Da jeg satt sammen med LN-MOW og Someone for en uke siden før avreisen fra DO´et, la jeg merke til at de snakket om Airline Management..
Torsdag kom jeg på det og fant frem, og grunnla Fellowship Airlines
om jeg ble bitt av basillen?..
eeh..har jo alltid kjent suget etter å bo så nært en flyplass jeg kan..
Så en slik mørk og tåkete novemberdag, hva er bedre enn å bygge opp sitt eget selskap?
begynte litt idealistisk med den ene 738 m 135 seter , før jeg visste no særlig.
Ville åpne rute til Geneve, men bare Zürich var mulig.
Så torsdag åpnet Fellowship Airlines med OSL-ZRH. Og begynte å tjene litt penger.
så på kvelden hadde jeg fått råd til å kjøpe noen små fly:
2 stk Jetstream 41 LN-FLB og -FLC, og de fløy OSL-AAL og AAL-BHX
Så investerte jeg 5 USD og fikk råd til å kjøpte 2 stk 735, -FLD og -FLE
De begynte raskt å tjene inn penger, så jeg kjøpte en Airpeed Ambassador, og laget en egen intern avdeling som heter "Keep them flying".
Noe av overskuddet fra Fellowship Airlines skal benyttes til å holde gamle fly i luften.
En investering til på 10 USD, og jeg kunne doble flåten av 735, med -FLF og -FLG.
Kjøpte så de første ERJ-190-200 med 122 seter. En ideell maskin å bygge ut ruter med. Det har blitt 5: -FLH, -FLI, -FLJ, -FLN og -FLP. De gjorde rutene som 735 fløy billigere med lavere drivstoff forbruk, så 735 ble flyttet til ruter der de trengte sinlengre rekkevidde.
J41 ble byttet ut med ATR-42, det bel 3 stk: -FLK, FLL og -FLO, og rute til GLA ble åpnet. I går kveld ble disse igjen byttet ut med 3 ATR-73, -FLP, FLQ og -FLR. Men disse tre ble solgt i dag, all propelltrafikk utenom veteranflyene, er lagt ned, og jeg fikk råd til å kjøpe min første 734, -FLS.
Så status nå er:
med ERJ-190 til WAW, FRA, BCN, Vagar og Ibiza
med 735 til Izmir, OMsk og Nuuk, og snart til Damscus
med 734 til Tripoli og 738 til PHL
Aksjen har steget fra 0,34 igår formiddag til 0,41 nå i kveld.
"Keep them Flying" veksler på å benytte KSU, GOT, AAL og WAW.
En Convair 240 ble anskaffet, og en DC-3, i tilleg til Ambassadoren.
Ambassador til WAW klarer å skuffe inn 20 laken
men det tar jo litt tid...
Nok til å finansiere Keep them Flying frløpig
Velkommen ombord i Fellowship Airlines
Torsdag kom jeg på det og fant frem, og grunnla Fellowship Airlines
om jeg ble bitt av basillen?..
eeh..har jo alltid kjent suget etter å bo så nært en flyplass jeg kan..
Så en slik mørk og tåkete novemberdag, hva er bedre enn å bygge opp sitt eget selskap?
begynte litt idealistisk med den ene 738 m 135 seter , før jeg visste no særlig.
Ville åpne rute til Geneve, men bare Zürich var mulig.
Så torsdag åpnet Fellowship Airlines med OSL-ZRH. Og begynte å tjene litt penger.
så på kvelden hadde jeg fått råd til å kjøpe noen små fly:
2 stk Jetstream 41 LN-FLB og -FLC, og de fløy OSL-AAL og AAL-BHX
Så investerte jeg 5 USD og fikk råd til å kjøpte 2 stk 735, -FLD og -FLE
De begynte raskt å tjene inn penger, så jeg kjøpte en Airpeed Ambassador, og laget en egen intern avdeling som heter "Keep them flying".
Noe av overskuddet fra Fellowship Airlines skal benyttes til å holde gamle fly i luften.
En investering til på 10 USD, og jeg kunne doble flåten av 735, med -FLF og -FLG.
Kjøpte så de første ERJ-190-200 med 122 seter. En ideell maskin å bygge ut ruter med. Det har blitt 5: -FLH, -FLI, -FLJ, -FLN og -FLP. De gjorde rutene som 735 fløy billigere med lavere drivstoff forbruk, så 735 ble flyttet til ruter der de trengte sinlengre rekkevidde.
J41 ble byttet ut med ATR-42, det bel 3 stk: -FLK, FLL og -FLO, og rute til GLA ble åpnet. I går kveld ble disse igjen byttet ut med 3 ATR-73, -FLP, FLQ og -FLR. Men disse tre ble solgt i dag, all propelltrafikk utenom veteranflyene, er lagt ned, og jeg fikk råd til å kjøpe min første 734, -FLS.
Så status nå er:
med ERJ-190 til WAW, FRA, BCN, Vagar og Ibiza
med 735 til Izmir, OMsk og Nuuk, og snart til Damscus
med 734 til Tripoli og 738 til PHL
Aksjen har steget fra 0,34 igår formiddag til 0,41 nå i kveld.
"Keep them Flying" veksler på å benytte KSU, GOT, AAL og WAW.
En Convair 240 ble anskaffet, og en DC-3, i tilleg til Ambassadoren.
Ambassador til WAW klarer å skuffe inn 20 laken

Nok til å finansiere Keep them Flying frløpig
Velkommen ombord i Fellowship Airlines
