Aloha (SK;AC;CO;UA;LH)

Satt herlig bra med enorm benplass på 19 GH, mye bedre enn vanlig Economy Plus. 40" skjerm på veggen, tre filmer.:D

Velger samme seter på UA 900 omvendt vei nestr år.

First var meget bra, god mat, for mye vin, men god søvn:up:
 
Beklager ventetiden...

I Toronto bodde jeg på Comfort Inn Toronto Airport som det ikke er så mye å si om anna enn at det lå nært flyplassen og de hadde gratis shuttle til/fra flyplassen.

http://www.expedia.no/Toronto-Hoteller-Comfort-Inn-Toronto-Airport.h528218.Hotellinformasjon

Som sagt var Hockey hall of Fame hovedgrunnen til at stopppoveren ble i Toronto da jeg er oppvokst i en hockeyinntressert familie å ble rikskjendis allerede som 3 åring da jeg var med fattern på kamp i Storhamar Ishall hvor det var for det meste ståplasser, noe som ikke helt passer høyden på en småtass, men fattern fant en løsning ved at det øverst på tribunen var en liten kant med ett nettinggjerde bak omlag i skulderhøyde til de lengst oppe på tribunen. For at jeg ikke skulle falle fremover knøt han ett skjerf rundt livet mitt. Dette syns kameramannen ifra sportsrevyen var såpass artig at det bestandig var bilder av meg da de dekket ifra Hamar(senere var det mange som lånte ideen og man måtte komme tidlig for å få plass på småtroll tribunen)

Ble litt overrasket over denne at denne trøya var noe av det første jeg møtte, men grunnen var at Shampoo er eneste nordmann på ett NHL Allstar lag
6561581349_d5124e8561_z.jpg

6561601859_9969a03a67_z.jpg


Ellers tok utstillingen for seg de store heltene samt utviklingen av utstyret de bruker:
6561651527_26d7db6af7_z.jpg

Gjett hvem som har så mange pucker i nettet i sin karriere(ett hint: 99)
6561682667_842f1f4c31_z.jpg

Skjedd litt på utstyrsfronten
6561710945_e58179ed88_z.jpg

Skøyte ifra 1880
6561706461_34f9866acf_z.jpg

Min favorittspiller


International Ice Hockey Federation består av hele 70 lag og blandt de mest overraskende er at Nord-Korea,Sør Afrika,India og Thailand har landslag i Ishockey
6561738219_6b4e8a8f23_z.jpg

Kan tenke meg at en landskamp mellom Canada og Thailand kunne vært underholdende:colgate:
 
Last edited:
Så ut som det var mye snadder i Hockey hall of fame :)

Mulig Canada hadde slått Thai #99-0 ;)
 
Videre i Toronto ble det ett besøk i CN Tower som ble ferdig i 1976 og som fram til år 2000 var verdens høyeste tårn med sine 553meter over bakken.
6561785029_c787450567_z.jpg


Faktisk kan det være hele 10 grader kaldere på toppen enn på bakken
Utsikten ifra utsiktspunket på 447meter var brukbar:
6561809533_5c66a71b4d_z.jpg

Fin utsikt har man også over YTZ
6561834245_479afd8942_z.jpg

Beina godt planta 342 meter over bakken
6561849571_492741c67f_z.jpg

Disse bygningene så enormt store ut ifra gata men ble små her. Faktisk kan man på en klar dag se over til staten New York og Niagara fossen.
6561873581_30a4486e0f_z.jpg


Nede på bakken igjen ble man møtt av disse gnagerne det krydde av i området rundt CN Tower
6561894421_c8d822b1f2_z.jpg


6561910251_633c4bdcdf_z.jpg


Også i området er Steam Whistle Brewing som har ett mikrobryggeri i en gammel lokstall. I forbindelse med det har de laget ett lite utendørs jernbanemuseum.
Enormt store disse gamle traverne:
6561934209_17defeb05e_z.jpg


6561941617_8455bd7db7_z.jpg


6561951413_d05364fe52_z.jpg
 
Last edited:
29/11.2011
YYZ-LAX
AC799
A321
Sete 2A


Så var det opp i luften igjen.
Innsjekking ble gjort på automat men her fikk man bare boarding pass, så måtte man
til skranke å sjekke inn bagasjen. Her var det ingen priority kø og siden AC har ganske mange avganger ifra YYZ til USA så var det en halv time å vente før man fikk på bagasjelapper og fikk utlevert imigrasjonskort til US of A. Litt klønete at man ikke kunne få bagasjelapper ifra automat siden man alikevel må ta med kofferten sin igjennom imigrasjonen til De Amerikanske Sambandstane på YYZ før man fikk levert den til bagdrop.
Imigrasjonen denne gangen gikk mye bedre. Fikk spørsmål om hvorfor jeg reiste alene og svaret fordi jeg følte for det ble godtatt og stempel i passet var i boks.
Så var det ned to rulletrapper og finne heisen opp til Maple Leaf Lounge. Desverre ingen bilder herfra men den var grei nok men eneste matutvalget de hadde var en muffins og noe potetgull. Men internettet var gratis.
Omlag 40 minutter før avgang så gikk jeg fra loungen for å komme meg ut til gate 163.
Vel ombord i setet fikk vi en velkomst drink. Vann eller juice var utvalget og det ble ett glass vann på meg.

