Alle gullkunder får SAS Smart Pass

Re: Alle gullkunder får SAS Smart Pass

Heisann!

Fnate: Har noen søskenbarn av dine pass liggende i skuffen her jeg også, så kanskje man skal ta et slektstevne en dag??

Kunne heller brukt pengene på en solskjerm (slik som i gamle Donald-blader eller Solo-skjerm...) med SAS-logo og strekkode bak til gode kunder, så kunne de i skranken scannet solskjermen når man går ombord.. :) :)

Kim

Alle gullkunder får SAS Smart Pass

Hadde trøbbel med SAS-appen i går og tenkte derfor å prøve smartpass igjen. Og utrolig nok fungerte den både i fasttrack, lounge og gate!

Fnate: Har noen søskenbarn av dine pass liggende i skuffen her jeg også, så kanskje man skal ta et slektstevne en dag??

Da spurte jeg mine brikker, og de var klare for et treff. De så du delvis bodde på Malta og syntes det hørtes utmerket ut. Den ene begynner å falme litt, og kunne trenge litt farge.

Min erfaring er at de sjelden fungerer. På Arlanda for en tid siden fikk jeg beskjed ved gate at "de sluttet å fungere for lenge siden". Tilsynlatende litt SW proplemer. Var derfor litt overrasket da jeg nettopp mottok en ny!

Her om dagen hadde en forran meg i boardingkøen smartpass. Først måtte de lete frem leseren ved gaten, så virket det ikke og hun spurte så om navn på personen som hun slo inn på pc-en. Hun fant vedkommende i passasjerlisten og skrev ut en lapp med setenummer. Tiden hele seansen tok kunne hun ha scannet 15-20 vanlige boardingkort.

Hvor mye penger har SAS egentlig kastet bort på dette tullet? Noen har tydeligvis vært veldig gode selgere her. Tro om det var de samme som solgte Terra-produkter til Norske kommuner? ;)

Last edited:

Har gitt opp det der for lenge siden..

Fikk tidlig beskjed om at det ikke funket fra TRD, så da var vitsen borte.. Noen sier fortsatt det funker, men har ikke opplevd det. Kortet ligger godt plantet til resirkulering, så hvis en fleecegenser piper i bordingområdet neste gang, så beklager jeg på forhånd.. :)

Kim

Fungerte fint på BGO og CPH tirsdag, henholdsvis morgen og formiddag.
IT-systemet falt ned samme kveld på ARL, så der ble det manuell innsjekk på papir.

Smart Pass er iallefall veldig greit å benytte seg av på insjekkingsautomatene. Bare å legge telefonen på leseren så dukker alt opp, uten å måtte lete frem rikitg kort og dra det et par ganger etc...

Må si jeg syntes SmartPass såg så harry ut på tlf at jeg droppa den.

Last edited:

Jeg har også droppet dette, pga at det ikke funket på TRd og det ser jo litt harry ut..

Ser harry ut?? Har deksel, så ingen som ser at jeg har det akkurat...

En sak er utseende, noe annet er at en flat telefon får et utstikk som vil henge seg fast i alt mulig.

Noen som har fått SSP'appen til å virke? Jeg har kræsjet et par innsjekkingsautomater på TOS når jeg har prøvd den med min HTC One X, et pip og så restarter hele automaten.:colgate:

En sak er utseende, noe annet er at en flat telefon får et utstikk som vil henge seg fast i alt mulig.

Ja herregud som den stikker ut

a7ydudy5.jpg

That being said, så bruker jeg det sjeldent. Men det sitter så godt fast at det er litt vanskelig å få av :p De få gangene jeg har prøvd å bruke den så har det ikke funket heller. Appen og passbook er mye greiere.

Noen som har fått SSP'appen til å virke? Jeg har kræsjet et par innsjekkingsautomater på TOS når jeg har prøvd den med min HTC One X, et pip og så restarter hele automaten.:colgate:

Denne telefonen har vel NFC? Prøv med NFC deaktivert neste gang så kan du se om det går bedre.

Jeg har brukt spart pass helt uten problemer flere ganger denne uken, dog på Gardermoen, og den fungerte utmerket og kjapt i innsjekking, fast track, lounge, og på gate! Og med passbook i backup, så er det en god løsning i mine øyne! Og som Cecilie, har jeg heller ikke hatt noen problemer med at den har hengt seg fast i ting... :rolleyes:

Back