Airline Manager

Da jeg satt sammen med LN-MOW og Someone for en uke siden før avreisen fra DO´et, la jeg merke til at de snakket om Airline Management..

Torsdag kom jeg på det og fant frem, og grunnla Fellowship Airlines
om jeg ble bitt av basillen?..

eeh..har jo alltid kjent suget etter å bo så nært en flyplass jeg kan..
Så en slik mørk og tåkete novemberdag, hva er bedre enn å bygge opp sitt eget selskap?

begynte litt idealistisk med den ene 738 m 135 seter , før jeg visste no særlig.
Ville åpne rute til Geneve, men bare Zürich var mulig.
Så torsdag åpnet Fellowship Airlines med OSL-ZRH. Og begynte å tjene litt penger.
så på kvelden hadde jeg fått råd til å kjøpe noen små fly:
2 stk Jetstream 41 LN-FLB og -FLC, og de fløy OSL-AAL og AAL-BHX

Så investerte jeg 5 USD og fikk råd til å kjøpte 2 stk 735, -FLD og -FLE
De begynte raskt å tjene inn penger, så jeg kjøpte en Airpeed Ambassador, og laget en egen intern avdeling som heter "Keep them flying".
Noe av overskuddet fra Fellowship Airlines skal benyttes til å holde gamle fly i luften.

En investering til på 10 USD, og jeg kunne doble flåten av 735, med -FLF og -FLG.
Kjøpte så de første ERJ-190-200 med 122 seter. En ideell maskin å bygge ut ruter med. Det har blitt 5: -FLH, -FLI, -FLJ, -FLN og -FLP. De gjorde rutene som 735 fløy billigere med lavere drivstoff forbruk, så 735 ble flyttet til ruter der de trengte sinlengre rekkevidde.

J41 ble byttet ut med ATR-42, det bel 3 stk: -FLK, FLL og -FLO, og rute til GLA ble åpnet. I går kveld ble disse igjen byttet ut med 3 ATR-73, -FLP, FLQ og -FLR. Men disse tre ble solgt i dag, all propelltrafikk utenom veteranflyene, er lagt ned, og jeg fikk råd til å kjøpe min første 734, -FLS.

Så status nå er:
med ERJ-190 til WAW, FRA, BCN, Vagar og Ibiza

med 735 til Izmir, OMsk og Nuuk, og snart til Damscus

med 734 til Tripoli og 738 til PHL

Aksjen har steget fra 0,34 igår formiddag til 0,41 nå i kveld.

"Keep them Flying" veksler på å benytte KSU, GOT, AAL og WAW.
En Convair 240 ble anskaffet, og en DC-3, i tilleg til Ambassadoren.

Ambassador til WAW klarer å skuffe inn 20 laken :) men det tar jo litt tid...
Nok til å finansiere Keep them Flying frløpig

Velkommen ombord i Fellowship Airlines :)

Da jeg satt sammen med LN-MOW og Someone for en uke siden før avreisen fra DO´et, la jeg merke til at de snakket om Airline Management..

Torsdag kom jeg på det og fant frem, og grunnla Fellowship Airlines
om jeg ble bitt av basillen?..

eeh..har jo alltid kjent suget etter å bo så nært en flyplass jeg kan..
Så en slik mørk og tåkete novemberdag, hva er bedre enn å bygge opp sitt eget selskap?

begynte litt idealistisk med den ene 738 m 135 seter , før jeg visste no særlig.
Ville åpne rute til Geneve, men bare Zürich var mulig.
Så torsdag åpnet Fellowship Airlines med OSL-ZRH. Og begynte å tjene litt penger.
så på kvelden hadde jeg fått råd til å kjøpe noen små fly:
2 stk Jetstream 41 LN-FLB og -FLC, og de fløy OSL-AAL og AAL-BHX

Så investerte jeg 5 USD og fikk råd til å kjøpte 2 stk 735, -FLD og -FLE
De begynte raskt å tjene inn penger, så jeg kjøpte en Airpeed Ambassador, og laget en egen intern avdeling som heter "Keep them flying".
Noe av overskuddet fra Fellowship Airlines skal benyttes til å holde gamle fly i luften.

En investering til på 10 USD, og jeg kunne doble flåten av 735, med -FLF og -FLG.
Kjøpte så de første ERJ-190-200 med 122 seter. En ideell maskin å bygge ut ruter med. Det har blitt 5: -FLH, -FLI, -FLJ, -FLN og -FLP. De gjorde rutene som 735 fløy billigere med lavere drivstoff forbruk, så 735 ble flyttet til ruter der de trengte sinlengre rekkevidde.

