• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Airliners.net og screening

gilera

Canonskytter
Jeg skjønner ingenting. Lastet i forrige uke opp tre bilder og fikk svar i dag og ett bilde hadde gått gjennom. Det var selvfølgelig det bildet jeg hadde minst tro på...

Dette bildet ble ikke akseptert på grunn av at det var for mørkt og avstanden var for stor:
http://www.airliners.net/procphotos/rejphoto.main?filename=r1294692891.7169img_8296-3_anet.jpg

Så var det dette bildet som ikke ble akseptert på grunn av for mye bildestøy, overskarpet, og for "distance":
http://www.airliners.net/procphotos/rejphoto.main?filename=p1294690709.0858img_0946_anet.jpg

Men dette bildet ble visst godkjent... Jeg ville nå heller si at det var overskarpet. Optisk forvrengning er det og.:
http://www.airliners.net/photo/1851548/L/


Haha, jaja, det er jo litt morsomt og da. Er alltid like spennende å se grunnen til at bildene ikke ble godkjent... ^_^
 
Kjenner igjen denne problemstillingen. Har hendt meg og titt og ofte at det er det bildet som jeg synes er dårligst som kommer seg igjennom screeningen..... ^_^

Men smaker er vel som baken, den er delt :)

Og ja, det er som oftest slik som Someone sier, bør være mest mulig fly på bildet og minst mulig luft på sidene.
 
De prøver vell kansje også å legge til bilder med vinkler som er litt sjeldnere. Vil tro det finnes mer av KLM F70 sideslengs, enn den vinkelen du har på SASen? :)
 
Ja, det som er morsomt med slike anerkjente forum, er hvilken "klovn" som liksom er bilde moderator akkurat den dagen.

Personlig kan ikke jeg se hva som er i veien med de 3 bildene her, men jeg har helt sikkert ikke greie på det...

Det som skjedde meg også på et anerkjent skipsforum var følgende. I noen år nå hr jeg lastet opp bilder der med høy oppløsning - opp til 1500 px bredde. Jeg har alltid hatt en vannmerke på bildene mine. De har ikke vært skjemmende for motivet og ei heller for de som skal se på bildet. Jeg har alltid fått godkjent bildene mine, de stiller nok ikke slike krav som Airliners oa gjør, men dog.

I fjor høst, var det mannskapskifte på dette forumet og det kom noen nye moderatorer. Fortsatt blir bildene vedtatt og godkjent - men, plutselig er det en moderator som begynner og slette mine bilder, selv om de er godkjent av en annen. Forklaringen var at vannmerke sto på feil plass. Da har det stått på samme plass hele tiden.

Fy flate, skulle tro det sto om livet for enkelte når det gjelder bilder. Men jeg gidder ikke bry meg mere om slike steder, når det skal være slik.

Dette var nå bare litt om hva som skjer på andre bildeforum og.
 
LOL - husker alt styret den gangen jeg var screener på Airpics ... Og vi var jo direkte snille! Noen av oss, ihvertfall ... ;)

Og vi ble jo dynget ned - særlig av en tenåring fra Bergen som hadde satt seg som mål å fotografere hvert eneste småfly i Norge fra alle kanter! Og det var ramaskrik på forumet når screeningen tok over 10 minutter .. :lol:

På Airliners må vel hvert bilde godkjennes av to eller tre personer også ..
 
Jeg mener ikke nødvendigvis at det siste er best fotografisk sett, men det har med luft rundt flyet å gjøre. Jeg var vil si jeg var SVÆRT heldig å få inn dette: http://www.airliners.net/photo/Estonian-Air/Boeing-737-505/1837515/L/ , med tanke på at det ikke er plassert MIDT i bildet og at det er litt luft. Jeg har f.eks. ikke fått inn dette grunnet for mye luft: http://myaviation.net/?pid=01904173
Når et annet fly er med skjønner jeg virkelig ikke hva de tenker på, men sånn kan det nå en gang gå...
 
Back
Top