29/11.2011
YYZ-LAX
AC799
A321
Sete 2A
Så var det opp i luften igjen.
Innsjekking ble gjort på automat men her fikk man bare boarding pass, så måtte man
til skranke å sjekke inn bagasjen. Her var det ingen priority kø og siden AC har ganske mange avganger ifra YYZ til USA så var det en halv time å vente før man fikk på bagasjelapper og fikk utlevert imigrasjonskort til US of A. Litt klønete at man ikke kunne få bagasjelapper ifra automat siden man alikevel må ta med kofferten sin igjennom imigrasjonen til De Amerikanske Sambandstane på YYZ før man fikk levert den til bagdrop.
Imigrasjonen denne gangen gikk mye bedre. Fikk spørsmål om hvorfor jeg reiste alene og svaret fordi jeg følte for det ble godtatt og stempel i passet var i boks.
Så var det ned to rulletrapper og finne heisen opp til Maple Leaf Lounge. Desverre ingen bilder herfra men den var grei nok men eneste matutvalget de hadde var en muffins og noe potetgull. Men internettet var gratis.
Omlag 40 minutter før avgang så gikk jeg fra loungen for å komme meg ut til gate 163.
Vel ombord i setet fikk vi en velkomst drink. Vann eller juice var utvalget og det ble ett glass vann på meg.
Utafor vinduet fikk jeg øye på noe som måtte vært enn perfekt spottermobil
Benplassen var godkjent:
Så var det foringstid. Forrett var en salat
Som hovedrett var valgene mellom en pastarett,en lakserett,biff og en vegetarrett. Gikk for lakseretten men da den kom på bordet var det kylling gitt, noe de også beklaget over høytaleren rett etter jeg oppdaget det

Men det smakte bra selv om bildet ikke ble det helt store:
Ikke lenge etter vi passerte grensen til USA forsvant skyene og man kunne få sitt første fugleperspektiv av landet:
Her er pacman observert
Ikke veit jeg hvordan åkrene kan bli så runde men det er det vel andre som kan svare på.
Vi flaksa også over Grand Canyon som var litt av ett syn og som står på TODOO listen.
Omlag en time før landing ble det servert nystekte kjeks og is, som smakte himmelsk
En smørblid undertegnede:lol:
Også her ble det signert postkort. Ser ut som Brad Pitt også snek seg med på signeringa