Amazon med eget flyselskap

Re: Amazon med eget flyselskap?

Vi som var i Seattle nylig kunne lese om denne voldsomme tilflyttingen i lokalavisen, noe jeg selv ikke var i nærheten av kjent med. Men, hva er hovedmotivasjonen bak navnevalget Prime fremfor Amazon Air eller tilsvarende?

Hvis du ønsker å støtte Trump med boikott, bør du starte med vår delstat

Jeg er forsiktig med å støtte noen som ikke har bevist noe enda. Men jeg tar gjerne parti med den folk og media tyter mest unyansert om ;)

På den andre siden hadde jeg hatt vanskeligheter med å støtte kandidaten som beviselig har en del blod på sine hender fra en brutal utenrikspolitikk. (samt en hel del annet som taler meg midt i mot)

Spennende tider dette.

Er det kun 767 de skal fly?

Last edited:

Vi som var i Seattle nylig kunne lese om denne voldsomme tilflyttingen i lokalavisen, noe jeg selv ikke var i nærheten av kjent med. Men, hva er hovedmotivasjonen bak navnevalget Prime fremfor Amazon Air eller tilsvarende?

Prime er navnet på Amazons kjerne service, en betaler USD 100.00 og får Prim e Gratis 2 dagers leveranse, Prime Music (streaming), Prime Video (streaming - masse gratis Film, TV Show etc. og ikke minst Amazon Prime egen produserte Film og Serier). Prime Same Day og Prime Next Day leveranser (mot extra kostnad hjem på døren - gratis om du henter I Amazon Prime Utlevering (Automatisk Bokser lik PostNord har forsøkt med I Norge (har sett disse I fjor på Kolbotn)).

Amazon vokser raskere enn hva UPS, FedEx og DHL kan oppfylle. Vi ser at US Postal Service (US Mail) - som pga endringer I hvordan vi kommuniserer stod overfor stoe reduksjoner I antall Postkvinner og Postmenn, nå har en enorm vekst fordi de har kunnet møte en stor del av Amazon's behov, allt vi bestiller via Amazon Prime Next Day (vi bor på en øy så vi har ikke samme dag ennå (det kommer)) blir levert av USPS, ja selv på søndag kommer den lille Postbilen knatrende.

Jeg er forsiktig med å støtte noen som ikke har bevist noe enda. Men jeg tar gjerne parti med den folk og media tyter mest unyansert om ;)

På den andre siden hadde jeg hatt vanskeligheter med å støtte kandidaten som beviselig har en del blod på sine hender fra en brutal utenrikspolitikk. (samt en hel del annet som taler meg midt i mot)

Spennende tider dette.

Er det kun 767 de skal fly?

Det er lett å ikke være kritisk når du sitter svært trygt I Norge og ikke opplever å miste Helse Forsikring (min kone mister sin Obamacare fra 1 Mars) hun kan ikke få ny fordi hun har Pre Existing Conditions. Hun blir også holdt igjen I timer på grensen fordi hun er født I Argentina - flyttet til USA når hun var 18 måneder gammel - dette har skjedd 2 ganger allerede - og vi har krysset grensen spesielt fra Canada hundrevis av ganger - har ALDRI opplevd dette før. Så Trump har som lovet fått mye på plass allerede, at du som bor I Norge totalt uberørt av dette, ikke tror på hva vi opplever og strever med daglig er en annen sak. Pensjonen er det neste - vår Skatte Accountant har gitt klar beskjed om at våre 40 Quarters (vi har dette top nivået begge 2) I Social Security er noe vi må regne med å miste.

Men dette glir off-topic

Ja. Som det står i artikkelen, begge hyrer på harde livet.

Hvilke selskap er det som har mistet mest business på grunn av oppstarten av Amazon Air?

Amazon øker antallet 767 fraktere gjennom ATSG fra 20 til 30 og samtidig kan Amazon kjøpe seg opp til 1/3 av aksjekapitalen i ATSG. Så et steg nærmere eget flyselskap

https://www.flightglobal.com/news/articles/atsg-expands-leasing-and-equity-deal-with-amazon-454632/

Air Transport Services Group (ATSG) will lease an additional 10 Boeing 767-300 Freighters to Amazon, while granting the e-commerce giant additional warrants that will allow Amazon to own a greater share of ATSG

I tillegg flyr Atlas 20 767-300F for Amazon/Prime Air

Så Amazon fyller nå (snart) egenhendig 50 stykk B763-fraktere?

Og nå skal lavprisselskapet Sun Country starte cargo virksomhet og fly 10 737-800 fraktere for Amazon

http://m.startribune.com/sun-countr...e-with-a-big-first-customer-amazon/566286912/

Amazon is hiring Sun Country Airlines to fly packages around the country, a windfall deal that thrusts the Minnesota carrier into the cargo business.

The six-year deal, announced Tuesday, will immediately create a massive expansion for Sun Country. From the first flights next spring, the new cargo service for Amazon Air will quickly grow to represent 20% of all of Sun Country's flying.

Det blir eit interessant konsern dette. Bokhandel, matsjappe, streaming, flyselskap, bakkestasjonstenester og oppskyting. Og sikkert meire til.

Back