Alltid morsomt med mergers

Tommy,

Naa maa du kjoele jet'en litt!

Det var dette jeg foerst refererte til og du hoppet over, men kanskje du kan fortelle meg hvilken farge det var paa himmelen i den verden du levde i den gangen... :8:

Jeg sier ikke at disse hendelsene du refererer til er akseptablet og det vet du utmerket godt, men slike ting skjer og jeg haaper dette blir rettet opp. Jeg regner med at du tar dette opp naar du er sammen med den UA gjengen som har noe med dette aa gjoere... :rolleyes:

... og litt nyere fly...??? Dette maa vaere aarets understatement... :lol:

Kom deg hjem saa kan vi loese dette over et par GT's... :)

Dag

Dag jeg tror du må ta med deg en tankbil med Gin for å få blandet ut all den Unitaiden dypt inne i Tommy;) Det er mulig at det mangler noen Oliven og at Services på Rad 1 ikke er hva den var når det var Core United - men nå er i hvertfall flyene i Lufta og det er en stor fremgang ihvertfall for oss på Vest Kysten hvor vi var nede i 50% OnTime Performance. De maskinene vi ble etterlatt av Core United - var ikke fly - det var en haug med deler som tilfeldigvis fløy i samme retning.

Når jeg hadde et prosjekt på UC Davis - 3 R/T i uken var dette standard prosedyre:

- Online Innsjekk: Tap Tap Tap - See Agent :(
- Fakirfergen 04:45 - SEATAC 05:35 (Limo Singh leverer ;) )
- UA Checkin Automat - Tap Tap Tap - Tadada (samme Fanfare fom når Ryanair før tiden - Flight Cancelled - See F..ckin! Desk :(
- De hadde i hvertfall fjernet ordet Service foran desk og satt et mere beskrivende ord.
- F...ckin Desk - Tap Tap Tap 06:30 to Denver and standby to Bay Area - no open seats today:(
- Så ringe T Agent og endelig få bestille Alaska (vi fikk ikke lov å bestille Alaska før UA var CNL eller Full).
- Etterhvert hoppet man glatt over steget "See F..ckin" Desk.

Nå er i hvertfall flyene i lufta (stort fremskritt)

Jeg skal innrømme at det minst viktige for meg når jeg flyr er hva de serverer i loungene og ombord. Brukbar mat og drikke er greit nok, men betyr lite i den store sammenhengen. det som betyr mye for meg err profesjonell kundeservice dersom noe skal endres eller dersom man oppleverr forsinkelser. Jeg har aldri opplevd å måtte overnatte for egen regning - og de gangene jeg har måtte plasseres på et annet fly har jeg fått brukbar kompensasjon dersom jeg har blitt nedgradert.

Egen innsjekk for GS har jeg ikke tenkt så mye over, for jeg hadde Presidential Platinum bare i kort tid før sammenslåingen og rakk igrunnen aldri å irritere meg over å måtte stå i kø sammen med bermen ;-) Life is too short for some things to destroy my good mood.

Ok, så innsjekk, security, lounge, boarding, selve flyopplevelsen, setene og ankomsten er ikke så viktig for deg på 96% av flightene du har? Da er du en AWESOME Continental kunde;)

Continental har A L D R I gitt ut kompensasjon på oppgraderte billetter dersom man må re-routes og med FLUDU (Frank Lorenzo Unlimited Domestic Upgrades) vet vi begge at alle setene er long gone samme dag så å re-route i F er tilnærmet umulig.

Dersom du har betalt en billett i F er det selvsagt noe helt annet, men ikke dersom grunnen er vær, ATC etc, glem det.

Internasjonalt, hadde ikke Continental SWUs før rett før mergeren ble gjort, ca. 1 år, så du som sier at mesteparten av billettene dine er i coach, da hadde du forblitt i coach.

