Airbus A320neo - statustråd

Re: Airbus A320neo - Statustråd

Lyseblå metallic? Likte denne og skiller seg litt ut

Ser for meg ut som de har blandet noen spann med sølv og lys blå metallic. For øvrig mer eller mindre uendret fra den de i dag har på sine elegante 757.
 
Re: Airbus A320neo - Statustråd

Jeg var faktisk ikke klar over at man kunne fjerne dør 3 på A321neo også. Asiana som snart får sin første har fjernet denne og har derfor kun 2 dobble over wing exit på sine kommende A321neo

https://twitter.com/Tobias_Gudat/st...t/thread/2526/asiana-airlines-a321neos?page=2

D8JqP6iW4AEXWf8.jpg
 
Re: Airbus A320neo - Statustråd

Interessant at man nå for tiden kan velge og vrake i ulike løsninger for a321neo. 757 og 767 er jo de modellene tidligere som har hatt litt å velge i når det kommer til dør-konfig. Trodde at standarder var noe man foretrakk i samfunnet, og ikke denne ''en av hver''-mentaliteten. Når maskinene i framtiden skal selges på andrehåndsmarkedet kan jo dette føre til litt trøbbel grunnet de ulike løsningene, men nå ser det her ut til at ikke-aktive dører er plugget igjen (noe det også er på 737-900ER/MAX9/MAX10), kontra 757 og 767 hvor det var for det meste sveiset igjen fra fabrikk. Noen som vet hvor mye arbeid som må gjøres for å konvertere er plugga dør til en aktiv?
 
Re: Airbus A320neo - Statustråd

Jeg var faktisk ikke klar over at man kunne fjerne dør 3 på A321neo også. Asiana som snart får sin første har fjernet denne og har derfor kun 2 dobble over wing exit på sine kommende A321neo

Det har vært klart nokså lenge, Exit limit uten dør 3 med hhv 2/1 overwing er 195 og 165 om jeg husker rett. Så SAS bør klare seg med 1 overwing og uten dør 3. Det sparer vel både vekt og ikke minst plass ombord.
 
Re: Airbus A320neo - Statustråd

Scoot bestiller sine første A321neo, når de nå konverterer 6 A320neo i bestilling til den større varianten. Samt også skal lease 10 av samme typen.

Nok et eksempel på flyselskap som endrer til den større modellen, for økt kapasitet

Scoot is converting 6 A320neo orders to A321neo, and has signed a leasing agreement for further 10 A321neos

https://www.reuters.com/article/us-...ers-to-larger-a321neos-lease-10-idUSKCN1UO10X

Singapore's Scoot to convert six Airbus orders to larger A321neos, lease 10
 
Re: Airbus A320neo - Statustråd

Ikke endelig vedtatt, men Airbus vurderer nå bruke ledig plass i Toulouse etter A380 programmet til å etablere en nye produksjonslinje for A321neo. Per i dag lages det kun A320/A320neo av A32x serien i TLS, mens de andre fabrikkene kan lage alle typene

https://www.reuters.com/article/us-...on-in-traces-of-axed-superjumbo-idUSKCN1UW1VN

Airbus is poised to open a new assembly line for the A321neo in Toulouse, France, easing a grip on production of the hot-selling jetliner enjoyed by workers in Germany and accelerating an industrial rethink caused by the demise of the much larger A380.
 
Re: Airbus A320neo - Statustråd

Da skal såvidt jeg forstår Airbus ha levert sin første A319neo. Dette er en Bizjet som nå er levert kunden som selv utruster den

Airbus A319 -153N 8612 D-ANEO K5 Aviation delivery 23aug19 XFW-MUC prior CJ-config at WOE
 
Re: Airbus A320neo - Statustråd

Airbus ligger nok en gang etter på levering av NEO, dog primært A321neo. En av årsakene ligger i den såkalte Space Flex kabinen, som blant annet innebærer flere valgmuligheter for kunden. Dette har visst seg å skapt noen utfordringer i produksjonen da alt tydeligvis ikke var helt klart i produksjonslinjen for dette. Dog er det nok et løsbart og midlertidig problem

Airbus har også hoppet over mange hundre MSN nummer kan det virke som, for plutselig har man observert flere fly med MSN over 10.000, mens de egentlig skal være på første halvdel av 9000-tallet
 
Re: Airbus A320neo - Statustråd

Apropos A321neo (og den varianter LR/XLR) så er her oversikten over alle de forskjellige dørkonfigurasjonene den kan fås med og hvordan det påvirker passasjerkapasiteten
 

Attachments

  • A321neoseating.JPG
    A321neoseating.JPG
    53.1 KB · Views: 477
Re: Airbus A320neo - Statustråd

Airbus melder at A319neo med P&W motorer nå er sertifisert, så da er alle NEO variantene med alle eksisterende motorvalg sertifisert

https://twitter.com/AirbusPRESS/status/1200458608229662721

#A319neo with @prattandwhitney PW1100G engines receives its @EASA Type Certification. This completes the programme of Type Certifications across the full #A320neo Family, comprising: A320neo, #A321neo and A319neo – each with P&W PW1100G and @CFM_engines LEAP-1A engine options.
 
Re: Airbus A320neo - Statustråd

Air Corsica har fått sin første A320neo, og de går også for bandittmasken

EKjD9IHWoAcGPzt.jpg
 
Back
Top