American Express EuroBonus-vennlige butikker (del 1)

Status
Not open for further replies.
Re: American Express EuroBonus-vennlige butikker!

Ikke prøvd, men ganske sikker på at det ikke fungerer.

OBOS kredittkortet gir dog 4% cashback (opptil 2500 kr per år) på IKEA m.fl.

Ikke i Trondheim heller. Der tar de bare VISA og MC..

Fantastisk, Kiwi på Lilleaker aksepterte Amex idag.

Er det nokon som har fått brukt Amex i golfsammenheng? Eg tenkjer då på kjøp av utstyr i proshoppar/nettbutikkar og kanskje betaling av greenfee hos nokre klubbar?

Helt elendig hvor få som tar AmEx her til lands egentlig. Reiser mye og det er vel stort sett bare Frankrike av I-land hvor jeg har hatt like store problemer med å bruke kortet som i Norge.

Det er svært mange steder i England som aksepterer alt annet enn AMEX. Dette gjelder spesielt for restauranter, mens litt "finere" restauranter så er de sjelden et problem (Jamie Oliver's mange restauranter tar også AMEX...). Det er mao bare å spise godt nok så ordner det seg. :)

Noen som vet om Princess, Kid interiør, Hansen & Dysvik, evt andre dyneselgere som tar Amex. Ilum er desverre uaktuelt siden de ikke er i Bergen.

Noen som vet om Princess, Kid interiør, Hansen & Dysvik, evt andre dyneselgere som tar Amex. Ilum er desverre uaktuelt siden de ikke er i Bergen.

Ja, har tidligere meldt i denne tråden at Princess tar Amex (CCVest). Kan også tilføye at Synsam (Bekkestua) tar Amex.

Da kan det bekreftes at Kiwi Grønland tar Amex. Riktignok med signatur, som er ganske upraktisk på dagligvarer.

Det same gjeld Kiwi Carl Berner og Økern Torg. Meny på Carl berner og Løren tar også i mot, alle mot signatur. Såg også at Kiwi Gunerius hadde AmEx-sticker.

Hansson synssenter, urmakaren i Torggata og Carlings i Torggata (gjeld sikkert fleire i kjeda) har også tatt i mot dei siste dagane.

Svaneapoteket i Strandgaten Bergen tar Amex. Rimi i nærheten av Fotballpuben i nærheten av Vaskerelven i Bergen tar ikke Amex. Kom opp at tjeneste ikke gyldig etter av jeg hadde trykket at bekøp OK. Ica Supermarked i Bergen (Nordås og Sandsli) har sluttet å ta Amex. Colonialen tar heller ikke Amex (mulig restauranten gjør det).

Kiwi Sandakerveien har også fått Amex-sticker, men har ikke prøvd det ut i praksis ennå. Virker uansett som Amex er i ferd med å rulles ut hos Kiwi/Norgesgruppen

Ultra Bryn tar nå Amex, så da tyder det, som andre har vært inne på, at det er en stor utrulling på gang i NorgesGruppen. Jenta i kassen skjønte ingenting når jeg måtte signere. Tydelig at jeg var hennes første kunde som betalte med Amex.

Ica-butikkene i Bergen tar igjen Amex. MX-sport Lagunen tar Amex. På nett tar XXL-sport Paypal, og der kan du registrere AMEX.

På ICA Storo har jeg hatt endel problemer med Amex i det siste :(

Ica Frogner Atrium har sluttet å ringe inn for lenge siden, nå er det bare en kjapp signatur som kreves.

Status
Not open for further replies.
Back