være muligheter for noen EB-poeng ved å bruke AmEx hos PayPal.

Usikkert om det er nevnt her før, men Spotify tar betaling for abo med Amex :)

Status
Not open for further replies.
Back