The first of 12 Airbus A321LRs has been delivered to TAP Air Portugal.
Airbus A321-251NXLR8887EI-LRAAer Lingusdelivery 26jul19 XFW-DUBex D-AYAV
Da har Aer Lingus fått sin første A321LR maskin levert. 184 seter, hvor 168 i economy og 16 fully flat seter i business
![]()
Hvilke konsekvenser får A321LR for 757-flåten til Aer Lingus? Aer Lingus flyr ikke 757 selv, de flys av ASL.
Hvilke konsekvenser får A321LR for 757-flåten til Aer Lingus? Aer Lingus flyr ikke 757 selv, de flys av ASL.
TAP Air Portugal opens three new connections in the Americas with the Airbus A321LR
Titan to replace 757-200s with A321LRs
ANA A321LR order signals change in thinking on A321neo
Apropos dørkonfigurasjoner, fikk sett nærmere på Air Transat sin A321LR forrige uke. Man ser veldig tydelig at den ene nødutgangen over vingen bare er en plugg, slik at man relativt enkelt kan montere en nødutgang her, skulle det være dårlig butikk å bruke maskinen på longhaul, og man heller vil ville inn 240 seter å fly kort. Eller selge flyet til et selskap som vil ha en helt annen konfigurasjon
Jeg skjønner ikke helt dørkonfigurasjonen på A321 nå. Etter det jeg har sett, er det følgende variasjoner:
1) to dører foran vingene og to bak vingene,
2) en dør foran vingene, en over vingene og to bak,
3) en foran vingene, to over vingene og to bak vingene.
Hva er egentlig hensikten med alle disse variantene?