Utafor vinduet fikk jeg øye på noe som måtte vært enn perfekt spottermobil
6570214187_7cbcd9abd3_z.jpg


Benplassen var godkjent:
6570240563_9b1676afae_z.jpg


Så var det foringstid. Forrett var en salat
6570274915_e76fde3e1c_z.jpg


Som hovedrett var valgene mellom en pastarett,en lakserett,biff og en vegetarrett. Gikk for lakseretten men da den kom på bordet var det kylling gitt, noe de også beklaget over høytaleren rett etter jeg oppdaget det :p
Men det smakte bra selv om bildet ikke ble det helt store:
6570291449_6bc3dff8ac_z.jpg


Ikke lenge etter vi passerte grensen til USA forsvant skyene og man kunne få sitt første fugleperspektiv av landet:

Her er pacman observert
6570324225_bb04db356a_z.jpg

Ikke veit jeg hvordan åkrene kan bli så runde men det er det vel andre som kan svare på.


Vi flaksa også over Grand Canyon som var litt av ett syn og som står på TODOO listen.
6570360289_7a1d946671_z.jpg


Omlag en time før landing ble det servert nystekte kjeks og is, som smakte himmelsk ;)
6570392609_488590aed9_z.jpg


En smørblid undertegnede:lol:
6570416727_19171b8fcb_z.jpg


Også her ble det signert postkort. Ser ut som Brad Pitt også snek seg med på signeringa:p:p
6570696575_4b394a562d_z.jpg
 
Last edited:
Vi landa på 7R og det ble ganske lang taxing til terminal 3 der blandt annet denne kjempen møtte oss
6570931257_6dffbb5a36_z.jpg



Må si skiltinga og informasjonen på LAX var helt elendig. Nesten ikke skilt og ingen informasjon om hvordan man kommer seg mellom terminalene å sure ansatte som svarte stort sett I don`t know da man spurte. Men til slutt så kom jeg meg ut av t3 å fikk spurt en som jobbet med bagasjetraller om hvordan komme til t6 å fikk svar om hvor bussen stoppet.


6570792703_1242f8777d_z.jpg

Terminal 6 var litt av en opplevelse. Sikkerhetskontrollen med "nudeofscop" gikk fort. Hadde glemt å ta pcn ut av håndbagasjen men det var det ingen som reagerte på i scanninga.
Terminal 6 er under oppussing å hadde det vært en norsk anleggsplass hadde det vært hjelmpåbud for det så ikke ut med rør å ledninger som hang ned ifra taket flere steder
6570855763_89bce8334a_z.jpg


Taket var holdt oppe av ett stillas
6570845107_394727a92d_z.jpg


Det var trangt med plastvegger som avdelte stedene under opppussing men heldigvis har LAX god humor om dette for flere plakater var hengt opp
6570829543_52441a0699_z.jpg
 
CO1584
LAX-HNL
B737-800wl
SETE 2f


Så var det siste leg til Hawaii. Crewet på denne flygningen var meget opplagt,artige å servicen meget bra . Ble sittende å snakke endel med sidemannen som var på samme alder som meg på engelsk, men det tok nærmere 1,5 time før vi fant ut av att vi "naboer" siden han var svensk, så da kunne vi gå over til skandinavisk spåk :p. Han var dessuten en ivrig flyertalker så ble mye flyprat så turen over stillehavet gikk fort.

Det ble en rom&coke og nøtter før middag. Syns det virker mere exlusivt om nøttene ble servert i en skål og helst varme men
6571165901_d581bd02e5_z.jpg



Forretten var en kald laks med salat

6571175087_3fd7b9d368_z.jpg


Glemte å notere middagsvalgene men valget mitt ble i alle fall en kyllingrett (IGJEN)
6571181879_3bd0a635fc_z.jpg


Som dessert ble det servert is med masse tilbehør ifra en vogn. Det var ting som hot fudge,hot choclate,flere nøttetyper og bær. Meget bra:up:

IFE var ute av drift på denne flygningen men med en sidemann å snakke med og en times søvn så var man plutselig på øyparadiset i stillehavet.

Postkortet jeg hadde til signering her ble meget godt mottat da flere av crewet hadde tjenestegjort på Continental B737-100 i dette liveryet
6571223083_cb5c145133_z.jpg
 
Last edited:
1/12
HA332 HNO-ITA Sete 16A nødutgang
HA241 ITO-HNL Sete 12B
B717

Ikke all verden å si om disse korte flygningene.
Man sjekker inn på automat og der får man en seat request.
Setet får man utdelt ved gate. Tungvindt og gjør at boarding går utrolig tregt.Servering var enten juice eller kaffe som var gratis.
6571814821_cc0a62fd59_z.jpg


6571818815_d1c6bc5f6c_z.jpg


6571822845_14f3292b32_z.jpg
 
Her er pacman observert
6570324225_bb04db356a_z.jpg

Ikke veit jeg hvordan åkrene kan bli så runde men det er det vel andre som kan svare på.

