Airbus A340-300 på besøk i TROMSØ

Kaysa

Newcomer
Airbus A340-300 på besøk i TROMSØ

28. mars kl. 1425 landet SK984 på Tromsø lufthavn.
Et så stort sivilt fly har aldri landet i Tromsø før. Dette er altså det største sivile flyet ved Tromsø lufthavn. Det største militære flyet er Antonov 124, verdens største serieproduserte fly, i forbindelse med Kursk-ulykken i 2000.

Attachments

• a340.jpg
    a340.jpg
    28.8 KB · Views: 1,064
  • a302.jpg
    a302.jpg
    42.8 KB · Views: 1,055
  • fgh.jpg
    fgh.jpg
    41.2 KB · Views: 1,039
  • bfr.jpg
    bfr.jpg
    43.3 KB · Views: 1,015
  • sdfgsfg.jpg
    sdfgsfg.jpg
    36.7 KB · Views: 980
  • cvb.jpg
    cvb.jpg
    44 KB · Views: 555
  • erter.jpg
    erter.jpg
    36 KB · Views: 553
  • nhhfg.jpg
    nhhfg.jpg
    44.1 KB · Views: 682
Re: Airbus A340-300 på besøk i TROMSØ

Flotte bilder! Men de kunne godt vært litt større. ;)

Enig. Men måtte de gjøre de mindre, da jeg la de ut på et anet nettsted der de ikke tok de i så stort format;/

Noen som husker hvilke "russiske" flytyper som besøkte TOS ifm Operafjellulykken på Svalbard? Mener å huske at det var besøk av IL-76 og planer om Il-86 (Vnukovo), men om den siste kom eller ikke vet jeg ikke. Mulig at det var innom en eller flere TU-154 også.

Espen

Kanon! Artig å se 340 i Tromsø. Ikke ofte de er ute med Follow Me bilen :P

Artig! Det liver opp med en kvinne i dette mannsdominerte samfunnet! Stå på!

Flotte bilder Kaysa!:up:

Noen som husker hvilke "russiske" flytyper som besøkte TOS ifm Operafjellulykken på Svalbard? Mener å huske at det var besøk av IL-76 og planer om Il-86 (Vnukovo), men om den siste kom eller ikke vet jeg ikke. Mulig at det var innom en eller flere TU-154 også.
Espen

Joda, det husker jeg meget godt. Disse to flyene var i Tromsø for og hente de omkomne etter at identifiseringsarbeidet var avsluttet. Aeroflot var der med sin Il-76TD RA-76478 (c/n 0053459788). Flyets videre skjebne er at registreringen ble slettet 4.mars 2004, og er muligens hugget opp. Dette flyet var forresten involvert i en sak på Evenes 4/4-98.Vnukovo Airlines var der med sin Il-86 RA-86006 (c/n 51483200004). Dette flyet stod i Novosibirsk i flere år som delefly for Siberia Airlines (S7), men de er vel ferdig med å hugge den opp nå. Jeg kan ikke huske at det var noen TU154 innom i Tromsø, men mener å huske det ble fløyet pårørende opp til Svalbard. Jeg tror ikke disse flyvningene kom innom hit.
Får komme tilbake i en annen tråd engang med noen bilder hvis interesse, må se å få de digitalisert først.

Last edited:

Får komme tilbake i en annen tråd engang med noen bilder hvis interesse, må se å få de digitalisert først.

Har du bilder av flyene som var innom TOS i forbindelse med Operafjellulykken? Jeg arbeider på et bokmanuskript om ulykken og er forsåvidt interessert i informasjon og bilder i videste forstand. Er det mulig å få sett disse?

Om du ikke har de digitalisert, så kan jeg hjelpe til med det, har skikkelig scanneutstyr da jeg ennå fotograferer mye med film.

Mvh.
Eirik Berger

Har du bilder av flyene som var innom TOS i forbindelse med Operafjellulykken? Jeg arbeider på et bokmanuskript om ulykken og er forsåvidt interessert i informasjon og bilder i videste forstand. Er det mulig å få sett disse?

Om du ikke har de digitalisert, så kan jeg hjelpe til med det, har skikkelig scanneutstyr da jeg ennå fotograferer mye med film.

Mvh.
Eirik Berger

Ja.... venter og venter:(

Skal skrape sammen de bildene jeg har og lage en tråd med de siden det ser ut som om det er interesse for det. Interessant det med bok om ulykken. :fly

Skal skrape sammen de bildene jeg har og lage en tråd med de siden det ser ut som om det er interesse for det. Interessant det med bok om ulykken. :fly

Supert!

Jeg skal ha 4 uker ferie u mars og da blir det intervjuturné fra Kirkenes til Kristiansand. I tillegg har jeg fått innvilget innsyn i ymse arkiver slik at manus blir tuftet både på intervjuer og dokumenter. Jeg har bodd mange år i Longyearbyen, og skal tilbake dit til våren for å gjøre det arbeidet som må gjøres der for å få fullført researcharbeidet. Omfanget ble langt større enn jeg trodde på forhånd…

Back