Alle gullkunder får SAS Smart Pass

Re: Alle gullkunder får SAS Smart Pass

Dette er jo en relativ lav investering, som allerede har gitt mye oppmerksomhet som er bra reklame. Uansett så er jo kredittkort med magnetstripekort noe som rimelig sikkert forsvinner i løpet av de nærmeste årene, så da er det greit å ha et alternativ.

Uansett så er jo kredittkort med magnetstripekort noe som rimelig sikkert forsvinner i løpet av de nærmeste årene, så da er det greit å ha et alternativ.
At man også får chip betyr ikke at magnetstripen vil forsvinne. Har ikke hørt om noen planer om å fjerne denne helt.

Med mindre dette systemet har noen features som ikke har fremkommet hittil i denne tråden, virker hele lanseringen nokså bortkastet. De burde helt klart gjøre en innsats for å forbedre hjemmesidene sine i stedet, det er jo det som er nåtidens primære salgskanal. SAS har blant de absolutt dårligste hjemmesidene i bransjen.

Helt enig. SAS har ikke den verste hjemmesida jeg vet om, airBaltic er for eksempel hakket dårligere, men den er ikke god og jeg klarer ikke å fatte at de ikke bryr seg mer denne salgskanalen.

Finnes det seg en offisielt presentasjon av Smart Pass fra SAS sitt side som kan benyttes i en vitenskaplig arbeid? Dvs en PDF fil eller noe som inneholder ogsa grafiker etc hvordan system av sender og mottager funker?

Jeg så en slik leser på Arlanda igår. Den satt montert ved boardingkort scanneren.

Men jeg forstår fremdeles ikke hva som er enklere? Eller hva som i hele tatt er poenget. Jeg har for ordens skyld lest igjennom hele tråden en gang til og er helt blank.

Du må uansett stå i den samme køen under boarding. Innsjekk trengs uansett.

Det må være noe lille meg ikke forstår her?

Leseren finnes på alle gater på OSL også. Om det er i bruk vet jeg ikke, jeg handler "det andre selskapet".

Tror mye av grunnen er at NFC er sikrere enn magnetstripe(, men dog mindre sikkert enn chip.)

Alle EB kort vil nok etterhvert få NFC, de vil nok prøve å fase ut magnetstripene helt på sikt, men sikkert med en dobbeltføring i noen år frem til alle flyplasser, security & tax-free har fått lesere på plass. Dette er jo som tidligere nevnt i tråden også trenden når det gjelder kredittkort.

Vi bruker kombinerte NFC og magnetstripe kort på jobb med NFC for adgangskontroll (innlogging pc, dører, porter etc.) og magnet til noen gamle legacy systemer som ikke støtter NFC (kopimaskiner, etc.). Disse ser ut som vanelige kreditt/eb kort bare at de har NFC chip inni seg i tillegg til stripa.

Da ser det ut som det er svenskene som får nyte godt av Smart Pass i første omgang. Jeg har sakset dette fra siste utgave av Seasons:

Etter suksess i testomgangene kommer SAS, som et av de første flyselskapene i verden, til å introdusere Smart Pass for Gullmedlemmer i Skandinavia. Tjenesten vil være tilgjengelig for reiser i og fra Skandinavia, med start i Sverige i oktober.

Litt klønete skrevet :drunk:

Tror mye av grunnen er at NFC er sikrere enn magnetstripe(, men dog mindre sikkert enn chip.)
.

Vakkert med sikkerhet, men er virkelig et EB-kort det som er mest utsatt for svindel?

Fikk mail fra SAS i dag med denne teksten:

Fra 26. mars 2012 vil du som Gullmedlem kunne bruke SAS Smart Pass når du reiser innenriks med SAS i alle de tre skandinaviske landene og når du reiser fra Skandinavia til land innenfor Schengen-området.

Og når jeg følger linken i mailen får jeg litt mer utfyllende informasjon, bl.a. dette:

Fra rundt 26. mars begynner vi å sende ut SmartPass til EuroBonus Gull-medlemmer i Norge og Danmark. I løpet av den første uken i april bør alle ha mottatt sitt Smart Pass.

Da er det bare å glede seg til å "prøvekjøre" dette :)

Alle gullkunder får SAS Smart Pass

Hei,

Og da kom klistremerket til Oslo i dag.
Forslaget fra SAS om å sette det på mobiltelefonen tyder på at de forventer at du har en ganske stor mobil.

(Har fjernet EBG nummer/utløpsdato og gjort strekkoden uleselig på bildet)

MVH
Knut Erik

Attachments

• EBGMerkeRDSC1034.jpg
    EBGMerkeRDSC1034.jpg
    50 KB · Views: 314

Hva om man har en NFC-telefon? Fremdeles klistremerke bakpå? Det blir jo ganske komisk.

Passer det på innsiden av batterilokket/dekselet på en gjengs android telefon? vet ikke helt om jeg vil ha klistremerke på utsiden av min telefon..

Kan jo bli spennende med kreativ plassering da, feks sjekk inn med skoen eller hatten din :D hehehe

Hva om man har en NFC-telefon? Fremdeles klistremerke bakpå? Det blir jo ganske komisk.

Hvis det ikke er noe kryptering så skal man vel i utgangspunktet kunne lese ncf-klistremerket med sin telefon, for så og lagre det på telefonens interne nfc. Om jeg ikke har missforstått helt.. Da er veien til smartpass med kun EBB eller EBS muligens kort ;)

Og da kom klistremerket til Oslo i dag.
Forslaget fra SAS om å sette det på mobiltelefonen tyder på at de forventer at du har en ganske stor mobil.

Postmannen hadde også et lite klistremerke til meg også.. Synes ikke det er så forferdelig stort, for du skal ikke ha med strekkoden på mobilen.

For min del er det akkurat litt for tykt til at det passer bak batteridekselet, men heldigvis passer den ganske greit designmessig til blackberry'en uansett. Så får vi se hvor mye jeg faktisk kommer til å bruke det.

Jeg har også fått :-) Synes faktisk det ser ganske stilig ut, og gleder meg til å teste det ut.

Back