Og når det gjelder overnatting og håndtering når noe går galt, ta en titt på milepoint eller flyertalk. Det at du aldri har måttet betale din overnatting selv, hører med til sjeldenheten. Det er tusenvis av innlegg som beviser at Continental jukser med flight statuser og nekter å ta seg av sine beste kunder. De booker heller ikke om til andre selskaper selv om forsinkelsen er deres feil. In fact, de gjør ALT de kan for å beholde deg på eget metall selv om det innebærer forsinkelser på flere døgn

Her har du ett eksempel: http://travel.usatoday.com/flights/post/2012/07/united-flight-newark-mutiny/804672/1

ALLE andre flyselskaper hadde selvsagt booket om passasjerene umiddelbart og fått dem avgårde, ikke latt dem sitte i 3 (!!!!!) døgn. Og det er MANGE slike historier fra Shannon, Anchorage, New Fondland etc etc etc

Og min korte (heldigvis) karriære som CO Plat, har flere enn 5 skrekkeksempel på helt utrolig håndtering og mangel på bruk av sunn fornuft.

Alt var selvsagt ikke gull og grønne skoger hos United, men i mine år som 1K (siden 2006, minus ett år) har jeg alltid blitt skikkelig tatt vare på.

Dag jeg tror du må ta med deg en tankbil med Gin for å få blandet ut all den Unitaiden dypt inne i Tommy;) Det er mulig at det mangler noen Oliven og at Services på Rad 1 ikke er hva den var når det var Core United - men nå er i hvertfall flyene i Lufta og det er en stor fremgang ihvertfall for oss på Vest Kysten hvor vi var nede i 50% OnTime Performance. De maskinene vi ble etterlatt av Core United - var ikke fly - det var en haug med deler som tilfeldigvis fløy i samme retning.

Når jeg hadde et prosjekt på UC Davis - 3 R/T i uken var dette standard prosedyre:

- Online Innsjekk: Tap Tap Tap - See Agent :(
- Fakirfergen 04:45 - SEATAC 05:35 (Limo Singh leverer ;) )
- UA Checkin Automat - Tap Tap Tap - Tadada (samme Fanfare fom når Ryanair før tiden - Flight Cancelled - See F..ckin! Desk :(
- De hadde i hvertfall fjernet ordet Service foran desk og satt et mere beskrivende ord.
- F...ckin Desk - Tap Tap Tap 06:30 to Denver and standby to Bay Area - no open seats today:(
- Så ringe T Agent og endelig få bestille Alaska (vi fikk ikke lov å bestille Alaska før UA var CNL eller Full).
- Etterhvert hoppet man glatt over steget "See F..ckin" Desk.

Nå er i hvertfall flyene i lufta (stort fremskritt)

Hva med å sjekke på forhånd om flyet er i rute eller ikke fær du setter deg på ferga? ;)

Vet ikke hvilken tidsepoke vi her snakker om (kan kanskje være epoken da Alaska shoppet reservedeler under bordet av en svett kar med stor sigar ;)), men jeg har flydd United siden 2005, vært 1K siden 2006 (minus ett år) og on time performance har hele tiden vært god og langt over Continental majoriteten av tiden. For eksempel i 2008, 2009 og 2010 var United best av de 5 største på ontime i US.

Alle selskaper har dårlige tidsepoker. Continental skrapte bunnen av dritten fra midten av 8 tallet og 12 år fremover. Tilton var en elendig CEO, men flyene gikk for det meste på tid.

Tommy,

Naa maa du kjoele jet'en litt!

Det var dette jeg foerst refererte til og du hoppet over, men kanskje du kan fortelle meg hvilken farge det var paa himmelen i den verden du levde i den gangen... :8:

Jeg sier ikke at disse hendelsene du refererer til er akseptablet og det vet du utmerket godt, men slike ting skjer og jeg haaper dette blir rettet opp. Jeg regner med at du tar dette opp naar du er sammen med den UA gjengen som har noe med dette aa gjoere... :rolleyes:

... og litt nyere fly...??? Dette maa vaere aarets understatement... :lol:

Kom deg hjem saa kan vi loese dette over et par GT's... :)

Dag

Jau, vi skal være enige i at Continental hadde nyere fly, men det er jo slett ikke nok til å få flyene på rute. Sjekk rapportene fra 2008 tom 2010. CO hadde skammekrokplass mens United var #1 mesteparten av tiden.

Kommer over så lenge GTen er bedre enn det mjæddet som serveres ombord i disse tider ;)

Det er vel en del på denne siten som ikke er helt enig med deg.

http://untied.com/#

Denne siten ble startet i 1998 og er fortsatt aktiv.

