American Express EuroBonus-vennlige butikker (del 1)

Status
Not open for further replies.
Re: American Express EuroBonus-vennlige butikker!

ICA Frogner tok i hvert fall ikke AmEx i går. Noen som vet om Ultra Asker tar?

Med Statoil Extra får man rabatt per liter drivstoff som man enkelt knytter opp mot valgfritt kredittkort, og Statoil tar som kjent Amex.

Originally Posted by Flygefisk View Post
ICA Frogner tok i hvert fall ikke AmEx i går. Noen som vet om Ultra Asker tar?
Alle butikker i Norges Gruppen skal ta Amex

Har kommet over noen som ikke tar, særlig nyåpnede da AmEx "koster". Har da ringt Norgesgruppen og etter noen dager har AmEx vært ok. Norgesgruppen er happy for slike opplysninger da alle skal ta AmEx.

På Rimi putter jeg inn chipen, får "ikke akseptert", før jeg drar kortet og får signere. Å dra kortet med en gang fungerer merkelig nok ikke.

Last edited:

Noen som har oversikt/link til en liste over brukersteder?

Skal handle på maxbo/byggern/coop bygg eller noe.

Elkjøp Megastore Lørenskog, kasse: Setter inn chip, får opp "bruk stripe" på terminalen. Drar stripen og får betalt (selv om det tydeligvis var første gangen personen bak disken hadde vært utsatt for en Amex-betaling).
Elkjøp Megastore Lørenskog, Collect at Store: Betalingen foregår ikke i kassen, men i egne terminaler, her fungerte det å bruke chip.

Teste aMex på statoil i Helgen, fikk slå inn pin, ble så avist. Står stort fint Amex klister på automaten!

Ikke imponert :/

Amex på Statoil Gardermoen ved retur av leiebil: tastet (riktig) PIN, så avvist. Jeje..

Tjab : Coop obs bygg her i SVG tar kortet, m.chip og kode

Vinmonopolet sier: "Takk for henvendelsen. Vinmonopolets butikker har pr dags dato ingen avtale med AmEx og det foreligger heller ingen planer om å innføre AmEx som betalingsmåte".

Trøsten er at jeg handler mer hos BilXtra enn hos Vinmonopolet, og hos BilXtra svelges AmEx glatt unna med chip/kode.

Vinmonopolet har vel ingen avtaler med noe kredittkortselskap. Eller tar jeg feil nå?

Mimres noe ikke kjøpe alkohol på kreditt.

Tror du tar feil der. Mener jeg har betalt med Trumf Visa flere ganger.

Vinmonopolet har vel ingen avtaler med noe kredittkortselskap. Eller tar jeg feil nå?

Mimres noe ikke kjøpe alkohol på kreditt.

Det ble endret for noen år siden. MasterCard går uten problemer

Funderer på tanken og opprette paypal konto der jeg kan motta betaling,

la oss si du registrerer frivillig organisasjon, da vil paypal ta 1,9% av beløpet som blir innbetalt til din konto.
Dersom jeg da handler/donerer 50t i måneden får jeg en årskostnad på 11400 i gebyr fra paypal, noe som gir 132000p og companion ticket gjennom amex.

Noen som har prøvd eller synspunger på om det er mulig og gjennomføre?

Status
Not open for further replies.
Back