Alt som er galt med Ryanair (var: Ryanair øker i Norge (splittet))

Re: Kritik af FR ansættelses kontrakter

Økning på 12% er vel 12%, uansett hvem som uttaler seg?
 
Re: Kritik af FR ansættelses kontrakter

Det har ikke noe med at sommersesongen nærmer seg? Og at folk bestiller mer billetter? Økningen i Norge var bare 2 prosent over resten av Europa...
 
Re: Kritik af FR ansættelses kontrakter

Helt sikkert noen som har bestilt billetter bare for å markere sitt latterlige hat mot fagforeninger ;)
Uansett grunn, så er det BLODHARRY å fly med Ryanair!! :8::8:
 
Re: Kritik af FR ansættelses kontrakter

Nu skal man vel som vanligt ikke tage MOL's ord for specielt gode varer. Det passer muligvis at de har en stigning i antallet af bookinger, men i forhold til hvad?

Mon ikke det ganske enkelt hænger sammen med at antallet af bookinger er lavere i påsken end i almindelige uger. Sammenligner man bookingtal idag med påskeugen, så er det nok helt normalt at have en stigning. Det er ihvertfald et helt normalt mønster på websites at besøgstal/convertionrate falder når der er helligdage.

At MOL i vanlig stil får lavet det om til en gang PR-bulls**t er der intet nyt i og at stigningen har noget at gøre med den pressede situation han er havnet i tvivler jeg stærkt på.
 
Last edited:
Re: Kritik af FR ansættelses kontrakter

Helt sikkert noen som har bestilt billetter bare for å markere sitt latterlige hat mot fagforeninger ;)
Uansett grunn, så er det BLODHARRY å fly med Ryanair!! :8::8:

80 millioner "Blodharry" personer er nok ikke enig med deg der.
 
Re: Ryanair øker i Norge (splittet)

Utrolig at så mange mennesker ikke forstår at folk faktisk kan velge Ryanair fordi det kan være det beste tilbudet til den reisende. Skal gi et eksempel på en reise jeg hadde selv:

Jeg skulle til Paris med familien. Valget den gang var å fly Ryanair fra Sandefjord, eller ta toget til Oslo og fly SAS eller AF, eller fly via en annen stasjon som København eller Amsterdam. Valget ble det første. Vi kjøpte billetter med Ryanair. Det betyr at vi fikk 10 minutters reise til flyplassen. OK, så lander vi ikke på CDG, men ute på landet. Men men, det får heller gå.

Nå var det sånn at det tok 4 timer og 15 minutter fra vi låste døra hjemme, til vi sto under triumfbuen i Paris. Raskere går det ikke ann å få det til. Uansett om man reiser til hovedflyplassene.

Når vi også måtte ut med bare en hundrelapp for billettene, alt inkludert, så var det med klar margin det beste valget for oss. Hvorfor i all verden skulle vi valgt noe annet som både ville være både dyrere og mer tidkrevende?

Slutt å tro at alle som reiser med Ryanair er hjerneløse idioter. Som er blodharry og uten skrupler. Det er nemlig ikke sånn det er.
 
Ryanair øker i Norge (splittet)

Selv bor jeg i Moss, og alle her reiser selvsagt med Ryanair. Selv om man sikkert kan hevde at mossinger er harry, tror jeg nok hovedgrunnen til at de reiser med Ryanair er at man kan spare to-tre-fire timer når man skal til Berlin, Barcelona eller London ved å reise fra Rygge istedenfor Gardermoen.
 
Re: Ryanair øker i Norge (splittet)

En gjør seg selv en bjørnetjeneste dersom en prøver å forklare forbrukernes atferd med kun en variabel. Det finnes snart like mange grunner til å velge Ryanair som det finnes passasjerer, men noen grunner skiller seg imidlertid ut.

Av tilbakemeldinger fra de jeg har snakket med så kommer jeg i farten på;
- Reisetid til flyplassen i Norge
- Flyplassen på destinasjonen ligger nærmere dit man faktisk skal (ikke alle skal til storbyene)
- Pris (og ja, folk er flinke til å sammenligne)
- Ønsket om å prøve noe nytt, er det virkelig så ille som folk vil ha det til?
- Tidspunkt/destinasjon ble ikke tilbudt av annen leverandør
 
Re: Ryanair øker i Norge (splittet)

En gjør seg selv en bjørnetjeneste dersom en prøver å forklare forbrukernes atferd med kun en variabel. Det finnes snart like mange grunner til å velge Ryanair som det finnes passasjerer, men noen grunner skiller seg imidlertid ut.