Ett flyselskap får hundretusenvis av klager hvert eneste år

at folk er såpass dumme at de tar feil av hvor de er og legger igjen klagen sin (og blir sure for de ikke får svar :D), vel, det får stå for deres regning

United var såpass heldig at de hadde en passasjer på 90tallet som trengte en hobby. Han fant derfor ut at å lage en side som så tilnærmet ut som united.com, og lure folk til å tro de har kommet rett og legger igjen sine klager med MP # offentlig etc.. I tillegg sletter de alle positive ting som legges inn

jau jau jau. BTW, United har hele tiden ignorert denne siden, mens Smisek tok det på seg som et mission etter mergeren å få shuttet den ned, noe som har gjort dette mye verre

Ok, så innsjekk, security, lounge, boarding, selve flyopplevelsen, setene og ankomsten er ikke så viktig for deg på 96% av flightene du har? Da er du en AWESOME Continental kunde;)

Innsjekk er viktig, men jeg har ikke opplevd det som noe stort problem. Eneste plassen det er helt på trynet er faktisk på GIG hvis man skal til IAH, for der er nesten uten unntak køen til priority-innsjekkingen lengre enn til coach.
Lounge: jeg vil bare ha fred og ro og internett - hva de serverer betyr mindre.
Setene: CO har bedre biz-seter enn UA. MYE bedre.

Ingen er perfekte. Men de dårligste erfaringene mht kundebehandling har jeg fra helt andre selskaper. SAS, LH og KLM. For ikke å snakke om TAP den ene gangen jeg fløy med dem.

Heisann Tommy!

...og on time performance har hele tiden vært god og langt over Continental majoriteten av tiden. For eksempel i 2008, 2009 og 2010 var United best av de 5 største på ontime i US.

Alle selskaper har dårlige tidsepoker. Continental skrapte bunnen av dritten fra midten av 8 tallet og 12 år fremover. Tilton var en elendig CEO, men flyene gikk for det meste på tid.

For det foerste er dette feil og for det andre saa boer du lese disse statistikkene litt noeyere. Gaa for eksempel paa http://www.transtats.bts.gov/OT_Delay/OT_DelayCause1.asp saa kan du studere litt... ;)

... og klart at CO slet fram til 90 tallet, men det er vel mer enn 20 aar siden og jeg tror verden har kommet seg videre siden da... :rolleyes:

Dag

Hva med å sjekke på forhånd om flyet er i rute eller ikke fær du setter deg på ferga? ;)

Vet ikke hvilken tidsepoke vi her snakker om (kan kanskje være epoken da Alaska shoppet reservedeler under bordet av en svett kar med stor sigar ;)), men jeg har flydd United siden 2005, vært 1K siden 2006 (minus ett år) og on time performance har hele tiden vært god og langt over Continental majoriteten av tiden. For eksempel i 2008, 2009 og 2010 var United best av de 5 største på ontime i US.

Dette snakket vi mye om tilbake i 2005/2006 Tommy ;)

Når en uansett må avgårde med samme ferge spiller det liten rolle (og ofte ble den CNL mens jeg satt i Limo`en til Singh) - og som nevnt var dette i 2005 - 2006 og grunnen til at dette "sitter" er at UA innstillte nok flighter til at jeg gikk glipp av Gull. At du som 1K OverKantineMester i Chicago sitter med en annen opplevelse er vel akkurat slik det skal være - UA skal ta bedre vare på deg, og på den viktigste Hub`en skal Ontime performance være langt bedre. På et Sidespor som Seattle var for UA på denne tiden slet vi med utfordringer du ikke merket engang - det var noen meget slitne A320 som forsøkte å trafikere Vest Kysten - UA våknet etter at i 2007 mistet noen særdeles tunge kontrakter (Courtesy of "Den lille Italienerinnen" som snappet 3 "store").

Når UA ikke ville / klarte var Alaska det eneste alternativet og i 2005/2006 hadde de ennå så mye fokus fra FAA (som også hadde FAA som sjekket FAA) både AS 261 og den lokale FAA skandalen gjorde at AS på den tiden hadde skikkelig orden i sysakene.

Så du sitter nok med et vel glanset bilde Tommy "Ditt" UA var ikke akkurat det UA vi andre møtte.

Back