Airbus om double-decker-single-aisle

Stilig konsept minner om to etasjers tog. Selv rengjørende toalett kunne være en god ide. Da tydeligvis mange ikke har vett til å sette seg ned når de skal late vannet under turbulens.

Må innrømme jeg ikke helt forstår den bagasjegreien. Sitter den bare "midt på"? Kan jo umulig få plass til nok bagasje.

Må innrømme jeg ikke helt forstår den bagasjegreien. Sitter den bare "midt på"? Kan jo umulig få plass til nok bagasje.

Enig. Noe forvirrende, dette. Og i og med at takhøyden er såpass lav i flyet ser det ikke ut til at det er plass til bagasjehyller over setene, dette er heller ikke modellert/tegnet inn. Skulle vært veldig interessant å vite mer om hva de tenker rundt håndbagasje og innsjekket bagasje i denne doningen.

Ellers så jo konseptet svært stilig ut!

Håndbagasjeenheten er en egen del som følger kroppen 360 grader. Den roterer tydeligvis slik at alle legger bagasjen i "veggen". Greit ved ombordstigning, men sikkert ikke gjennomtenkt nok for avstigning.

Håndbagasjeenheten er en egen del som følger kroppen 360 grader. Den roterer tydeligvis slik at alle legger bagasjen i "veggen". Greit ved ombordstigning, men sikkert ikke gjennomtenkt nok for avstigning.

Det er ein ting, og kva om du skal ha tak i noko medan flyet er i lufta? Artig konsept alt i alt. Vi får sjå kva som dukkar opp om nokre år.

Det er ein ting, og kva om du skal ha tak i noko medan flyet er i lufta? Artig konsept alt i alt. Vi får sjå kva som dukkar opp om nokre år.

Man kan vel tenke seg en løsning med kofferten inn i bagasjedingsen i midten, mens det du trenger underveis plasseres under seter foran deg.

Den "bagasjegreien" vil kun føre til to ting: Det vil ta mye lenger tid å få alle ombord, og det samme når pappsasjerene skal ut. Tenk deg hvordan det vil være når over 100 pax skal stå å vente på at bagasjen deres dukker opp fra et hull i veggen!

Jeg tror vekta på denne saken blir høy skal de ha slik baggasjesystem og vinduer! :D Men sykt tøft concept! :)

Back