• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Excel Airbus og Boeing 2025 bestillinger

Someone

Moderator
Medlem
Airbus januar:

Undisclosed #1: 1 A321neo
Undisclosed #2: 10 A330-900
Undisclosed #3: 3 A350F
Undisclosed #4: 6 A350-900
Lufthansa: 5 A350-1000
Undisclosed #5: 25 A320neo
Starlux: 5 A350F

Kanselleringer: 1 A220-100 og 3 A320neo

Netto: 51
 
38 737MAX og 2 777F dukket opp i Boeings bestillinger i januar. Alle fra ukjente kunder.

ASC justeringene ble 1 737 kansellert, men 7 787 tilbakeført i ordreboken.
 
Boeings ordre i februar:

BOC: 5 737-MAX
Unidentified: 8 737-MAX


Kanselleringer:
Western Global Airlines. 2 777F
Arajet: 5 737-MAX
Unidentified: 1 737-MAX
 
192 nye ordre for Beoing i mars, men 29 kanselleringer gir netto 163 nye ordre. Mye fra "ukjente kunder"

BOC Aviation: 50 737MAXs
FedEx: 8 777Fs
Japen Airlines: 17 737MAXs
Korean Air : 20 777X og 20 787-10
Unidentified Customer: 21 737MAXs
Unidentified Customer : 3 777Fs
Unidentified Customer : 20 777Xs
Unidentified Customer : 5 787-9s
Unidentified Customer : 28 787-9s

Kanselleringer var 25 737MAX til Qatar, 2 til Unidentified Customer og 2 777F til et eller annen finansselskap.

AC606 justering viser 33 737MAX kanselleringer, men 30 777 og 1 787 ble reversert.
 
211 nye ordre for Airbus i januar

Undisclosed: 13 A320neo, 17 A321neo, 6 A350-900, 6 A350-1000
Undisclosed: 40 A321neo
Jackson Square Aviation: 17 A320neo, 33 A321neo
EVA Air: 3 A321neo, 6 A350-1000
BOC Aviation: 15 A320neo, 45 A321neo

Samtidig var det booket kanselleringer for 72 A320neo
 
Airbus nye ordre i april:
China Airlines: 10 A350-1000
Unidentified: 1 A321neo

Ingen kanselleringer
 
Boeing booket kun 8 nye 737MAX, til en ukjent kunde, som nye ordre i april.

I tillegg ble 32 737 maskiner som tidligere hadde blitt kansellert gjennom ASC606, tilbakeført i ordreboken.
 
Boeings bekreftede nye ordre i mai:

AviLease: 20 737MAX
Qatar Airways:45 787-9, 75 787-10, 30 777X
Unidentified: 119 737MAX
Unidentified: 7 787-9
WestJet: 7 737MAX

Kanselleringer: Westjet 2 737MAX, Air Europa 1 737MAX
 
Boeings bekreftede ordre i juni:

British Airways: 32 787-10
Alaska Airlines: 12 737MAX
Unidentified customer: 42 737MAX
Unidentified customer: 30 787-9

SQ ser ut som kansellerte 3 737-MAX 8.

Samtidig ble det tatt ASC606 kanselleringer på 1 787 og 70 737MAX, mens 28 tvilsomme 777 ordre er reversert tilbake i ordreboken.
 
Last edited:
Firm ordre for Airbus i juni. Knall måned for A330-900, med 61 bestillinger.

AVILEASE: 10 A320neo, 20 A321neo, 10 A350F
RIYADH AIR: 25 A350-1000
LOT: 20 A220-100, 20 A220-300
ANA: 27 A321neo
IAG: 21 A330-900
STARLUX: 10 A350-1000
VIETJET AIR: 20 A330-900
MAB LEASING (MALAYSIA AIRLINES): 20 A330-900

Kanselleringer: AIR LEASE: 7 A350F og en eller annen har kansellert 7 A320neo
 
Juli for Boeing:

Ukjent kunde: 1 787-1
Ukjent kunde: 30 737-MAX

Kanselleringe:
Republic of Iraq: 1 787-9

ASC606 justering ble reversert med 2 787 og 31 737
 
Airbus firm ordre i august:

Avolon: 75 A321neo og 15 A330-900.

I tillegg har ukjente kunder bestilt til sammen 2 A320neo og 7 A350-1000.
 
Boeings august ordre:

Air New Zealand: 2 787-10
Cathay Pacific: 14 777-9
TUI: 1 737MAX
Unidentified: 3 737MAX
Unidentified: 5 787-9
 
Rolig med bestillinger for Airbus i september. 2 A350-900 til en privat kunde, så trolig VIP maskiner, også 8 A350-900 til en ikke navngitt kunde.
 
Boeings september ordre:

Norwegian: 30 737-MAX 8
Turkish Airlines: 35 787-9 og 15 787-10
Uzbekistan Airways: 14 787-9
Ukjent kunde: 2 737-MAX 8


Kanselleringer: 1 737MAX.

Samtidig var det en ASC606 justering på minus 49 MAXer, men en 787 kom tilbake i ordreboken.
 
Back
Top