Vanningssystemene som er runde. Er festet dyser på en slags stang som står på traller og som roterer rundt et punkt
=Low_Pressure_Irrigation.jpg


Bra rapport til nå. Ser frem til resten :)
 
Last edited:
På ITO hadde jeg bestilt meg leiebil for en dag. I utgangspunktet hadde jeg reservert en Dodge Charger eller lignende men da frøkna i skranken sa at det ble en Lincon Town Car syns jeg det hørtes kjedelig ut så spurte om de hadde noe sprekere å tilby. Det står en Mustang her svarte a men det ble 25$ ekstra. Thats a nobrainer.
6575630181_76ed7cf1f6_z.jpg


Målet med besøket på Big Island var naturligvis Volcanos National Park å Kilauea som er verdens mest aktive vulkan. Dagens utbrudd har foregått siden 1983. Husk å kjøp med mat før dere besøker parken for det er ingen matmuligheter i parken fant jeg ut.
6575679699_638aa2c4f1_z.jpg


Rangeren her holdt ett foredrag om området og han var helt fantastisk artig. Skikkelig stand-up komiker samtidig som det han fortalte var utrolig inntressant.
6575732205_99896882a9_z.jpg


På dagtid så ser man bare røyk å kjenner svovellukten,siden lavaen blir presset til siden i det som kalles ett flankeutbrudd Den delen av parken der lavaen renner i dagen var stengt. Men som kjent ingen røyk uten ild så det anbefales å besøke parken i skumringen/kvelden da ser man tydelig at det lyser ifra krateret samt at det er gnister i røyken.
6575774437_fe09ac4a54_z.jpg


Bare noen hundre meter unna Kilaeua så forandrer landskapet seg totalt ifra måneaktig til regnskog

6575909795_9fb34fc5aa_z.jpg


Mye naturskjønne områder på Big Island

6575952757_ac5501a253_z.jpg
 
Last edited:
Joda han er hjemme igjen :) Beklager glemt helt av denne.
En halsbetennelse siste dagene i Honolulu gjorde at jeg desverre ikke var veldig pigg på hjemturen.
Fløy HNL-SFO med UA3960
Flyet var en 777-200 i 2 class.
Delte seterad med en ifra Dallas som klaget på alt.
Trur han fikk survet seg til noen tusen miles pga jeg å han måtte spørre 3 ganger etter drikke da purseren var en stresset eldre herremann som virket noe distre.
Ellers så fikk vi servert en baguette med kalkun å ost jeg ikke syntes særlig om.
Resten av turen halvsov jeg.
Ankomt grytidlig på morgenen kl 05.00 med UA3960.
En 10 timers layover i SFO med 40 i feber var ikke særlig behagelig. Planen var å besøke SFO by men pga formen ble det rask droppet.

Ingen lounge i terminalen åpnet før klokka 09.00 så da ble det øvelsen å sove på en benk som ikke er laget for soving som ble testet. Frøs noe sinnsykt så fikk handla meg en varm San Fransico hettegenser som kosta noen hundrelapper men hadde gledelig betalt hva som helst for den.
Da klokka endelig ble 09.00 så åpnet Silverkris Loungen til SQ.
En lang varm dusj ble foretatt. Så sovnet jeg i en stol og ble vekt litt før 12.30 da loungen skulle stenge.
Resten av ventetiden satt jeg å ventet i gate området
 
LH455
SFO-FRA
B747-400
D-ABTF
Sete 1k

Første tur med Quen of the Skies skulle jeg ønske var mere behagelig.
Formen var like elendig så mesteparten av tiden gikk med på å finne en god soveposisjon i sklia til LH. Fant roen til slutt og sto over alt av servering.

I Frankfurt ble det etter å ha gått noe som føltes som flere mil en tur i LH arrivals lounge for nok en varm dusj.

Hjemturen til OSL var en med SK4756 og var en tur jeg heller ikke husker stort fra.


Beklager den raske hjemtur oppdateringen nesten ett år for sent :)
 
Utrolig kjipt med en slik hjemtur! Takk for siste del av rapporten, godt utreisen var behagelig ihvertfall.
 
LH455
SFO-FRA
B747-400
D-ABTF
Sete 1k

Første tur med Quen of the Skies skulle jeg ønske var mere behagelig.
Formen var like elendig så mesteparten av tiden gikk med på å finne en god soveposisjon i sklia til LH. Fant roen til slutt og sto over alt av servering.

I Frankfurt ble det etter å ha gått noe som føltes som flere mil en tur i LH arrivals lounge for nok en varm dusj.

Hjemturen til OSL var en med SK4756 og var en tur jeg heller ikke husker stort fra.


Beklager den raske hjemtur oppdateringen nesten ett år for sent :)

Høres akkurat ut som meg det på vei hjem fra Tokyo på nyåret i år. Hadde 40 i feber på vei tilbake, men da var det F. Greide såvidt å surre meg til F terminalen i FRA og den dusjen sto jeg lenge i. Da jeg omsider kom hjem var det ikke noe snakk om noe annet enn å gå å legge seg. Fin rapport!
 
Back
Top