Interessant. Spesielt at dem skal hent in 100 milioner kroner fra investorer. Dette er nokk til ett nytt fly (2-3 om du kjøper brukt) I den størrelse av Lear 45 som dem opererer per idag. hvordan skal dem få in pengene for den andre 29 fly?
Nå skal selskapet hente 100 millioner kroner i friske penger hos nye og eksisterende investorer, og noteres på markedsplassen Euronext NOTC i Oslo.
...
Airwing vil kjøpe brukte fly med plass til seks-åtte passasjerer om bord, og ikke aller nyeste motorteknologi. Det skal inn i et marked for privatfly som har betydelig større utslipp per passasjer enn større passasjerfly.
Klein sier om dagens klimaavtrykk frem mot en elektrisk fremtid:
– Vi kjøper fly som raskt kan skiftes ut når det kommer ny teknologi på markedet. Ikke bare fordi vi vil bli grønne, men fordi det er kostnadseffektivt.
Interessant. Spesielt at dem skal hent in 100 milioner kroner fra investorer. Dette er nokk til ett nytt fly (2-3 om du kjøper brukt) I den størrelse av Lear 45 som dem opererer per idag. hvordan skal dem få in pengene for den andre 29 fly?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Interessant. Spesielt at dem skal hent in 100 milioner kroner fra investorer. Dette er nokk til ett nytt fly (2-3 om du kjøper brukt) I den størrelse av Lear 45 som dem opererer per idag. hvordan skal dem få in pengene for den andre 29 fly?
Sent from my iPhone using Tapatalk
60 milioner er akkurat nokk for ett fly. Eller 3 veldig gamle som er alt men ikke «grønt»
Sent from my iPhone using Tapatalk
Nye 737 kan man finansierer men 20 år gamle privat jet er litt vanskeligere.
Sent from my iPhone using Tapatalk
De får en Piaggio P.180 levert i dag. 2005 modell som jeg tror blir registrert LN-AWH (ex HB-LTZ)
Forstår jeg det rett blir det eneste og kanskje første P.180 på norsk register
Noen flyselskaper har imidlertid svært gode tider. De har små fly, og du kan selv hyre dem til turer innenlands eller til Middelhavet. Nå melder det norske privatflyselskapet Airwing, som har sju privatfly for utleie, om rekordstor etterspørsel.
Det norske privatflyselskapet Airwing er konkurs
Eivind Bøe
Publisert:
Publisert:
Nå nettopp
Saken oppdateres...
Det melder selskapet torsdag.
– Våre forsøk på å hente ny risikokapital for å fortsette satsingen lykkes dessverre ikke. Økte kostnader og store utfordringer med vedlikehold gjorde videre drift umulig. I en slik situasjon er det eneste ansvarlige å gjøre å melde oppbud. Nå er førsteprioritet å ta vare på de ansatte i en svært vanskelig situasjon, sier Kjos-Mathisen.
I likhet med resten av flybransjen er Airwing rammet av høye drivstoffkostnader, økte renter på lån, økte leasingkostnader og en generell kostnadsøkning, ifølge selskapet.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.