Airwing planlegger bestille inntil 30 nye fly - KONKURS

Kjos og verdensherredømme….
Far brukte samme språket. «Dette vil gå bra(på våre vilkår). Kan ikke drive på andre måter»
 
Synd at det stoppet her.

Flinke og dedikerte folk som i sin tid etablerte Airwing. En vesentlig del av deres første OM-A ble skrevet i lokalene til Nedre Romerike Flyklubb på Kjeller, da forfatteren etter eget utsagn trengte litt "fly og liv" rundt seg. Det er en del år siden jeg hørte deres King Air på radioen omtrent daglig.

Hvem skal heretter fly disse radioaktive væskene som daglig (?) skal transporteres bl.a. til Tromsø? Var det ikke Airwing som sto for dette?
 
Også akkurat nå da, som "...Airwing kunne bli et moderne og miljøvennlig norsk flyselskap."

All norskledet virksomhet er vel miljøvennlig per definisjon da.

Flytypen P180 fra 80-tallet, som serves (dårlig) av et konkursbo, var et valg som ikke tegnet så bra. men synd for de ansatte med konkursen.
 
Det gikk tilsynelatende rasende bra så lenge de fokuserte på Lear 45, men så snart det skulle bli et såkalt miljøvennlig Piaggio only-selskap raknet det. Synd for de ansatte, kjenner flere.
 
[Kjos og verdensherredømme….
Far brukte samme språket. «Dette vil gå bra(på våre vilkår). Kan ikke drive på andre måter» [/QUOTE]

Tja, det er jo bra at noen prøver, enn at alle sitter på ræva og gjør ingenting.
Det var endel uflaks for Kjos Sr. med 787 og mange tekniske barnesykdommer, deretter Covid hvor alt stoppet.
Kunne ikke ha gjort det bedre selv. :cry:
 
Ser ut som de en stund har slitt med både betale regninger og manglet nødvendige ansatte

Det skrives også at selskapet som faktisk eier flyene ikke er konkurs

https://www.dn.no/luftfart/airwing/...gninger-over-en-viss-tid/2-1-1403036?abtest=b

Bostyrer i Airwing-konkurs: Har hatt ubetalte regninger over en «viss tid»

Bostyrer Andreas S. Christensen opplever stort trykk fra kreditorene etter konkursen i privatflyselskapet Airwing. Selskapene som eier flyene, er ikke konkurs.
 
Jeg leide dem etter par tre ganger under pandemien for ansatte bla. til Alta. Da sprakk cockpit ruta etter takeoff Gardermoen og de måtte sette inn King Air’n. En av gutta måtte da ligge under avgang og landing, men de var strålende fornøyd med litt digg og pils på vei hjem fra Alta. Tok dog noen timer. Ser av tidligere innlegg i DN «Har aldri vært en langsiktig plan» og at de se selv meldte om en rekordsommer. Det ble ett kort eventyr.
 
Back
Top