American Express EuroBonus-vennlige butikker (del 1)

Status
Not open for further replies.
Re: American Express EuroBonus-vennlige butikker!

Avvist O´Learys Gardermoen ca kl. 16. Har hatt kortet et par måneder, og det virker mer og mer som et upålitelig leketøy. Folk som reiser mye (og andre), kan ikke satse på et slikt kort. Gir det noen ukers tid til. Hvis dette fortsetter, avsluttes kundeforholdet.

American Express EuroBonus-vennlige butikker!

Avvist igjen flere ganger i ettermiddag, bl.a. på OSL, til tross for at kundeservice mener at alt er i skjønneste orden. Fantastisk :)

Rart, jeg fikk melding fra DNB om at det var trøbbel med AMEX i ettermiddag.

w

For hva det er verdt;
brukte Amex kort med chip på Spar i dag. Dro først trumfkortet, la deretter inn Amex. Kassemannen fikk først "avvist" på sin skjerm, mens det stod "vennligst vent" en god stund lenger enn normalt på "min" skjerm. Uten at noen av oss gjorde noe, fikk jeg plutselig "tast inn kode", og godkjent.

Uvisst om dette skyldes generelle problemer hos DNB, eller om det er relatert til det nye kortet med chip.

Avvist igjen flere ganger i ettermiddag, bl.a. på OSL, til tross for at kundeservice mener at alt er i skjønneste orden. Fantastisk :)

En ting er at tekniske problemer kan oppstå av og til. En annen ting er Amex flere ganger svarer slikt i sin mail til deg når du har fått problemer:

"Det er i dag ikke meldt om driftsproblemer og skal fungere."

Øh. Å ja, så da bare drømte jeg at kortet ble avvist.

Kunderservice bør lære seg å ta kunden på alvor - når jeg melder inn at kortet ikke virker, ja, så er det en feil et sted utenfor min kontroll. De kunne like gjerne ha føyd til. "Du har sikkert ikke lært deg å trekke kortet riktig, lille venn. Gå tilbake til butikken og prøv igjen."

Kunderservice bør lære seg å ta kunden på alvor (...)

Kunne ikke vært mer enig med deg her! Dette er utrolig irriterende. Kundeservicen hos DNB er generelt sett ikke den beste. Jeg opplever "sløve svar" veldig ofte, både fra Amex og Trumf Visa sin support.

Vi har et "ansvar" som kunde å være presise og tydelige nok i våre mailer, men de skal ikke svare slik. De bør følge opp med kontrollspørsmål og være løsningssøkende.

"Kort ukjent" når jeg prøvde det i billettautomaten på jernbanestasjonen i Larvik i dag. I automaten på Steinkjer for to dager siden virket det. Snodig.

Last edited:

Er det gjennom innføringen av chip blitt noen flere brukersteder for hverdags-shoppingen? (Matvarer, kiosker, elektro, møbler) etc? Eller er det status quo?

Jeg har ikke merket noen endring i så måte, men det er jo blitt veldig mye enklere å bruke kortet nå som man slipper å signere hele tiden.

Er det gjennom innføringen av chip blitt noen flere brukersteder for hverdags-shoppingen? (Matvarer, kiosker, elektro, møbler) etc? Eller er det status quo?

De kjedene jeg kjenner til aksepterer ikke AmEx på grunn av provisjon/kostnad. Chip er positivt (og tryggere) og vil nok øke antall brukersteder, men slik jeg har forstått er det største ankepunktet at det er langt dyrere å akseptere for brukerstedet.

Jeg har en avtale (riktignok fra UK) som kunne betales med kredittkort mot gebyr. Der var gebyret for Mastercard 2%, Diners 2.5% og Amex 3.5%, så jeg går utifra at det er noe sånt. Men større bedrifter forhandler nok til seg individuelle avtaler vil jeg tro.

Britiske debetkort var 0.5% om jeg husker riktig..

Last edited:

Hverdags-shoppingen er iallefall mye enklere med chip. Nå prøver jeg alltid med Amex først uansett.

Noen som har fått til å bruke chip på Statoil ute ved pumpene? Automaten gjenkjente Amex-kortet og jeg fikk lov til å taste inn kode, men etter det kom det bare at transaksjonen var avvist. Det skjedde begge gangene jeg prøvde. Fikk nytt kort med chip for bare noen få dager siden, så har ikke fått prøvd flere stasjoner enn én så langt.

Status
Not open for further replies.
Back