Av tilbakemeldinger fra de jeg har snakket med så kommer jeg i farten på;
- Reisetid til flyplassen i Norge
- Flyplassen på destinasjonen ligger nærmere dit man faktisk skal (ikke alle skal til storbyene)
- Pris (og ja, folk er flinke til å sammenligne)
- Ønsket om å prøve noe nytt, er det virkelig så ille som folk vil ha det til?
- Tidspunkt/destinasjon ble ikke tilbudt av annen leverandør

Om ein framhevar det første punktet ditt, og det siste samt legg til for tilsvarande tid/pris der, så tenkjer eg vi har dekka opp dei fleste. Folk gjere jo det som er mest praktisk! Eg kjem "aldri" til å flyge FR igjen til London før dei evt. flyg frå TRD. Gidd jo ikkje reise til TRF eller RYG (eit ekstra stopp) for å flyge FR. Men då eg budde 30 min frå TRF, så var det eit av dei naturlege vala. Synst ein del her gjere dette til ein større diskusjon enn det treng å vere :). FR må få/ha orden på arbeidsforhald mm, men det er klart at dei tilbyr to ting folk vil ha: 1) Effektiv reise til bra destinasjonar til ein ofte billeg penge. 2) Arbeidserfaring (om enn kanskje labert betalt) til tusenvis av elles arbeidslause personar.

Skal ein vere generaliserande, så er det klart at folk som "berre skal på helgatur" reiser så billeg som råd, og det er klart at folk som er desperate etter å få seg jobb senkar krava. Snur økonomien i Europa, snur kanskje også dette, til ei viss grad.
 
Re: Ryanair øker i Norge (splittet)

Jeg synes ikke å fly Ryanair er noe mer Harry enn å velge rimeligste forsikring, teleselskap, boliglån, strømleverandør, Internett osv som også mange "ufattelig Harry og enkle Ola Nordmenn" også gjør.;)
 
Re: Ryanair øker i Norge (splittet)

Jeg stusser litt på argumentet om at RA kun flyr til "far-off airports". Mine personlige erfaringer er at disse flyplassene er veldige effektive, jeg har flere ganger opplevd å være på plass i den aktuelle byen under en time etter landing.
 
Re: Ryanair øker i Norge (splittet)

Er vi nordmenn virkelig så Harry som noen her vil ha det til?
Ok, mange kjøper møbler på IKEA. Mange går i klær produsert under svært kummelige kår i Asia. Vi fyller bensin der det er billig. Og vi drar gjerne over grensa til Sverige for å handle mat og drikke.
MEN, gjør de ikke det samme i andre land?
Nederlendere tar med seg fult av mat i sine bobiler. Svensker handler gjerne i Danmark. Dansker handler gjerne i Tyskland.
Og de fleste går rundt i klær produsert i lavkostland.

Og at Ryanair frakter 80 millioner europeere hvert år, sier meg at også andre enn nordmenn benytter seg av selskapet.

Hva får noen til å mene at Ola Nordnann er mer Harry og gjerrige enn andre?
 
Re: Ryanair øker i Norge (splittet)

Jeg synes ikke å fly Ryanair er noe mer Harry enn å velge rimeligste forsikring, teleselskap, boliglån, strømleverandør, Internett osv som også mange "ufattelig Harry og enkle Ola Nordmenn" også gjør.;)

Litt usikker på om du er ironisk eller ikke men det blir en litt rar sammenligning. Å velge å fly Ryanair kontra andre selskaper er jo også å velge ett type produktet/en tjeneste over ett annet. Noen av de andre tjenestene du nevner er det jo ingen grunn til å ikke velge billigste alternativ om de tilbyr nøyaktig samme produkt.
 
Re: Ryanair øker i Norge (splittet)

Jeg synes ikke å fly Ryanair er noe mer Harry enn å velge rimeligste forsikring, teleselskap, boliglån, strømleverandør, Internett osv som også mange "ufattelig Harry og enkle Ola Nordmenn" også gjør.;)

Det er kanskje mer naturlig å sammenligne med valg av Hotell (som ofte også blir valgt i forbindelse med flyreiser) velger man også det rimelisgte hotell alternativet ;)
 
Back
Top