Igjen, jeg skjønner ikke helt fordelene med dette? Og en smule show-off så synlig bak på en telefon?
SITA has demonstrated a proof-of-concept that shows how smartphones equipped with NFC (Near Field Communications) can be used by passengers to check in and board airplanes. It now hopes to test the technology this summer, a spokesman said on Tuesday.
Vakkert med sikkerhet, men er virkelig et EB-kort det som er mest utsatt for svindel?
Til de som måtte være intr. Tag'en er av type Mifare Ultralight, EB nummer etterfulgt av landskode og utløpsdato er programmert inn i minneområde 04 til 07 . Resten av tagen er tom (men skrivebeskyttet).
[01-03] UID0-6 + BCC0-1, INT, LOCK0-1, OTP0-3
[04] 53 4B 45 42 (SKEB)
[05] 47 31 30 30 (G100)
(...)
[07] 30 30 4E 4F (00NO)
[08] 31 32 31 30 (1210)
Da får noen lage noen "heftige" tager eller feste den andre plasser - hadde vært artig å se kontrolløren i security når man drar et "bibliotekskort" eller en bamse over leseren og får grønt lys :lol:
Fløy til Bergen på fredag. Selvsagt var det ikke mulig å bruke Smart Pass ved billettkontrollen - og da jeg kom til utgangen var det en utgang som ikke hadde det nødvendige utstyret. Dermed måtte jeg opp med det vanlige kortet. Håpløst å sende ut slike produkter når det i praksis ikke er mulig å bruke i mange sammenhenger.
Fløy til Bergen på fredag. Selvsagt var det ikke mulig å bruke Smart Pass ved billettkontrollen - og da jeg kom til utgangen var det en utgang som ikke hadde det nødvendige utstyret. Dermed måtte jeg opp med det vanlige kortet.
Fløy til Bergen på fredag. Selvsagt var det ikke mulig å bruke Smart Pass ved billettkontrollen - og da jeg kom til utgangen var det en utgang som ikke hadde det nødvendige utstyret. Dermed måtte jeg opp med det vanlige kortet. Håpløst å sende ut slike produkter når det i praksis ikke er mulig å bruke i mange sammenhenger.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.