J41 ble byttet ut med ATR-42, det bel 3 stk: -FLK, FLL og -FLO, og rute til GLA ble åpnet. I går kveld ble disse igjen byttet ut med 3 ATR-73, -FLP, FLQ og -FLR. Men disse tre ble solgt i dag, all propelltrafikk utenom veteranflyene, er lagt ned, og jeg fikk råd til å kjøpe min første 734, -FLS.

Så status nå er:
med ERJ-190 til WAW, FRA, BCN, Vagar og Ibiza

med 735 til Izmir, OMsk og Nuuk, og snart til Damscus

med 734 til Tripoli og 738 til PHL

Aksjen har steget fra 0,34 igår formiddag til 0,41 nå i kveld.

"Keep them Flying" veksler på å benytte KSU, GOT, AAL og WAW.
En Convair 240 ble anskaffet, og en DC-3, i tilleg til Ambassadoren.

Ambassador til WAW klarer å skuffe inn 20 laken :) men det tar jo litt tid...
Nok til å finansiere Keep them Flying frløpig

Velkommen ombord i Fellowship Airlines :)

Fydda! Kjøpe penger ;)

Flere enn meg som sliter med fallende belegg på mange ruter?

B731 nr 3 kjøpt inn og satt i rute!

Museum Airline? :p

Og da har man også kjøpt aksjer i Fellowship Airlines og FlySpringbok Airlines. Fellowship for å støtte hans gamle fly, og Springbok for å tjene litt penger......så M. jeg vil ha litt avkastning på investeringen ellers så får jeg din lillebror til å irritere deg;)

Last edited:
Har også fyllt opp tankene med Jet A-1 til $400 for 1000 lbs. Dette resulterte i at kursen for selskapet falt med $0.5, men kommer vel raskt opp igjen når alle fly har ta seg en tur eller to til...

Og takk til alle investorer :)
Jeg har også investert litt forsiktig i flere av selskapene her.
begynner forsiktig, må spare foreløpig, men det peker rette veien, og jeg har nå hatt over 13000 fornøyde pax og har 100% reputation.

Takk for alle som vil støtte muligheten til å kiholde gamle fly i lufta. Klarer jeg å etablere med med long-haul, så skal jeg også klare å drifte en DC-7C og en Constellation, og hvem vet, kanskje også en Britannia og en CL-44

jo- hooo :D

Leren Airlines er på vei på sin 3 tur over dammen. 738 på ruten New York - London. Investorer ønskes :)

Og takk til alle investorer :)
Jeg har også investert litt forsiktig i flere av selskapene her.
begynner forsiktig, må spare foreløpig, men det peker rette veien, og jeg har nå hatt over 13000 fornøyde pax og har 100% reputation.

Takk for alle som vil støtte muligheten til å kiholde gamle fly i lufta. Klarer jeg å etablere med med long-haul, så skal jeg også klare å drifte en DC-7C og en Constellation, og hvem vet, kanskje også en Britannia og en CL-44

jo- hooo :D

Bare hyggelig Ole Johan. 100 000 stocks er investert i ditt selskap. ;)

Da har undertegnde kjøpt 50 000 aksjer i Fellowship Airlines og håper på god avkastning i lengden.

Cheapo International har i morgentimene i dag gått til innkjøp av selskapets første A380. Denne ble satt inn på ruten Madrid-Wellington og gikk avgårde med 100% belegg.

Aksjekursen fikk seg også et pent hopp grunnet dette innkjøpet ;)

Da har SVG Airlnes anskaffet sin 6 747 på quisten og kvittet seg med to A319-ere.

Kursen hoppet da opp til $70.67

Blir vel innkjøp av en 747 til eller to A340-ere i løpet av dagen, pluss utfasing av A319 og 737'ere....

E190 innkjøpt!
Aksjen opp til 0.20!

Dere som kjøpte når jeg sa, opp over 100% :D

graph.php

Last edited:
Advertising virker sentralt for å fylle flyene, men at etterspørselen synker er et problem også på en del av rutene mine. Men så lenge etterspørselen er over 90, og man advertiser hardt, ser det ut til at man kan gå med fulle fly.

Slik ser rutenettet mitt ut nå! 6 nye ruter med nye fly de siste 3 dager =)

Attachments

• route_graph_in_air.jpg
    route_graph_in_air.jpg
    20.3 KB · Views: 85
  • jsixpu.png
    jsixpu.png
    16 KB · Views: 85
Back