Alternativer til Los Angeles

OleSR

ScanFlyer Blue
Drar til Los Angeles til sommeren, og akkurat nå står jeg mellom tre alternativer som de rimeligste, på omtrent samme prisnivå.

Første alternativ er OSL-LHR med British Airways, og LHR-LAX med Virgin Atlantic (A340-600).

Andre alternativ er med Swiss fra OSL-Zürich-LAX (A319 og A340-300), og LAX-München-OSL med Lufthansa (A340-600 og A320).

Tredje alternativ er Air France OSL-CDG-LAX (A319 og 777-200/300ER).

Er det noen som har erfaring med en eller flere av disse selskapene (med unntak av BA), så kom gjerne med innspill, tips eller anbefalinger eller hva det måtte være :)
 
Hvilken klasse tenkte du på da? Vanlig økonomi?

BA, Virgin (VS?), LX og LH er nok de å satse på. AF er nok grei på OSL-CDG-OSL segmentene, men B777ene (-300ER ihvertfall) har 10 seter i bredden, og uten at jeg har prøvd det selv, så vil jeg gjette på at det blir forholdsvis trangt i bredden. De fleste andre som flyr med B777 har 9 i bredden på økonomi.
 
Vi floey alternativ # 1 hjem den 26 Desember...riktignok i fremre kabin paa Virgin Atlantic.....hvis det er mulig ville jeg ha byttet ut BA med SAS saa kommer du til riktig by (les Terminal) da BA ikke var villige til aa sende bagasjen igjennom ....noe som betyr et litt kloenete opplegg paa LHR, det gikk noeyaktig en time fra vi gikk ut av flyet til vi var fremme ved VS sjekkinn, og det paa en dag med lite trafikk....
 
Hvilken klasse tenkte du på da? Vanlig økonomi?

BA, Virgin (VS?), LX og LH er nok de å satse på. AF er nok grei på OSL-CDG-OSL segmentene, men B777ene (-300ER ihvertfall) har 10 seter i bredden, og uten at jeg har prøvd det selv, så vil jeg gjette på at det blir forholdsvis trangt i bredden. De fleste andre som flyr med B777 har 9 i bredden på økonomi.

Det blir økonomi ja. Takk for tipset ang. 3-4-3 på 773, det vil jeg helst unngå! BA vil jeg også unngå, både pga. at jeg ikke vil fly 747, og fordi de er en del dyrere ved reisetidspunktet.

Virgin er VS ja ;)

Vi floey alternativ # 1 hjem den 26 Desember...riktignok i fremre kabin paa Virgin Atlantic.....hvis det er mulig ville jeg ha byttet ut BA med SAS saa kommer du til riktig by (les Terminal) da BA ikke var villige til aa sende bagasjen igjennom ....noe som betyr et litt kloenete opplegg paa LHR, det gikk noeyaktig en time fra vi gikk ut av flyet til vi var fremme ved VS sjekkinn, og det paa en dag med lite trafikk....

Det hørtes sært ut, snakk om å gjøre det unødig tungvindt...
 
Last edited:
Begge alternativene (de gjenværende altså ;)) er interessante, og kunne selv tenkt meg å prøvd disse. Men det er vel opp til deg ;)

Har du noe alliance tilhørighet? *A f.eks? Da er det kanskje greit å velge LX/LH alternativet.
 
Totalt sett så er disse 2 alternativene ganske like, så du vil utvilsomt kose deg uansett hvem du velger. Men hadde jeg valgt, uten noe alliansetilhørighet, så ville jeg valgt SK/VS, eller BA/VS hvis du heller vil fly BA. Men da bør du få med deg det som dc-8-63 skrev lengre opp, du må komme deg selv fra T5 til T3 med bagasje...
 
Et annet meget interessant alternativ er SK/NZ via LHR. Det er noen år siden jeg prøvde denne kombinasjonen, men etter at SK droppet SEA så blir det nok ikke lenge til neste gang. NZ er et av de bedre selskapene i *A, god inflight service og et meget godt AVOD system.

NZ kan også tilby Premium Economy på denne strekningen, og selv om C klasse ikke er aktuell for deg så anses deres C klasse for å være blant de beste.
 
Vi kom aldri saa langt som aa vise billetter, eneste spoersmaal fra en hyggelig fyr i sjekkinn var om det var BA eller One World Partner videre.....det var det eneste han kunne sjekke inn gjennomgaaende til uavhengig av billettstatus.
 
Vi kom aldri saa langt som aa vise billetter, eneste spoersmaal fra en hyggelig fyr i sjekkinn var om det var BA eller One World Partner videre.....det var det eneste han kunne sjekke inn gjennomgaaende til uavhengig av billettstatus.

Det er feil, men BA gjør mye rart om dagen.

Da sporer vi tilbake til topic. Var det ikke en TR her på NZ mellom London og LAX, eller var det bare noen som skulle ta den turen. Er vel uansett en moderator som har testet NZ loghaul på andre strekninger.
 
Et annet meget interessant alternativ er SK/NZ via LHR. Det er noen år siden jeg prøvde denne kombinasjonen, men etter at SK droppet SEA så blir det nok ikke lenge til neste gang. NZ er et av de bedre selskapene i *A, god inflight service og et meget godt AVOD system.

NZ kan også tilby Premium Economy på denne strekningen, og selv om C klasse ikke er aktuell for deg så anses deres C klasse for å være blant de beste.

Ah, NZ er et herlig selskap, fløy med dem to ganger nå i desember, en med 763 og en med 737. Interessant at de flyr LHR-LAX. Prisen er dog ikke noe lavere enn de ovennevnte alternativene, og dessverre bruker de 747, som jeg prøver å unngå. Fløy tre turer med 747 nå i nov/des, så nå er det på tide med noe annet! ;)
 
Jeg satt på rad 18a på AF777 en gang og trodde det var en kjempeplass. Benplassen var ikke noe å si på, men det var ingen vindu der og det var ett helvetes bråk fra toalettene.
Misunte ikke de som satt bak meg.
 
Mulig LHR-HKG opereres av 772 nå, men da jeg reiste denne ruten i februar 2009 var det en 747 som stod for transporten både tur og retur.
 
Mulig LHR-HKG opereres av 772 nå, men da jeg reiste denne ruten i februar 2009 var det en 747 som stod for transporten både tur og retur.
Jeg skal fly LHR-HKG med NZ i feb/mar og begge veier skal vi fly 772.
 
Back
Top